Gå til innhold

Frode740r: Volvo740 - Prosjekt Bredding, Masse bilder 19.10.2009

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke polere eksoshuset også? Eksosrøret ditt kan med fordel poleres også! :) Blir bra når du er ferdig...

 

 

har kromma tut.. Skal bli bra dette...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe....ikke sånn som mæ som har nedsota gammel rustfri stuss....old school racing :)

Detta blir kanonbra Frode!!

 

Hehe, skulle nesten hatt et bilde av stussen på bilen min!

3" rusten i diesel look! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, blir gromt med polerte felger ja.. :)

 

kommer til å få slitasjeskader på fingrene dine, frode!!

 

Fingre...?????? E det de små klumpene som er igjen ytterst på armen...? har 5 små stusser igjen der nede.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg går også OT og svarer deg Speed, jeg syns Frode har litt for lav profil! :) Han syns selvfølgelig det er fett slik, og bilen ble enda lavere. Kan hende jeg tar helt feil nå Frode, men du har vel litt for lav rulleomkrets?

 

Skyt meg om jeg tar feil nå! :) Ikke for å være ond eller noe.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

hei folkens.. Mitt lille 400 hk prosjekt er så vidt kommet i gang igjen.. no trenger eg ett lite svar.. eg må vite CC i toppen på min 16 ventilerte topp, en 234 topp.. Noen som vet det, det er ikke gjort noe med toppen enda... men eg må vite dette med tanke på bestilling av stempler. utregnings formel..?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei folkens... Er kommet i gang igjen på dette 400hk prosjektet... Blokken er ferdig Betong Fyllt, og fordeler løs tennings sats Fra MSD er kommet i hus, sammen med ett Autronic SM4 datasprut... Turboen er også i hus i lag med intercooler og litt mer knask... stempler kommer i motoren så snart banken gir meg penger... om ikke lenge for håpentlig vis... Det blir benyttet en nyoverhalt 16 v topp, så er spm... sitter her med manualen til Autronic sprutet... Og sånn i det blå ser ikke dette ut til å bli den mest avanserte oppgaven... så lenge man vet hva alle de forskjellige komponentene er... Eg har fått med en tempratur sensor.... den er eg litt usikker på.. hehe... allerede... Elektrikker er eg... så tegninger er ikke det vanskeligste å forstå... Vet at det er lett å drite seg ut på Dyse rekkefølgen her... Den advarselene har eg alt fått.. Videre skal eg takke for den hjelp eg får... Og igjen skal eg legge opp bilder av motor prosjektet... Det som er spm nr 2 er hvor mye av det gammle lednings nettet bruker vi, greit nok med Dyse plugger, men eg tenker på Luft masse måler, Halgiver på sving hjulet regner e med er den som man kan bruke, har fått inntrykk av at Autronic kan sammkjøre med en del av BOSCH sine kompnenter, så har vi vann temp, den og regener eg med er den samme, så har vi trigger hjul, målet er å få den inn på bak kant av en av kam akslingene, der hvor fordeleren stod... Noen som har smartere løsninger på dette, gjerne med BILDE...?

 

Flere spm blir det nok, og en del svar finner eg nok ut av når eg får maskinen igjen.. Da står ting forran øynene, eg vil helst ikke ha så mye "tror" svar her... :) Det blir nok lagt opp en "tabbe" kveil inni bilen, i tillfelle eg driter meg ut..

 

MSD til koblingen skal eg klare å finne ut av selv... Det blir nok ikke det værste.. Har også andre kontakter eg kan ta kontakt med, men liker ikke å forstyrre folk i arbeid.

 

Håper på svar :)

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Lag helt nytt ledningsnett. Du trenger ikke noe av det orginale for å få motoren til å gå. Men det kan være en fordel å finne frem disse før du friserer bort den gamle dritten:

 

-ladelampe

-innslag til starter

-org tempgiver til instrument

-oljetrykkslampe

 

Slik kobler du dysene på dine volvo maskin med tenningsrekkefølge 1-3-4-2:

 

inj 1 til syl 1

inj 2 til syl 3

inj 3 til syl 4

inj 4 til syl 2

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår