Gå til innhold

Oppussing av golf cab 1986mod. BRAHZZMOBIL

Ranger emnet


Lassjus

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en golf cab 1986 mod. Er vel kanskje min første bil (Hadde en russebil), så er litt i hundre nå. Den har gått rundt 150 000 km, og det virker som den er i generelt god stand, men noen små reperasjoner er jeg klar for å ta.

Her er noen bilder.

4.jpg

Med taket oppe. Skal se om det er muligheter for å skaffe ny kalesj, men virker tett og fin foreløpig.

1.jpg

Her er den nede. Gadd ikke legge over det ekstra trekket bak, men det er av samme farge og kvalitet.

2.jpg

Låsen på bakluka er brutt opp, så må få tak i ny lås også.

3.jpg

Ripe i lakken.

5.jpg

En ordentlig rustboble under listen på frontruta.

6.jpg

Et knust speil.

 

Jeg har ikke spesielt peil på bil, men vil gjerne lære meg en del.

Lurer litt på hvordan jeg skal kunne gjøre noe med de ripene som er langs døra. Er det mulig å få lakket over dette på en ikke så altfor komplisert måte og å ungå skiller mellom gammel og ny lakk?

For de som har vært borti sånne speil før, er det mulig å ta ut bare speilet (Glasset)? For jeg har et annet speil, der kroppen på speilet er knust, men selve glasset er helt.

 

Som sagt har jeg lyst til å lære mer om å mekke de enklere tingen på bilen. Legger ut litt oppdateringer etterhvert som bilen blir mekket på.

Eier ikke særlig til grunker, så skal ikke investere så innmari mye i den, men noe regner jeg med jeg skal kjøpe meg.

 

-Lassjus-

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yes, det skal jeg. Har merket at lysene duver når bilen går på tomgang. Dette gjelder også lyset over instrumentene i dashbordet. Hva skyldes dette. Virker kanskje som det er litt dårlig batteri. Får sjekke polene litt.

 

Lasse

 

Sjekk at dynamoen lader. Mulig dårlig dynamo/børster på dynamoen. Frem med multimeteret!

 

Grattis med pen bil forresten :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor jeg får kjøpt enkel styling til Golfen. Som for eksempel badgeless grill eller panserforlenger, og liknende. Vurderer å lakke dashbordet i matt svart, hvis dette er mulig. Vil kanskje se litt bedre ut enn det skinnende myke dashbordet som er nå..

 

Lasse

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

 

Du bor tilfeldigvis ikke i Heggedal? Så en akkurat prikk lik ener cab i dag på Vikingjordet barnehage på vei til skolen i dag tidlig, ble rett og slett glad, satt å smilte hele matteprøven. Hehe!

 

Grattis med digg bil hvertfall, og som sagt, du trenger ikke styling. Behold bilen mest mulig orginal med senk og klassiske felger.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på cab`en til dinglevims, du trenger ikke styling, bare klassiske felger og senk!

Nå har det seg sånn at bilen til Dinglevims faktisk har styling. Går under navnet Clipper-kit. Er vel original styling til Golf Cab.

 

Men du har rett i det du sier ellers:) Felger, senk og noen detaljer er alt du trenger for at bilen skal bli bra.

 

Sikkert helt unødvendig da de fleste har sett den før, men nok en gang henviser jeg til Inspirasjonstråden til Golf 1:) Der burde du finne noe som faller i smak.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nye skryt for cab'en dinglevimz. ;) Har sett den ja, den er nydelig. Liker den type styling. Er noe alla det som hadde vært kult å ordne. Må bare se å få økonomien på plass. :P

Har lyst til å beholde bilen ganske original. Litt enkle ting som får den til å se kul ut er tingen.

Er jeg som har bilen i Heggedal ja. Jobber i vikingjordet barnehage. Det er godt å høre at du liker den!

Bare å stoppe å titte litt hvis du vil.

Lurer litt på stereo også. For tiden kjører jeg helt uten lyd :S Hvor bør høytalere plasseres? Vil helst ødelegge minst mulig ved å installere de, men mister vel litt lyd hvis jeg legger dem på hatthylla, med tanke på taket som brettes fem ganger over når det er nede, eller noe sånt. Noen erfaringer her?

 

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre. Er nok bedre til å ta bilder enn å mekke bil, uten at det sier så mye. Håper jeg finner et litt klassisk styling kit eller noe. Er ute etter å beholde sjarmen med golf1. Kom med tips og anbefalinger hvis du vil.

 

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår