Gå til innhold

erfaringer med Golf Turbo / Golf g60?

Ranger emnet


VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

men denne diskusjonen kommer ingen vei så jeg lar det være med det, har sagt mitt og sagt hva jeg mener. kommer alldrig til å kjøre 80 000km på min lader de som vil det må bare gjøre det. den er sinsykt dyr ny. da bruker jeg heller noen slanter på et overhalingsett og overhaler den hver 40 000km

 

vinn/tap av diskusjon bryr ikke meg, er ikke det det handler om her

 

Du får gjøre det, også måler du størrelsen på tettningslistene og sammenligner med hva som er ny og hva som er slitegrensen.......

 

Post gjerne svaret her

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt litt av hvert om dine overhalinger også frode. kjenner folk som driver med det samme som deg. du er faktisk ikke den eneste her i landet som kan overhale ladere eller har prøvdt deg frem med forskjellige ting på laderene.

 

ingen tvil på at du vet nok en god del om ladere men en fasit er du ikke.

 

har ingen aning om hva du ville frem til med den siste posten din der, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt litt av hvert om dine overhalinger også frode.

 

Da vil jeg gjerne vite hva du har hørt, da ingen av de som har overhalt oss meg har sagt til meg hva som ikke har vært så bra? Ta det gjerne på PM om du ikke vil ta det her. Vil gjerne vite hvem som sier det også, så jeg kan ta det direkte med de som har vært missfornøyd og rette det opp

 

Formålet med siste posten var at du skulle vise meg at tettningslistene dine var utslitt allerede etter 40.000 km

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne vite hva du har hørt, da ingen av de som har overhalt oss meg har sagt til meg hva som ikke har vært så bra? Ta det gjerne på PM om du ikke vil ta det her. Vil gjerne vite hvem som sier det også, så jeg kan ta det direkte med de som har vært missfornøyd og rette det opp

 

Formålet med siste posten var at du skulle vise meg at tettningslistene dine var utslitt allerede etter 40.000 km

 

greit kanskje jeg bomma på 30 000. men 50 000 er det ikke verdt og kjøre over. da er det snakk om 4 overhalinger på 200 000km.

 

hvem som har sagt hva trenger ikke jeg legge ut om men har hør om en corrado du hadde inne 2-3 ganger for lekasje. der du ikke opplyste om noen slitasje som kunne forrorsake at den ville lekke etter kort stund. her skal du ha tatt penger for å rette opp lekajsen igjenn.. for å nevne noe. alle kan feile men du snakker her som om du er den eneste som kan mye om ladere. det er ikke et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peri, nei, det er sikkert flere som kan ting om ladere. Men tro meg, Frode har min tillitt. Han har ikke hatt feil enda, inkludert denne diskusjonen. Og hvis du ikke vil høre på han, greit det, men resten av de profesjonelle kildene jeg har snakket med angående dette her sier det samme.

 

Selvfølgelig, hvis du gir bånn gass fra start av hele tiden, og ikke tar store hensyn, gjelder ikke overnevnte tall på samme måten.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peri, er fin behandling av lader kun skift av olje og luftfilter ofte ?

Om det er det så skjønner jeg at laderen din ikke holder lenge, for er andre relativt kritiske ting du må tenke på når du har g-lader, som å IKKE dra på før olja er skikkelig varm!

Overhaling er heller ikke noe hvem som helst burde gjøre, da burde du ha en del greie på g60!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit kanskje jeg bomma på 30 000. men 50 000 er det ikke verdt og kjøre over. da er det snakk om 4 overhalinger på 200 000km.

 

hvem som har sagt hva trenger ikke jeg legge ut om men har hør om en corrado du hadde inne 2-3 ganger for lekasje. der du ikke opplyste om noen slitasje som kunne forrorsake at den ville lekke etter kort stund. her skal du ha tatt penger for å rette opp lekajsen igjenn.. for å nevne noe. alle kan feile men du snakker her som om du er den eneste som kan mye om ladere. det er ikke et faktum.

 

Eneste laderen jeg har hatt slike problemer med er vel Kaja sin. Der var det antagelig slitt midtdel som gjorde at de spratt ut. Såvidt jeg husker to jeg ikke betalt for noe deler der. Byttet til og med tettingslister uten kostnad for henne den siste gangen gangen. Første gangen de spratt ut var det ikke jeg som hadde montert simringene, men G-Tuned i England (lang historie....)

 

Er vel Bigwindow (Soia) elns som har den laderen nå. Har ikke hørt at han har hatt noen problemer med den

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt skal ikke jeg nevne navn eller komme med baksnakk om deg, men har hørt at selv ikke du er feilfri. og du er faktisk ikke den eneste som kan noe om ladere. men vet den corradoen du hadde begynte og lekke og eieren motte betale for at du skulle fikse den. samme tilfellet med en golf.

 

 

når du begynner med "i win" i en diskusjon det ikke er et fasitsvar i blir jeg irritert. kort lunte kanskje men er mange her om ikke vet kordan man skal kjøre g60 motorer og da synes ikke jeg det er riktig av deg å si du fint kan kjøre 80 000km uten overhaling. det var hele poenge mitt her. så enkli diskuterer vi to forskjellige ting her. men som sagt tidligere nokk om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peri, er fin behandling av lader kun skift av olje og luftfilter ofte ?

Om det er det så skjønner jeg at laderen din ikke holder lenge, for er andre relativt kritiske ting du må tenke på når du har g-lader, som å IKKE dra på før olja er skikkelig varm!

Overhaling er heller ikke noe hvem som helst burde gjøre, da burde du ha en del greie på g60!

 

les hele tråden før du uttaler deg vertfall.

 

overhaling bør ikke hvem som helt gjøre, klart ikke. mener du jeg ikke kan det kanskje? er ikke så vanskelig heller. skifte lagere og måle slitasjer er i hovedsak overhalingen innebærer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man ikke vet hvordan du skal kjøre en g60 når du kjøper en bil med denne laderen, så er man ikke interessert i å ta vare på bilen. Tenker ikke kun på g60 da men generelt, jeg har hatt jeg har hatt 2 tidligere biler, og begge gjorde jeg litt research om det var visse ting jeg burde og burde ikke gjøre. Dette mener jeg er viktig, det kan være ting utenom det vanlige greiene som oljeskift osv man burde være litt obs på.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les hele tråden før du uttaler deg vertfall.

 

overhaling bør ikke hvem som helt gjøre, klart ikke. mener du jeg ikke kan det kanskje? er ikke så vanskelig heller. skifte lagere og måle slitasjer er i hovedsak overhalingen innebærer da.

 

ikke vær så hårsår og ta alt personlig da, snakker om generelt siden det er det du hennviser til. Så joda, du er sikkert kjempeflink og klarer dette helt fint selv, men ikke kom da å klag for at ting lekker, ikke holder så mange km den burde osv.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt skal ikke jeg nevne navn eller komme med baksnakk om deg, men har hørt at selv ikke du er feilfri. og du er faktisk ikke den eneste som kan noe om ladere. men vet den corradoen du hadde begynte og lekke og eieren motte betale for at du skulle fikse den. samme tilfellet med en golf.

 

Det at du ikke vil nevne noen navn, ser jeg på som et tegn at du ikke har noe skikkelig å komme med.

 

Det er en lader jeg har hatt lekkasjer på og den har jeg fikset. Har snakket med Kaja om den nå for å være 100% sikkker, og det eneste hun betalte for var selve overhalingen (og chip, ladehjul og fpr).

 

Vet ikke om noen andre som har sagt til meg at de har hatt problemer.

 

Eller snakker du om en Corrado jeg har hatt selv og så solgt?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke vil nevne noen navn, ser jeg på som et tegn at du ikke har noe skikkelig å komme med.

 

Det er en lader jeg har hatt lekkasjer på og den har jeg fikset. Har snakket med Kaja om den nå for å være 100% sikkker, og det eneste hun betalte for var selve overhalingen (og chip, ladehjul og fpr).

 

Vet ikke om noen andre som har sagt til meg at de har hatt problemer.

 

Eller snakker du om en Corrado jeg har hatt selv og så solgt?

 

nevner ikke navn av helt andre grunner. men det får være så. mener kanskje jeg lyger? men over til en annen sak. har du hatt noen ladere til overhaling som har tidligere vært hoss G-tech der han har slått en splint i laderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men over til en annen sak. har du hatt noen ladere til overhaling som har tidligere vært hoss G-tech der han har slått en splint i laderen?

 

uff :P

 

(ja, veit det var pointless post)

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår