Gå til innhold

Hva er den drøyeste utgiften du har tatt for å få bilen EU-godkjent?

Ranger emnet


Freemason

Anbefalte innlegg

Men hvis jeg skal la den blir avskiltet så ryker det lille av verdi bilen har pluss feks toppakkning utlegget på 6000 for ca 6mnd siden.

 

åjåj, slik er farlig å tenke.

Du har en gammel bil som du allerede har kostet på en del, som du kanskje er litt glad i. Så kommer det nye utgifter, og du tenker "jaja, har jo gjort så mye med den nå, så litt til skader vel ikke" og utgiftene bare baller på seg.

 

Når jeg ser du kan få samme bil som du har fra forhandler for under 10.000 ville jeg aldri funnet på å koste på bilen 15.000 +++

 

Mitt tips: selg den nå, eller kjør til du blir avskiltet. Har du oblater og lys i orden, og kjører fint, så kan det ta flere år før du blir stoppet :D

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fikse:

Hjullager på 3 av 4 hjul

Stor slakk i bærearm høyreside fremme

Lekkasje fra motor

Mangler indikatorlys for langlys

Mangler belte :P

Mangler en mutter på ett av hjulene

 

Skal prøve å fikse det meste selv, eller fikse det meste og selge med noen feil. Heldigvis er det 6 andre som må dele regningen med meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrste utgiften i forbindelse med EU-kontoll hadde jeg på min forrige 240

 

- alt av forringer bak gåen

- ugjevn bremse kraft handbrems

- Slitte bremsskiver foran og bak

- Senkesett ikke innført i vognkort

- pluss mye små ting som f.eks. pærer

- løse ledniger inni bilen ( han BT karen snubbla nesten i de ) :D

 

Rep. pris "deler" ca 3000, Justering av forstilling 980,- , myndighetskontoll pga. senking 500,- gjorde alt selv untatt justering av forstilling .

 

 

 

Den siste EU-kontollen jeg har vært borti var på broderens 240

 

- 2 feil jutert lys................. 100,00,-

- 2 Løs potebak.................. 0,00,- (jeg sveisa den fast) :D

- 1 Oppheng til pott mangler... 11,50 (nytt oppheng)

- 2 manger 1 mutter v.s foran 20,00

 

Det blir 31,50 i deler ikke dårlig.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et overslag på fredag.... ca 14300kr

Og da hadde de ikke fått med seg en vesentlig feil jeg viste om fra før av.

Nevnte den feilen for de og da sa de ca 5-6000kr til. Hadde nok uansett oppdaget den feilen under reperasjon av andre ting....

 

Stønn dyrt å ha bil...

 

Vel, ikke så veldig mye, men kan fortelle hele historien.

Dette er snakk om en Nissan Primera 2.0 SLX 1990.

Verkstedet kom med en lang liste, og ett prisoverslag 18 500,-

 

Jeg sa nei,verkstedet prøvde å nekte meg å hente bilen, da dem mente att bilen måtte repareres. Da tok jeg fram mobilen og ringte til politiet og sa att ett bilverksted nekta å levere bilen, enda jeg hadde betalt regningen.

Politiet ba om å få snakke med verksmester, den samtalen varte i 3 sek. og jeg fikk tatt med meg bilen..

 

Jeg gikk gjennom lista, og sjekka bilen selv, bytta deler for 1 700,-

tokk etter kontroll hos Biltilsynet, og alt var ok.

 

Så poenget er: Ikke ta prisoverslaget seriøst, sjekk andre værksteder, om du ikke får gjort dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppakninga er en gjenganger på disse bilene, bilen til min kjære mor som er en 95mod r19 1.4 måtte jeg av med toppen på pga en ventil som hadde brent seg. helt fri for komp på en sylinder. når jeg fikk av toppen så jeg at toppakninga faktiskt var defekt, lekket litt olje i kjølevann. men er du hendig bytter du toppakninga selv, tror jeg brukte 3-4timer totalt.

 

Ontopic: Siden jeg er fagmann så er ikke PKK den store utgiftposten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår