Gå til innhold

Hjemmeborra bremseskiver

Ranger emnet


Jtand

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er mulig å lage borra skiver selv. Hva blir bremseeffekt-økningen? Bremseklossene blir vel fortere utslitt?

 

hvis du skulle finne på å borre egne hull i skivene, så husk at hvis de skulle splintre/sprekke så du ikke får bremset så kan man jo takke seg selv...

 

noen ting skal man ikke tukle med. og bremser er en av de tingene...

 

hvis du skal gjøre "racing modifikasjoner" på bilen din som ikke koster noe. bruk en sokk som luftfilter det er tryggere enn å borre egne hull i skivene...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mye tråder om på utenlandske custom-bil forumer også.

 

Bremseskiver med hull er på vei ut. De er kun for et tøft utseende og brukes på "trailer queens" som kjøres lite & ingeting. Skiver med slisser er racing.

 

Å borre huller selv er helt galematias.

Skiver med hull fra produsent er laget av annet stål og er gjerne varmebehandlet etter at hullene ble borret for å ta vekk spenninger i materalet. Og likevel sprekker de altså.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skikkelig dustete å tenke tanken i det hele tatt om å gjøre noe sånnt selv. koster fint lite for skiver med borra hull/slisser. skivene med hull/slisser er bearbeidet før herding. noe du ikke har mulighet til hjemme. så det lønnes nok å kjøpe sånnt som er ferdig.

 

Så jeg er en idiot jeg da, siden jeg spurte om det samme for litt siden..?? Det var jo nettop derfor jeg lærte det jeg vet i dag.. Det er bedre å spørre å lære, enn å prøve for så å lære på den harde måten.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke det jeg mente att du var en idiot. beklager uttalelsen!! men bremser er jo så å si det sikreste som er på en bil, å klusse med sånnt er ikke helt bra. hvist man sku borre opp skivene så far man aldri dem 1000% i ballanse. å herdinga får du heller ikke. dessuten ville dem bare sprikke opp å i hverste fall knuses/sprenges når du kjører/bremser. men som sagt får man kjøpt ferdige bremseskiver som er borra/slisset for ikke en så altfor dyr penge.

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår