Gå til innhold

1,8l. 75 elleville hester....

Ranger emnet


rallyeman

Anbefalte innlegg

Har kommet i "skade" for å kjøpe meg en 1,8l. 75hk...

Da denne ikke er imponerende sprek når jeg skal rekke jobben om morran, lurer jeg på hva som skiller denne motoren fra en 90 hk? Eksosen ser jo ut som den er rappet fra 1,4L. Og sånn føles det også, omtrennt som å løpe opp ei trapp mens man puster igjennom et sugerør....

 

Men er det noen andre forskjeller?

Topp/Kam??

Er monopointen annerledes?

 

 

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet i "skade" for å kjøpe meg en 1,8l. 75hk...

Da denne ikke er imponerende sprek når jeg skal rekke jobben om morran, lurer jeg på hva som skiller denne motoren fra en 90 hk? Eksosen ser jo ut som den er rappet fra 1,4L. Og sånn føles det også, omtrennt som å løpe opp ei trapp mens man puster igjennom et sugerør....

 

Men er det noen andre forskjeller?

Topp/Kam??

Er monopointen annerledes?

 

 

 

Takknemlig for svar!

 

Monopointen har en del å si ja. Audi 80'en min på 2l har 90 hk og monopoint, 2 litern som har innsptrøyting har 115hk.

Monopoint har 1 stor dyse fordelt på alle sylindrene, men innsprøytinng har en dyse på hver sylinder

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motronicen er den samme det kan jeg bekrefte etter en runde på autodata på skolen. eneste som er anderledes som jeg oppdaget er at kompresjonen er anderledes. innsprøytning så vidt som jeg vet er svææært sjeldne. eneste må være vr6 som jeg vet om med innsprøytning på alle sylindre

 

Gti 8v\16v har også en dyse pr sylinder, heter digifant 3.0 på 16v, vet ikke om 8v har det samme systemet.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf 2 gti topp passer rett på motoren din.. ;) satte på en g2 gti topp og manifold i dag og kommer mest sannsynlig til å flytte over ledningsnett og slikt en av dagene nå.. den starter og går med monopointen på gti toppen også, vet ikke hvor holdbart det er da.. har ikke koblet på alt av slanger og slikt, måtte bare teste mens alt lå foran meg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår