Gå til innhold

MegaSquirt F.A.Q. - Hvor finne og hva gjør det?

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir meget sikkert ms på meg i vinter/vår. har tenkt å kjøre ms II med wastespark uten edis. er i planleggingsfasen enda så har ikke kjøpt inn noe som helst enda. Ben Are på forumet som skal mappe min.

 

Forsto det slik at han er i oppstarten av et firma som blant annet mapper MS. tenkte dette var et tips som gagnet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VelociTOY: Da begynner du med å lese på http://www.club4ag.com

 

Veldig spesifikt er dette tingen for deg: Moto-P's AE86... Som jeg skrev i FAQen her, bruker han Freedom ECU. "As I searched for the answer, Freedom ECU from E&E systems of Japan made sense."

 

EDIT: Æsj, nå dreit jeg på leggen og mikset deg med en annen Corollaeier her. Jaja, Skal du bygge om 4K'en din eller har du funnet noe bedre? Fordeler trenger du ikke bygge om i det hele tatt. MS kan fint styre bensinen alene. MS ble jo funnet opp for nettopp å konvertere fra forrusker til innsprut.

 

Stikk på høggern og plukk ut ei bensinpumpe med eller uten tank fra en hvilken som helst innsprutbil som har elektronisk hjerne. For å være sikker ser du etter om dysene har elektrisk tilkobling eller kun rør som samles en sentral. Mye europeisk har mek.sprut til langt innpå 80-tallet.

 

Ja, og hvis du ikke plukker bitene fra en motor, må du selv lage til fuelrail/dyser selv. Beste for deg er å kjøpe en 4A-GE med T50 kasse fra en eller annen AE8x/9x. Beste er å få med hele bilen, så kan du plukke absolutt alt du trenger inkl. monteringsskruer. Da kan du velge om du vil gå for MS med det samme eller om du vil ha den opp og gå først.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett på en pullup motstand mellom signal ledningen fra hall giveren og til +12v.. 1k ohm

 

 

det jeg legger i hallsensoren er at jeg har brent den i filler!

 

får signal fra en gti 8v rotor.. men ikke fra 16v rotoren (røyk heftig hvitt av den gitt)

 

pullup har jeg og alt det er i orden :P

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kanskje noen kunne hjolpet meg med innstillinger til ms v3 på en bmw e30 med m40 motor?? Får ikke gnist eller bensin for sprutet veit ikke hvor dø punktet er. Skal bare være å stille det så skal den starte..

 

Men jeg kan jo ikke dette jeg. Han som har fiksa det er vanskelig å få tak i. Har testa sprute på en anna bil så det funker. Blir bra med att flere mapper ms sprut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva en M40 motor er, men ta en titt her: MegaSquirt Success Stories Forum Index -> BMW og se om du finner svar på det du lurer på. :)

 

Når det gjelder ØDP er det best å spørre på BMW-forumet eller her på \teknisk..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår