Gå til innhold

Vannmelon

Bruker
  • Innholdsteller

    197
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vannmelon

  • Bursdag 08/04/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    244 Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1981
  • Yrke eller sivil status
    Verktøymaker
  • Motor (eks 1.6)
    B23
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    langslagveiv(2620cc) h-profil, venolia stempler, 405 topp, megasquirt datasprut +++
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • MSN
    haavard.schiager@breisladdracing.com
  • Website URL
    http://www.breisladdracing.com
  • Bosted
    Gjøvik

Vannmelon's Achievements

  1. Nyoverhalt komplett B230FK med: T3/T4-Trim 60 turbo Grønne 465cc dyser K-Kam Justerbar BTR Spesial chip fra vikingchip Orginal 240 intercooler Komplett ledningsnett med hjerner. Alle lagre, stempelringer og pakninger er byttet Sett på en alu intercooler og du har ca 300hk Selges kun samlet kr 14000 Bare å sette i bil og kjøre. Ta kontakt på tlf: 48186073 Selges på grunn av at jeg skal bytte til S80 T6 motor [ATTACH]21554[/ATTACH]
  2. Har diverse volvodeler til salgs: Nyoverhalt komplett B230FK med: T3/T4-Trim 60 turbo Grønne 465 dyser K-Kam Justerbar BTR Spesial chip fra vikingchip Orginal 240 intercooler Komplett ledningsnett Alle lagre, stempelringer og pakninger er byttet Sett på en alu intercooler og du har ca 300hk Selges kun samlet kr 14000 Bare å sette i bil og kjøre. Ellers så har jeg følgende deler til salgs: Megasquirt V2.2 MS1 med EDIS tenning for 4 cyl motor 2500kr Nyoverhalt B23ET bunndel. Nyborret med nye lagre, stempelringer og pakninger. 4000kr Getrag 262 4trinns girkasse med adapterplate og clutchhus for volvo rødmotor. 3000kr Garret GT3271R med rustfritt pulssplitt grenrør for 240. Med 50mm ekstern wastegate. 7000kr 405 topp med 1 defekt ventilstyring 1000kr B21ET bunndel. Tilstand ukjent 800kr 242 karroseri. Fint til rallycross. 2000kr Ta kontakt på tlf/sms: 48186073
  3. Ble desverre aldri tid til å fullføre bilen, så den ble solgt. Ny eier har rullemalt bilen hvit og bruker den som vinterbil desverre...
  4. bruk bengalakk, men bland i herder fra quick. da blir den mye blankere og holder glansen lengre..
  5. helt like.. har slike liggende om du er interessert..
  6. Her er min ;) Snart nylakkert i orginalfarge:
  7. Skal være 3 standard lysreleer.
  8. Her er noen bilder til av den rett før den lakkeres
  9. Er nok ingen 230ft motor i den lengre :)
  10. å jada ;) gjør det vettu, å har på karrosserikitt alle steder jeg kommer til på fra innsiden.
  11. Blir nok orginalfargen og veldig lik som før :) Alt er vel med bilen! Omreg og alt er i orden. Har vært mange timer med rustsveising ja, en del mer enn jeg regna med på forhånd! Har byttet bakre del av kanal, innerskjerm, hjulbue, reservehjulsbrønn og plata bak hjulbue på begge sider. Har også sveist en del hull i gulvet. Har også byttet dører og framskjerm på høyre side, i tillegg har jeg kjøpt ny bakluke til den. Så er ikke mye rust igjen nå.
  12. Bilen min jo ;) nye bilder av den på http://www.breisladdracing.com/245.html Bilen leveres på lakkering rett over helga.
  13. Hvordan er det med godkjenning av bur dersom bilen er eldre enn 1971 da? Biltilsynet bruker følgende regel fra kjøretøyforskriftene som grunnlag for å ikke godkjenne bur: innvendig må karosseri være slik formet og utstyrt att fører og passasjerer ikke utsettes for unødig fare. Videre står det att denne regelen trår i kraft 1. januar 1971 og den er ikke tilbakevirkende. Dermed gjelder jo ikke denne loven for biler eldre enn 1971 og i kjøretøyforskriften fra 1942 står det jo ingen krav til karrosseri bortsett fra att en skal ha utsyn forover og til sidene. Det står jo ingen steder i regelverket att det er forbudt med bur i nyere biler heller, men BT bruker en tolkning av regelen over til å nekte dette. Så om en kan dokumentere att fører/passasjer ikke kan slå borti eller skade seg på buret så kan egentlig ikke bt si noe. De kan ikke finne opp regler selv.
  14. men en b280 er vel uansett ikke verdens beste motor ;)
  15. Bilen liker det nok, men verre med motoren ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår