Gå til innhold

Hvordan fjerne bengalakk fra bil?

Ranger emnet

turbojonas

Anbefalte innlegg

Hei! har en `81 ascona som er matt blå benga.. jeg kjøpte den sånn, å vil få det vekk, og lakkere skikkelig heller. benga`en har vert på bilen 4-5 år hvis det har noe å si..

Så, har noen noen tips yil hvordan jeg skal få av dette?

Finnes det noe idustri-greier som kan smøres på slik att bengaen bare renner av?

På forhand takk

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort det samme i sommer. tømte biltema før pusse papir flere ganger... en hælvettes jobb for å si det sånn....

brukte litt aceton og jeg.. da rant det av gitt.. hehe

-ole gunnar-

1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier)

1984 vw jetta 1,8 (skrota)

1987 volvo 244 v8 (prosjekt)

1987 volvo 240(delebil)

1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hos meg søkfunksjonen på dette forumet fungerer?? Syns det blir diskutert dagelig hvordan du skal bli kvitt problemet med benga lakk.

Har gjort arbeide for den late sjelen som ikke gadd å søke selv. Her er en link til et spørsmål i akkurat samme gate som dette!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hos meg søkfunksjonen på dette forumet fungerer?? Syns det blir diskutert dagelig hvordan du skal bli kvitt problemet med benga lakk.

Har gjort arbeide for den late sjelen som ikke gadd å søke selv. Her er en link til et spørsmål i akkurat samme gate som dette!

søkte eg, men fant isje någe spennannes...

`81 Volvo 242 B230FT

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du...prøvd å sandblåse? det funker bra..og 40 papir er som pukk på en bil..skal du pusse ned en bil bør du ha ett mye finere papir..Og bruk maskin.

sandblåse hele bilen utgår med skyhøye kneløft... hvis jeg bruker finere papir, må jeg bruke evig med papir, å det tar evig tid :) skal prøve med malingsfjærner nå, å håpe det er bedre :)

`81 Volvo 242 B230FT

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går ikke an å lakke oppå benga!! som regel er det ikke slipt før det er malt med benga,så du kan faktisk bruke bensin eller celulose tynner for å få det av

jepp. kok dritten av.. bruk skrape eller rondell til å få vekk restene.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider