Gå til innhold

320 med 325 motor, noen som har prøvd det før??

Ranger emnet


Buzz

Anbefalte innlegg

Hva må til for at den skal bli "godkjent" for kjøring på offentlig vei da? Er en som har en grønn BMW 320 med 325 motor her som ikke har skilter og den blir ikke brukt. Så lurte derfor på om jeg skal kjøpe denne og få på skilter osv, men hv må byttes da? Drivverk? Bremser? hurtige tilbakemeldinger hadde vært flott :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ah, riktig... har hørt om det trikset det før, for du ser så vidt forskjell på rekke-6erne... Blir kanskje litt vansklig siden vi må på biltilsynet og få på skilter, dem sjekker vel dette litt nøyere?

 

Det er forøvrigt en E36 det er snakk om, ja.... Holder driverket på en 320 da er mitt spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er motorbytte foretatt av en privatperson?

tror drivverket skal holde, men jeg skal ikke påstå noe.

 

har en kamerat som bygde en 520 til 525, han bare motor, kasse og bremser...

 

den ble eu-godkjent for andre gang i begynnelsen av året siden den nye motoren, så det har gått bra hittils... hehe

"The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephan, du må ikke finne på å kjøpe den bilen... den er garantert helt ødelagt av fukt- og råte-skader etter sist vinter..lukter vondt i bilene hans gjør det, òg..:puke: Vet at han prøvde å selge den for 40 000 for ikke så lenge siden, men ingen som var interresert.

-85' Peugeot 205 dødsfelle, solgt

-87' Volvo 240 stv. panservogn, bruksbil/familiebil,solgt:(

-97' Ford escort cabriolet

-91' Ford Probe 1st gen Kanskje ikke helt min, men det går for det samme:p? -Følg med i prosjekt tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 har vel ikke like bremser som en 325 som noen sier her?

 

Jeg har selv nettopp solgt min e-36 320 som var ombygd til 325. Det eneste forrige eier byttet var bremsene og eksosannlegget. Mer trenger du egentlig ikke å bytte.

 

Utvekslingen på en 320 er forskjellig i forhold til 325. Så den er giret litt høyt om du har en 2.5 l i en 320. Men det er bare skøy når du kjører i 5 giret. ( reager kvikkere på gassen siden den ligger høyere på turtallet i forhold til en orginal 325! :D )

 

320 og 325 motorene er jo prikk like utenpå, umulig og se forskjell. Eneste måten man kan sjekke det på er og måle sylinder volumet. Og det er det vell ingen verksteder som gjør på en eu kontroll. Så å prøve og registrere den som 325 er bare unødvendig siden du ikke får noe problemer med og ha den regg som en 320. Billigere forsikring blir det også :)

 

Bakakslingen på en 320 tåler sinnsykt mye, og er ikke noe problem med å beholde den orginale. ( har prøv og få den til og ryke, gikk ikke! hehe :D )

 

Så du burde bare kjøpe den om du får den for 40 000 viss den er i ok stand. Men om det er mye småplukk på den burde man holde seg unna, småplukk på biler er fanme det værste som finns. Det blir jo aldri til at man fikser det uansett! og som oftest blir det bare mer feil..

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på http://www.realoem.com/bmw/ og sjekk hva som er forskjell mellom E36 320i og 325i. Alt som er forskjellig må byttes for å få det godkjent. Uten individuell godkjenning fra f.eks TUV eller Dekra er det hyppigste løsningen å få et godkjent BMW verksted/forhandler til å skrive ut (etter en sjekk) et papir som forteller at kjøretøyet ditt inneholder alle deler en orginal E36 325i gjør i orginalstand. Før dette er du nødt til å sende søknad (kort og detaljert) til Biltilsynet. Så får du tilbakemelding om det lar seg gjøre med hva du har lagt til veie. Så tar de inn bilen og ser over den slik den ser ut i nåværende stand (forhåndsvisning).

 

Turer man fram og sender søknad ETTER at ombyggingen er gjordt kan du banna på at de vil stille seg mer negative. De hater å bli "utelatt" fra prosessen. Dem skal fortelle deg hva du har lov til, ikke motsatt. Godkjenning er en omfattende og dokumentasjonsorientert prosess.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 har vel ikke like bremser som en 325 som noen sier her?

 

Jeg har selv nettopp solgt min e-36 320 som var ombygd til 325. Det eneste forrige eier byttet var bremsene og eksosannlegget. Mer trenger du egentlig ikke å bytte.

 

Utvekslingen på en 320 er forskjellig i forhold til 325. Så den er giret litt høyt om du har en 2.5 l i en 320. Men det er bare skøy når du kjører i 5 giret. ( reager kvikkere på gassen siden den ligger høyere på turtallet i forhold til en orginal 325! :D )

 

320 og 325 motorene er jo prikk like utenpå, umulig og se forskjell. Eneste måten man kan sjekke det på er og måle sylinder volumet. Og det er det vell ingen verksteder som gjør på en eu kontroll. Så å prøve og registrere den som 325 er bare unødvendig siden du ikke får noe problemer med og ha den regg som en 320. Billigere forsikring blir det også :)

 

Bakakslingen på en 320 tåler sinnsykt mye, og er ikke noe problem med å beholde den orginale. ( har prøv og få den til og ryke, gikk ikke! hehe :D )

 

Så du burde bare kjøpe den om du får den for 40 000 viss den er i ok stand. Men om det er mye småplukk på den burde man holde seg unna, småplukk på biler er fanme det værste som finns. Det blir jo aldri til at man fikser det uansett! og som oftest blir det bare mer feil..

 

Burde få den for 35 000 tenker jeg... Men blir det ikke jævli stress hvis jeg kræsjer eller noen kjører inni meg med tanke på forsikringa osv..?? Og de er vel vanskelige å selge når den er bygd om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om dette. en 325 og en 320 har samme understell og klokke. kun motor og gir som er forskjellig. ps m3e36en me 5 gir har 325kasse. eneste som står på blokk er ø82 eventuelt ø90 tror eg og dette indikerer borring. ellers pleier ikke biltilsyn og sjekke så veldig om noe skal skje. Her i fjord påske tok en en bil av en eg kjenner.(en e30) denne satt det i en 2,8l fra tysk 5 serie (aldri levert i norge) og kjørte rett i en husvegg. fyren havna på sykehus men greide seg ok etter forhold. biltilsyn fant ingenting galt med bil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår