Gå til innhold

Tråden om amerikanske biler med dårligst effekt per liter.. EDIT: og de beste

Ranger emnet


Gjest 426hemi

Anbefalte innlegg

1976 Pontiac 455 (7,5liter) 200hk, 26,6 pr liter.

 

Pontiac 400 Ram Air IV 420hk, 63,63hk pr liter

Pontiac 421 Super Duty 450hk, 65,2hk pr liter

 

Mopar 426 Hemi har jeg sett orginal bremsepapirer på, den har 466hk i 1967: så 66,57hk pr liter.

 

 

Er høyst tvilsomt om noen av værstingbilene hadde noe mer enn 500hk, 1/4 mils tider jeg har sett indikerer i alefall at effekten ligger rundt 450hk +/-

 

MEN det med de orginale bilene gikk så og så fort kan man ikke ta i sammenligning med hester! en 440 charger gikk f.eks bedre enn en hemicuda, med både mer hester og mindre vekt! grunnen var at chargeren hadde mer marktrykk pga vekten, og hemicudan spannt seg bort på de steinharde "pollyglass" dekkene!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min Chevy van med 37,4 liter og 830 hk. 22,2 hk pr liter. Ikke helt relevant, siden motoren ikke tilhører bilen og den slett ikke pr nå står i bilen en gang, men motoren er i det minste utrimmet... :D

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 79 kom det en Mustang med 2,3 turbo på 132 hk... mener at den ikke kom med 302 på 140 hk, men kan jo ta feil...

 

Mvh

 

motorkoder fra 79-mod:

 

Y - 2.3L 4cyl, 88hp

W - 2.3L Turbo 4cyl, 132hp

Z - 2.8L V-6, 109hp

T - 3.3L 6cyl, 85hp

F - 5.0L V-8, 140hp

 

Det må vel være Corvette 427 L88 som er vinneren her egentlig?

Vet ikke effekten men var sikkert rundt 500 hk = 71 hk pr. liter

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saleen S7

-----

7,0l

750hk

= 107,15.

 

:win eller gjelder ikke turbomotorer?

tjaaa.. Turboutgaven av viper a?? (viper venom el noe?) er jo på jævelig mye hk per liter, var vel 1000 hester i den...? Blir vel ca 1000/8l=125 hp per liter hvis jeg ikke blander helt her nå.

 

Men den er jo spesialtrimmet.

 

Var forresten mye motorer her som var dårligere enn jeg hadde drømt om, hehe... :klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"verdensrekken" er det vell honda som har med 240 hester på 2 liter (140.pr liter), i naturlig aspirert utgave.. eller tar jeg feil?

 

Det har du rett i når det gjelder serieprodusert bil. Skal man ta helt av kan man jo diskutere Formel-1 motorer på begynnelsen av 80 tallet,men 1,5liters slagvolum og over 1000hk (turbo).

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 liter?!?!? sikker på at dette stemmer?

 

Stemmer det;) Mener at BMW klarte å måle sin 1.5liter til 1499hk, om de kjørte den med såpass vet jeg ikke. Etter hukommelsen var det vel 5.2bar de kjørte turboen på:O

 

Men over på amerikansk.

 

Corvette kom vel i en spesialversjon på noen få biler i 1967, 427 med 565hester eller noe slikt synes jeg å huske?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 liter?!?!? sikker på at dette stemmer?

 

Jepp dette stemmer.

 

Stemmer det;) Mener at BMW klarte å måle sin 1.5liter til 1499hk, om de kjørte den med såpass vet jeg ikke. Etter hukommelsen var det vel 5.2bar de kjørte turboen på:O

 

 

Tror ikke de kjørte så mye trykk hele tiden. De hadde jo "overboost" knapp på den tiden, hvor de kunne lade ekstra mye ladetrykk i noen sekunder. (er herfra "turboboost" kommer fra, som ofte er sett i dårlige TV serier fra tidlig nittitallet)

Men de kjørte med skapligt laddtrykk, svenskene sier.

 

-

 

Hehe, ingen Honda-fanatiker innlegg enda??

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår