Gå til innhold

Skal ha nytt Dig. kamera. Tips? (stillbilde)

Ranger emnet


tvindal

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg skal ha meg et nytt dig. stillbildekamera det må være 4mp og ha rask utløser. Kameraet skal brukes mest til Bilbilder osv.

 

Øvre prisgrense er ca. 10000 og skal ha et skikkelig et.

 

Noen spesialister som har tips? trenger ikke å være noe micro kamera. Har sett litt på G5.

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir enten Canon Powershot G5, Minolta Dimage 7Hi, HP Photosmart 945, Fujifilm FinePix S5000 Zoom eller Sony CyberShot DSC-F717!

 

Noen som har prøvd noen av kameraene og som kan komme med innspill så er dette fint. Er mest utendørsbilder som skal tas og bilder med lukketid/fartsfølelse er et must!

 

Har også vurdert Canon's digitale speilreflekskamera til ca. 15000 men da må jeg vel ha mange objektiver osv?

 

Håer på gode svar og på forhånd takk :)

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Dimage 7 godt jeg (har 7i), full manuell kontroll og zoomen er manuell, ikke sånn elektrisk som enten går for fort eller for sakte når du skal forsøke å fange drømmebildet :D

 

Ellers har jeg veldig tro på Fujis S7000 som kommer snart, alt de beste fra S602 (bl.a helt rå på film med 640px 30fps) kombinert med Fuji sine super CCd'er.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for G5 jeg Terje. Enten det eller så sparer du et år til så du får råd til noen objektiver til en 20k til kamerahuset til Canon EOS ;)

 

Lykke til!

 

Har selv et Photosmart 850 som funker greit til en billig penge....

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

Har også vurdert Canon's digitale speilreflekskamera til ca. 15000 men da må jeg vel ha mange objektiver osv?

 

Hvis du har litt ambisjoner er speilrefleks et must, og du klarer deg lenge med ett objektiv.

Jeg begynte med Canon 24-85mm USM, helt greit objektiv. Og du kan jo kjøpe utmerkede brukte objektiver.

Se bruktmarkedet på http://www.foto.no

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Hvis du har litt ambisjoner er speilrefleks et must, og du klarer deg lenge med ett objektiv.

Jeg begynte med Canon 24-85mm USM, helt greit objektiv. Og du kan jo kjøpe utmerkede brukte objektiver.

Se bruktmarkedet på http://www.foto.no

 

Enig. Derfor tror jeg enten at jeg ville gått for et billig kamera (slik jeg gjorde¹), eller kjøpt meg et Canon 10D eller et Nikon D100 (litt avhengig av tilgang på optikk).

 

1: Jeg syntes 16-17k var litt drøyt for et kamera, så jeg endte foreløbig opp med et FujiFilm S304 Zoom. Det er vel det nærmeste man kommer DSLR under 4k. Er veldig godt fornøyd med kameraet med unntak av tre ting; autofokusen er treig, det er ikke mulig å fokusere manuelt, og kameraet mangler hjelpelys for autofokusen. Dette gjør kameraet lite egnet til action-bilder, men ellers synes jeg det er mye 'bang for the buck'.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Har selv det "gamle" Ixus 300, kjøp deg 400 du! :)

Se også http://www.digitalkamera.no

 

Greit at ixus v3 (var det ikke det du mente?) er et godt kamera. Har det selv og liker det. Men det virker som tvindal skal ha noe raskt og fullt av hundretusen innstillinger slik at det er han som bestemmer om bildet blir bra, og ikke autofokusen på mini-kameraet, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår