Decepe Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by jumbo Ok. synest godt japsene kunne oppdatert agreementen sin til å være 280 Kw istedet for ps :D Og watt er en si enhet så da er alt bare fryd og gammen... Hvis bare alle kunne bruke si enhetene :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 To motorer som uten tvil er i særklasse. Råest: Opel Ascona/Manta 400's 2,4 Best: 2,0 cih Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by ZombiE To motorer som uten tvil er i særklasse. Råest: Opel Ascona/Manta 400's 2,4 Best: 2,0 cih 20S CIH Går jævla billig, skropel rekord, finkjøring, 0,6 l/mil noen som slår den med en "stor" europeèr fra 84 med gasser (som "alle" hater) ? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Jeg kaller deg en løgner frem til jeg får se bevis for det du påstod. Og Hondas S2000-motor må være noe av det mest ultimate innen moderne motorkunst, og ingen annen (standard) motor i verden imponerer meg mere enn den. 120 hester per liter er jo tross alt verdensrekord for N/A-motorer :) Alle er så imponerte over denne motoren, og for så vidt med god grunn. Jeg har nemlig kjørt den selv. Alle ser imidlertid ut til å ha glemt Caterhams motorer! Ta f.eks. motoren i Super Seven R500: 230 hk fra 1,8 liter og denne har eksistert siden før S2000 var påtenkt. Bilen er masseprodusert, har skilter og er lovlig på vanlig vei. Super Seven Blackbird har ennå råere effekt/volum forhold, men dette dreier seg egentlig om en motorsykkelmotor. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antivakumtrollet Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Hvis vi skal snakke om kjørelengde og holdbarhet, så er det vel ingen som kan hamle opp med de seksylindra 300TD motorene til Mercedes? Er jo en grunn til at alle 123-seriene fra starten på 80-tallet bare går og går og går og går.. Siter Mercedes C200 Espirit 95-mod (x) Mercedes 190E 2.6 87-mod (x) Mercedes 190E 2.0 87-mod (x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod (x) Mercedes 230CE 89-mod (x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod (x) Mercedes 190E 84-mod (x) Peugeot 205 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Mark1 Må jo selvfølgelig si BD serien til cosworth. Få motorer som har hatt like mye suksess og vært så råe. Alt fra Bda`en som 1600e som kunne dras til 11000rpm, via bdg rally motorene på 2liter med 260hk og zakspeed capriene med 1600ccm og 460hester, til rs200en med bdt`en med 6-800 hester. Dette er de råeste motorene. Jeg skjønner ikke at folk liker BMW motorene, det er de mest skjøre motorne som finnes. Renault motoren som sitter i 5gte er også ganske rå. 95 hk på 1721ccm. Kjører fra alt i klassen Golf gti, Pyg gti osv. selv om disse har flere hk Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Ford power Jeg holder en ffinger på Nissan Laurell, vet om en som har runda telleren. :D Jeg har da runda telleren i min Escort 91 med 1,6l CLX-motor. Telleren har bare 5 siffer da :D lol Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Laaars Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!" :D En pling, en plong og en dært, ja :D Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Det går ikke ann å bare gå ut etter dataene på motorene om å ha mest mulig hester pr litr, jeg kan si at den gromeste motoren er, escudo motoren fra GT3 over 700hk pr liter øøøøhhh. Du må tenke litt på motorlyd, hissighet og viktig viktig Newton. Jevnt drag og hvor direkte motoren er. det kan godt hende det ikke er så mange som skjønner hva jeg mener, men de som er litt interisert skjønner det. Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by ZombiE To motorer som uten tvil er i særklasse. Råest: Opel Ascona/Manta 400's 2,4 Best: 2,0 cih Har du prøvd en 400 da???????? Jeg vet ikke men jeg tviler Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggE Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by 230CE Hvis vi skal snakke om kjørelengde og holdbarhet, så er det vel ingen som kan hamle opp med de seksylindra 300TD motorene til Mercedes? Er jo en grunn til at alle 123-seriene fra starten på 80-tallet bare går og går og går og går.. Der må jeg si meg enig. Hadde en W123 80 mod med 300d(uten turbo) den går enda etter ca 700000km(Bilen ble avskilta ved nyttårskifte), Motoren funker fint enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by GTTURBO Har du prøvd en 400 da???????? Jeg vet ikke men jeg tviler Har ikke prøvd nei... Desverre... Men det finnes ikke noe råere enn gasser motorer med masse power, pluss at det holder... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by ZombiE Har ikke prøvd nei... Desverre... Men det finnes ikke noe råere enn gasser motorer med masse power, pluss at det holder... enig, men undersøk BDa Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 saab sine motorer har jo alltid vært kjent for å være slitesterke, samtidig som de er lette å trimme. i klasse med volvo og audi sine vil jeg påstå, hehe:) Er mange som har over 500 hk i saab-motorer, og hvis man har 175 hk originalt, er det "gratis" å trimme til over 200 hk, trenger bare å kunne lodde litt, evt. få en god nabo til å gjøre det, så har man justerbart turbotrykk:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.