Gå til innhold

Golf 1 CL 1981 modell

Ranger emnet


Cheron

Anbefalte innlegg

Skal du humpe rundt med SuperSport på denne nå da.....au vondt i ryggen ;)

Er da bare en vanesak... eller kanskje bare jeg som er vant til å kjøre Suzuki jeep ;)

 

Strøken bil, pent interiør :) Har en midtkonsoll som går billig hvis du har lyst på :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan skrive under på at Supersport er ubrukelig stivt. Men lavt blir det. Og er det jeg skal ha med denne bilen. Så da får jeg heller bite i meg all klagingen på SS settet :)

 

Har heldigvis ikke polybush foringer på denne bilen, som på cab'n, så tror og håper det vil hjelpe litt... I tilegg, gode seter med demping i :D

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er riktig å si at supersport er så jævlig stivt at det gjør noe.. det er liksom bare "stutt"...

 

Se på FK settet mitt, behagelig på landeveien, men alikevel stivt som kuling på bane :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at Supersport er ubrukelig stivt. Men lavt blir det. Og er det jeg skal ha med denne bilen. Så da får jeg heller bite i meg all klagingen på SS settet :)

 

Har heldigvis ikke polybush foringer på denne bilen, som på cab'n, så tror og håper det vil hjelpe litt... I tilegg, gode seter med demping i :D

 

Problemet med disse billige gewindene er kombinasjonen av for bløte dempere og for lite fjæringsvei (demperhylsene er lengre enn f.eks. KW og H&R, MEN kortere enn original fjærbeinshylse). Dette målte Nitewlkr og jeg før han monterte Supersport-gewinden sin i sin tid.

 

Men Supersport-, Formel-K(acke)- og V-Maxx-gewinder er flere hav bedre og mer forsvarlig å kjøre med enn kappede fjærer eller 80-fjærer på originale fjærbeinshylser (selv om man har kortede demperinnsatser). De har tross alt mer restfjæringsvei, i og med at fjærbeina er noe kortere enn de originale. I tillegg er det lovlig, hvilket ikke er helt ubetydelig i vår tid med stadig mer politisk aktivitet langs veiene.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dekk spørsmål...

 

Felgene som skal på denne er 6x13 ATS Classic.. Sitter og vurderer 175/50 eller 175/60 dekk på denne... Er stygt redd for at jeg må senke MYE for at det skal bli pent med 50 profil dekk..

 

Så vidt jeg vet vil jeg også få godkjent 175/50 på 6 toms felger? Noen som kan bekrefte dette?

 

Men spørsmål, og evt innspill fra dere. Er det stor forskjell på 50 og 60 profil? Andre dimensjoner som kan gjøre seg på 6x13 toms felger? Med 60 profil så slipper jeg å ha bilen så fryktelig lav for å få bort lufta mellom dekk/hjulbue.. :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt kvitt høydesyken jeg pådro meg ved å kjøre denne bilen. Fjernet det gamle, som hadde nye dempere, og 3 hele fjører og en knekt :)

 

Ble betraktelig mye bedre å kjøre med Supersport settet faktiskt! Men trenger å bytte foringer, få en forstillingsjustering og sjekke camberen litt bedre. Pga det skraper fælt i dekka når jeg svinger. Og dekka går ikke i hjulbuer, fjærbeinet eller noe sånt. Tror rett og slett spissinga er litt på tur...

 

Men takk til GolfAleks for en hyggelig ettermiddag med bilmekk, skravling og noen bilder :D

 

Kos dere...

 

23-1.jpg

Klar til å monteres, nye fjærbeinslagre på både denne og cabben.

 

Senket!

23-8.jpg

23-13.jpg

23-14.jpg

23-16.jpg

23-19.jpg

23-20.jpg

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår