Chevelle_68 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hvor lenge vil driverket på en orginal 1980 Caprice stw holde, vist den får en motor på 500hk foran seg? Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hvor lenge vil driverket på en orginal 1980 Caprice stw holde, vist den får en motor på 500hk foran seg? Avhengi hvor hard du er på gassen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Avhengi hvor hard du er på gassen.. ....og hvordan drivverket`s tilstand er! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Blir det vanskeli å få en bbc å passe i en slik bil? Er de noen som vet om noen som har prøvd de? Planen er å prøve denne motoren I denne bilen. Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PirateType Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hvor lenge vil driverket på en orginal 1980 Caprice stw holde, vist den får en motor på 500hk foran seg? Hm...riktig nok har jeg en '96 mod. Men jegmener den skal holde til 1000Hk på bakhjulene! (planer om å kjøpe turbo) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 fine biler det dærre, har hatt en olds custom crusier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Ahhh… ”box” Caprice’ene er go’ bilene sine det, hadde selv en 79 st.vogn , men rusta tok overhånd…beste bilen jeg har eid.. Er vel TH-350 og 8,5” (hvis jeg ikke husker helt feil) 10-bolt i stasjonsvognene er jo velprøvde deler det, men med ca 500 fotpund/680NM i en såpass tung bil er det vel kun høyrefoten som avgjør hvor lenge det holder… Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hvis aksel og gir er originale, kvelder kassa først, og med "inspirert bruk" kan det hende på prøveturen... Aksel er mer etter dekk, tyngde og høyrefot, men 8,5" 10bolteren tåler noe rundt 400hk og lb/ft med gatedekk over lengre tid, eller 5-600 på stripa med grepvennlige dekk hvis "alt" er gjort med den. Ta tallene med en klype salt, da det avhenger av andre ting nevnt tidligere og. Om '96 B-body og 1000hk på originalt drivverk - Glem det... Send gjerne en mail til eieren av denne siden: Blackout.nu og spør hva som kvelda først på hans '96 Impala SS. Med ALT gjort med 4L60E kassa, klarte den noen drag med 900+hk før noe gikk, og bakakselen spiste utvekslinger i litt roligere tempo. Tung bil, grep og effekt er ikke snilt for drivverket. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Bytte til BB er gjort mange ganger, også noen i Norge faktisk. Vet det går en i Tr.heims området med 454 og to turboer... Gjør noen søk på disse forumene etter info, mener headers fra 1. eller 2.gen A-body passer "våre" Caprice'r. www.impalassforum.com/ www.b-body.org/forum/ Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
350bowtie Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 vanskelig å så helt sikkert, for å begynne bakerst, så må du nokk skaffe deg en god gammel 12bolt chevy aksel med noen seriøse biter ifra moroso, pluss noen forsterka aksler, spørs om du skal bruke bilen på stripa med sliks, andre biter, mellom akselen der er bare å skaffe en ny en med forsterke kryss, leveres av uni kardang på karihaugen, tredje del løp og kjøp ny geakasse th400 med shift kit, eller en 4L08E, tror det hvar det det overdrive kassa het, gjør du disse grepa så kan du herje så mye du vil, koster å ha det gøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
350bowtie Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 vanskelig å så helt sikkert,headers i fra fullsize 70-74 passer, sjekk når de kutta ut bigblocken. for å begynne bakerst, så må du nokk skaffe deg en god gammel 12bolt chevy aksel med noen seriøse biter ifra moroso,det går også ann og bruke ford9" med chevy bolt mønster, pluss noen forsterka aksler, spørs om du skal bruke bilen på stripa med sliks, andre biter, mellom akselen der er bare å skaffe en ny en med forsterke kryss, leveres av uni kardang på karihaugen, tredje del løp og kjøp ny geakasse th400 med shift kit, eller en 4L08E, tror det hvar det det overdrive kassa het, gjør du disse grepa så kan du herje så mye du vil, koster å ha det gøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Gjør noen søk på disse forumene etter info, mener headers fra 1. eller 2.gen A-body passer "våre" Caprice'r. www.impalassforum.com/ www.b-body.org/forum/ …eller http://www.caprice.se/ ikke like mye aktivitet der som på f.eks b-body.org som Chevy350 la inn men…greit å få med seg. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Det der er vel ikke noe problem! Passer sansynligvis på motorfester og alt, bare å skru over festene fra SB mortoren... Om Gir og aksel holder? Er ikke det bare å prøve? Men har du tenkt å kjøre Drag med bilen, ja da sier det vel seg selv at noen av delene ikke er intressert over lang tid.... Men STOR bil SKAL ha STOR motor...:pray Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Er ikke bakakslingene på desse stw med 5x5 boltmønster HD utgave da? Trodde de hadde 10 bolt 8,75" i desse jeg. :hvaskjera Med 400 kassa på ville jeg vert mest redd for kryssene i mellomakslingen. Et godt råd: Bruk mellomakselring. Og husk at motorfestene i traversen er plassert i andre hull med Olds motoren enn til Chevy. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Koselige biler ja.Har en 78 Catalina stv på lur selv.Veteran om et år... Har du en 400 kasse i god stand er du rimelig safe.En 350 trenger endel prepping for å holde. Du får sikkert kjøpt skikkelige stikkakslinger til den bakakslingen du har også.Men det er kansje like greit å gå over til 12 bolt ja. Disse bilene veier jo et tonn på bakakslingen. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.