Gå til innhold

Nyere bil til 400.000 kr.; Diesel + Automat + 4hjulstrekk, hvilken??????

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Edit: Så at du hadde sagt diesel i ettertid og jeg er sikker på at E46 330xdA ikke er noe dårlig alternativ heller.. ;)

 

 

Hadde tatt en sånn 330 jeg men det vil ikke fattern :)

 

 

 

Audi A6 2,5 TDI quattro eller Audi A4, 1,9 TDI quattro. Du finner også litt eldre A8'er til en grei pris.

 

Fåes disse med automat gir? Fant ingen jeg...

 

 

Audi har jo som nevnt tidligere i tråden masse fine diesel quattroer til den prisen, som også er sedan:) Jeg ville personlig satset på en A4 av nyere type:)

 

Ja det hadde vært gromt, men ingen med quattro og diesel med automat... Der problemet ligger... Han skal ha automat, skal ha diesel, skal ha firehjulstrekk (første gangen, lei av å sitte fast med bakhjulstrekk i vinter hehe) og skal ha sedan...

 

 

 

Ole Jonny;

 

Sedan fordi han ikke trenger stasjonsvogn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner jo a4 med automat=)

 

 

Det gjør jeg. Men jeg finner ingen med alt dette; Automat, diesel OG firehjulstrekk!

 

 

 

Grunnen til dette, og det gjelder ikke bare VAG, er såvidt jeg vet at kombinasjonen diesel og automat ofte fører til at bilen ikke overholder de strenge EURO3 (eller er det EURO4) utslippskravene fra EU. Vet ikke helt hvor grensene går her, men det kan jo ha seg slik at relativt "billige" biler med denne kombinasjonen ofte har beskjedne motorer som fører til mer gassing og høyere utslipp og dermed ikke slipper igjennom kontrollen. Og derfor må man gjerne ganske høyt opp i pris for å få ønsket oppfylt!

 

Vet med sikkerhet at f.eks. både Hyundai Tucson og Kia Sportage ikke lenger fåes med kombinasjonen diesel/automat pga EURO-kravene... :spin

 

 

Det høres fornuftig ut :) Vet at Mercedes tilbyr både automat, diesel og firehjulsdrift i nye E-klassen. Men dessverre begynner prisen på rundt 730k kr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste bilen som dukker opp på 4WD+auto+diesel er A8 tdi quattro..

INGEN andre merker dukker opp..

Ingen som ikke er plassert i feil kategori ihvertfall.. Dukket opp noen Chevrolet Silverado på AutoDB på et slikt søk..

 

Men forresten, VW Pheaton finnes med envnte valg.. men den koster det dobbelte..

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1086888

 

Et av krava må bort, ellers må han da velge en av de nevnte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår