Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

hei,

 

har nå vært å handlet meg en 240 fra det gode år 90 med en b230F motor.

denne ahr rullet 300 000, men er ingen ulyder i den verken fra girkasse eller motor!

 

har vært 2 eiere på dn og er godt holdt..

den har servo, takluke, sentralås cruisecontroll.. så litt utstyr er det=)

er også r-sport trekk i den men er en liten rift i førersetet.. men skal få min mor til å orverhale den:P

 

bilen var grei i lakken, men så kalrt ikkje overfin.. er jo 16 år.. skal prøve å polere den å se hva som skjer:P kanskje den blir bra.. e en ganske pen blåfarge som ser ut til å gå litt i mot lilla i lyset!

var noen 14" alufelger, med denne bilen skal være få en liten oppussing både i understell å i motorom. forklarer under planer lengre ned!

 

ellers så er det vel en bra bil uten rust.. hadd 2 eiere å tadd godt vare på..t ectylert under for 1 år siden.. skal eugodkjenne den dær jeg jobber.. må bare bytte 2 foringer førs.t.. fikk disse med..

 

ellers så har jeg en del planer..

 

motor: skal få jekket ned en b230ft motorn.. helst ft.. går kanskje bra me fk.. er som sagt en b230F så ledningsnette er vel stort sett det samme! så er ute etter en ft motor me det jeg vil trenge for å få det ned i en 240..

 

driverk: har en 5 trinnskasse men en kompis sa att den tålte lite leking å hk.. så er ute etter en girkasse som tåler herjing.. tenkte litt på m46!

når det gjelder bakakslingen så er det bra slik den er..

 

utsendemessig vil jeg ha slik den er nå.. men nån oppfriskninger.. skal bare ha en clean å fin look=)får se om det blir omlakkering til sommern!

 

hjul: tenkte noen 17" kanskje.. eiker e1? kan hende det blir compomotive felger.. får se..

 

understell.. blir vel senkefjærer av ett eller anna merke.. får se om det blir lavt nok.. omså kappe!?

når det gjelder dempere så tenkte jeg kanskje gule koni.. noen som har nån bedre forslag!?

blir også kanskje å få tak i noen hardere foringer.. polyforinger da!

 

interiørmessig vil jeg bytte fra inntrumentet jeg har å få tak i slike me turteller og me speedo som går til 220 hvis det er å få tak i!?

 

få bytte ut stolene til orginale sidene disse er litt skjeve å bruke r sport trekket jeg har.. få tak i div orginale innstrumenter..

 

skal også bytte ut til hvite blinkers å bytte til andre baklamper.. hvor er det å få tak i..

 

har kromlister rundt hele bilen men tror jeg har lyst på svarte!

 

 

kom gjerne med innvendinger og kommentarer?

hvis noen som har no å selge så ta kontakt! FORT:)

planen er å få den ferdig til rundt 29 nov når jeg blir 18.

er lærling på bilverksted så får litt hjelp hær så det ikke går for sakte:P

prøver å få dn ferdi til da hvis jeg får tak i deler!

 

bilder kommer når jeg får tatt å får funnet ut hvordan man legger ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

220kmt speedometer var det vel bare turbo 240 som hadde.

Vanskeligere å oppdrive men intet er umulig :)

 

Blir moro dette prosjektet..

 

Hold den clean slik du har nevnt.. Ikke noe plastikk jall. Det har man plastikkbiler til ;)

 

Når det gjelder dempere så er koni et bra valg. Bilstein er vel heller ikke å forrakte :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker takker.

 

malone: er enig dær.. skal ikke være noe plastikkdritt på 240..

 

colli: planen var å få tatt bilder i løpe av helgen å lagt d ut.. hvor kan man få lagt ut bilder!?

 

er ft motorene fra rundt 90 tallet gode nok.. er vel ikke underspyling på disse? ser det ligger noen slike til salgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en del jeg blir å kjøpe fra pedersens-racing.no jah.. må vel ta å bestille.. går det ann å bestille over nett, eller må man ringe dem?

 

hvor kan jeg kjøpe bra dempere? gule koni eller noe?

 

regner med å dra å ta noen bilder i morgen=)

 

edit: takk for tilbud men vil ikke kjøpe noen felger før jeg er ferdig bygget=)

 

15 var litt smått!:S:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. er ikke helt sikkert på hva som er best... hva tror resten?

 

de 35mm senkefjærn til lesjøfors senker nok neppe nok.. får man noe mere eller blir det kapping da?

 

edit: noen som vet om man må ringe pedersens racing elelr holder mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ft motorer fra før 93 noe å samle på.. me tanke på at de ikke har underspyling.. har funnet en del ft motorer fra før 93..

får man tak i underspylingskit å må man av med toppen for å montere det eller tar man det fra undersiden..??

 

trenger motor fort så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår