Gå til innhold

Min 1999 Bora 1,9 Tdi

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for ikke å selge boraen likevell:op:

 

Men har istede bestillt meg litt deler til en;)

-Ny grill emblemfri. får se hvordan denne blir på bilen.

-Kort sort antenne, lei av den blanke jeg har nå som har begynt å ruste.

-Speil fra en MK5

-Led-lys(Bestilte noen universale nå for å begynne med. Har planer om å lage sånn S6-look foran. Men vet ikke om jeg vil prøve med orginale S6 lys da de er fryktelig store og koster en del bare for å teste om det går:op:

 

Ellers har jeg begynt å høre på priser på lakkering, slik at bilen kanskje får et nytt strøk med lakk i løpet av vinteren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det ja :) Ble jo sinnsykt strøken å pen din også etter lakkering. Satser på å få sett den live til sommeren?

 

Ellers har jeg fått alle de delene jeg bestillte nå, uten lysene. Litt skeptisk til speilene, og om de blir noe bra. Men får prøvemontere de å se tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lite som skjer med boraen for tiden. Men venter på svar på en jobbsøknad. vil ikke starte på noe før jeg har fått det svaret :shake

Men om det jeg får den, så har jeg prøvd meg litt smått på PS med hvordan den skal bli i allefall Dårlig redigering, men ser da sånn ca hva jeg tenker på:

 

-Lakkeres i orginalfarge, men med enten blå perlemor før klarlakk, eller en litt annen nyeanse på lakken.

-Skal på med smalere dekk, slik at jeg får senket den litt mer

-Fjerne list på fanger foran/bak, men tror jeg skal beholde de på sidene(samme stil som på A4 b5)

-Fjerne blinklys på skjerm foran og sette på speil fra golf5

-Embelmfri grill

-Lage en cat-killer under fanger foran

 

-Har også vært inne på tanken på sort folie på taket, men får se ann dette litt. Lurer på om trenden med sort tak vil snu snart:confused:

-Tenkt på å cleane overgangen mellom leppe og fanger også, men er litt dritt om jeg skulle være uheldig å ødelegge den. Mye arbeid å skifte da den må kuttes av og cleanes på nytt.

-Usikker på om jeg skal cleane bakluken, da det er greit å ha ett nøkkelhull på bilen i tilfelle strømtomt.(Har ikke nøkkelhull på dørene)

 

Andre forslag til endringer som dere synes jeg må ta i forbindelse med hellakkering av bilen? Kom gjerne med tips:)

 

planerforboran.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut planene dine, men hadde iallefall droppet catkillern :) Jeg syns ikke det er pent..

Svart tak syns jeg er kult, men om du skal ha svart tak syns jeg du bør lakkere.. Blir mye penere finish og ser "helere" ut spør du meg.. Clean bakluken, merker det godt når du begynner å få lite batteri på trykkern ;)

Som jeg skrev på VACN, hehe :)

 

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, svarer nesten samme som på VACN jeg da;)

Catkilleren blir det nok jeg lager uansett da. Men er ikke sikker den blir montert. Og det skal være en sånn som har samme form som leppen foran, og sitter klistret helt oppe i fangeren.

 

Er litt skeptisk til sort tak. Det blir jo visendes så godt på sølv bil. Bedre på din, da du har mørk bil, så den blir clean uansett:)

Så tror jeg går for folie. Blir det ikke noe bra, så blir det jeg går for sølv tak, eller lakkerer senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder låsen bak. Er det ikke mulig å flytte en lås til "undersiden" på luken. Der du trykker for å åpne lokket bak. Blir jo skjult da:)

 

Hmm, tja.. om du klarer å modde det "VW" emblemet(låsesylindern) og får mekka det til på undersiden slik at det blir helt tett så hadde det jo vært kjekt.. Men tror nok ikke du kommer til å få noe problem med at du ikke har låsesylindere egentlig.. Når du merker du begynner å få dårlig batteri i nøkkeln så bytter du kjapt.. Men jævli kjipt å bryte seg inn i sin egen bil om nøkkeln skulle kollapse.. hehe

Er ihvertfall mye penere og cleanere å fjerne nøkkelhullet :)

Oppunder der når du fjerner låsen bare stripser og taper fast den ene brytern, slik at du får åpnet kofferten med handtaket :)

Bare legger til at bilen din kommer til å bli clean og pen hvis du gjør planene dine ;)

 

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men er jo ikke bare nøkkelen som er problemet da;) Sett at jeg på en eller annen måte glemmer kupelys eller noe sånt på. Men dette får jeg se litt på. Går jo kanskje ann å sette på en lås bak skiltet, av den litt eldre typen? Bare så den er en nødløsning.

 

Takk for det:) Håper jeg klare å gjennomfør planene mine i vinter i allefall. Selv om jeg har kjøpt meg en annen bil som jeg regner med blir et bra pengesluk.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår