Gå til innhold

Min 1999 Bora 1,9 Tdi

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

Så at det ikke var alt for mange tråder om bora her på forumet, så tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen min også. Bilen er en 1999 modell bora 1,9 tdi highline. Det er ca 140 hk i den.

 

Her ser dere hvordan bilen var da jeg kjøpte den. Den var ikke helt orginal da eller. Det sto på 19" ASA felger, og bilen var senket. Utenom dette, hadde den fått montert på krom speilkapper og effektanlegg hele veien.

 

Foran.jpg

Bak.jpg

 

Etter dette bestilte jeg meg orginale lepper foran og bak fra den amerikanske Jetta GLi'en. Da ble bilen slik som dette:

 

DSC00274.jpg

 

Måtte da bygge om til ny stuss på eksosen, for at den skulle passe i den nye leppen bak. Har også satt på nye baklykter.

IMG_2121.jpg

Har nå også tonet ned rutene litt:

DSCN1545.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå holder jeg på å bygge litt stereo i bilen. Har skaffet meg noe deler, men ikke alt som skal inn i bilen da.

 

To stykk 12" fra Ground Zero

gzhw30.jpg

 

Som skal drives av Helix Dark Blue 1000.1

SMzc1Mzg2MGh0dHA6Ly93d3cuaWRlYWxvLmRlL2ZvbGRlci9Qcm9kdWN0LzMzMS81LzMzMTU3MC9wcm9kdWt0YmlsZF9taXR0ZWwuZ2lm

 

Spilleren kommer fra Clarion, og kondensator fra Rockford.

Senere skal jeg bytte ut alle høytalerne i dører, og drive disse også med en forsterker.

 

Må gjerne komme med kommentarer til bil/stereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dette bestilte jeg meg orginale lepper foran og bak fra den amerikanske Jetta GLi'en. Da ble bilen slik som dette:

 

bora1.jpg

 

IMG_2121.jpg

 

 

hei! nydlig bil du har. blir spennende å se videre utviklingen av bora'n din.

men hvor fikk du tak i de leppene du prata på her. det er de helt nederst på fangerene du mener da?de som er sorte originale.

og en annen ting, den leppa du har samt de "gitterne" i fronten din. hvor har du de fra og husker du ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin respons:hello:

 

Woundz:Når det gjelder stereoen så kan jeg med en gang si at jeg ikke er noen proff innen stereobygging, så det blir ikke noe mesterverk akkurat.

 

sykesatan:Rutene vil jeg ikke ha så mye mørkere en de jeg har nå, da jeg ikke har så lyst til å bli stoppet av politi med en gang da.

 

Rayander: Leppene jeg har er fra en orginal jetta GLi. Det er de som er nederst på fangeren foran og bak ja. Disse finnes bare å kjøpe i USA som jeg vet om. Fant de ingen steder i norge. Leppa samt gitter er jeg usikker på hva du mener. Om du mener plastikk-ribbene som er i fangeren, er det de orginale jeg har. Skal prøve å finne ut prisen på leppene foran og bak, husker ikke helt hva det kom seg på med frakt fra usa/mva/toll og hele pakken, men det var ganske billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått tak i en spoiler som skal på bilen nå. Må bare få den lakkert først. Vet ikke om jeg skal vente med å lakkere den til jeg har skaffet sideskjørt og bakrutesenker,slik at jeg kan lakkere alt på en gang.

DSC00436.jpg

DSC00435.jpg

 

Venter også på nye hovedlykter fra in.pro som jeg har bestilt meg:

43609.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 1000 kr for lyktene bak. De ble kjøpt på gatebiltreff på rudskogen i sommer. Men det er FK lykter som er kjøpt fra quality autoimport, og koster vel ikke så mye mer nå. (1483kr)

Frontlyktene har jeg ikke betalt enda, siden jeg ikke har fått de. Men tror de kom seg på rundt 2800-2900kr. Dette er in.pro lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noen småtterier med bilen nå, ikke store forandringer men.

Fikk satt på kromringer rundt døråpnerne inne i bilen. Var litt usikker på hvordan dette ville bli, men synes egentlig selv at det ikke ble så ille. Ikke se på alle fingeravtrygg osv som er på de nå da. De ble vasket bort etter at bildene ble tatt:rolleyes:

Før:

DSCN1631.jpg

Etter:

DSCN1643.jpg

 

Fikk også satt på instegslister. Samme gjelder her. Fortsatt ikke vasket bilen før jeg tok bilder:(

Før:

DSCN1632.jpg

Etter:

DSCN1646.jpg

 

Har også holdt på litt med stereoen nå. Har ikke kommet så langt enda, men et lite stykke på vei er jeg i allefall. Skal ha det bare meget enkelt og cleant i bagasjerommet, der alt blir helt flatt. Har litt behov for å kunne ha med litt bagasje en gang i blandt. Her er et bilde av hvor langt jeg har kommet nå da: (Så selvfølgelig ikke at kamera sto på svart/hvitt før jeg hadde ført over bildene på PC:()

DSCN1617.jpg

 

Har også tatt av trekket på bagasjelokket, skjært ut Helix merket i det, og satt inn plexiglass med lys bak. Lyset er litt svakt(ser mye sterkere ut på bildet enn i virkeligheten) så det skal jeg endre litt på. Samtidig som jeg var av med trekket, smurte jeg inn luken med Peak Off for å hindre resonans og alt for mye ulyder fra luken. Ser ikke så pent ut, men det gjør jo ikke så mye da det bli skjult av trekket.

 

Før:

DSC00289.jpg

PeakOff:

DSC00326.jpg

Etter:Er ikke så falmet o.l som det ser ut som på bildet. Tok bilde når det var mørkt ute, og ble sånn pga blitsen.

DSCN1553.jpg

Lys:

DSCN1597.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår