Gå til innhold

Min 1999 Bora 1,9 Tdi

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Da ble jeg ferdig med pussing av felgene. Ble ikke så veldig fornøyd da, men ble da etter min mening i allefall litt bedre enn de var:)

 

Siden jeg ikke hadde tilgang til noe dreiebenk, ble det til at jeg lagde en meget enkel en selv..hehe. Ikke så pen at det gjorde noe, men fungerer da=)

 

Motoren som jeg bare satte på en treplate som jeg festet felgringen til:

DSCN1742.jpg

 

Ring etter at jeg har fjernet lakken, men før poleringen har startet:

DSCN1757.jpg

 

Ferdig polert:

DSCN1759.jpg

 

Ringen til høyre er ferdig polert, mens den til venstre har jeg bare fjernet lakken på.

DSCN1753.jpg

 

Senteret på felgene fikk jeg pulverlakkert, så her er en felg før jeg har montert de sammen:

ATT00007.jpg

 

4stk ferdig monterte felger:

DSCN1768.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har tenkt meg turen dit på lørdag! :) Blir nok ikke utstilling siden jeg glemte å melde meg på.. :/ menmen..

Skal vel tilbake helga den 26mai regner jeg med på vw-audi club hovedtreff :)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har tenkt meg turen dit på lørdag! :) Blir nok ikke utstilling siden jeg glemte å melde meg på.. :/ menmen..

Skal vel tilbake helga den 26mai regner jeg med på vw-audi club hovedtreff :)

 

Ok, Skal ikke stille ut jeg eller da. Føler ikke helt for det med så orginal bil som jeg har..hehe. Skal på hovedtreffet jeg også, men er ikke sikker på om det blir jeg skal kjøre enda. Vil ha ferdig stereo og montering av resterende deler på bilen først i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvemontert sideskjørtene som jeg har liggende her en dag. Var da slettes ikke ille passform på de, så skal vel ikke bli så stort problem å få de på:)

 

Men da jeg tok av skvettlappene som var på bilen fikk jeg meg en ubehagelig opplevelse. Var kommet litt rust der, ikke noe farlig, men skvettlappene hadde skrapet av lakken under. Skal jo lakkere opp igjen iløpet av sommeren, men frem til da blir det bare enkel fiksing.

Dette ble glassblåst, før jeg hadde på grunning og flekket over med lakk og klarlakk. Satser på at det holder frem til bilen skal lakkeres.

 

Her er noen bilder med sideskjørtene bare satt på uten noe fester:

DSCN1816.jpg

DSCN1817.jpg

DSCN1818.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag ble det også montert xenon i de orginale tåkelysene som sitter i hovedlyktene. Var meget greit å montere, hadde det ikke vært for at det var så trangt at jeg hadde problemer med å finne noe sted å feste ballastene, men det ble da til slutt:)

 

Orginallys, dette er da pærer som vistnok skal være xenon look:p

DSCN1822.jpg

 

Her er den andre lykten etter at xenon er montert:

DSCN1821.jpg

 

Forskjellen mellom de to lysene. (Xenon til høyre.hehe)

DSCN1819.jpg

 

 

 

Fant også ut at bilen sliter litt dekk på innsiden. Så det ble bestillt kontroll og justering av forstilling. rinte to steder:

Møller:Skulle ha 1600kr for det, og kunne ta det tidligst 28.mai

VAG-Service i Sverige: (Bor på grensen jeg så) Skulle ha 750SEK for det, og kunne ta det nå på onsdag.

Gjett hvor jeg bestillte da:p

 

Har også fått tak i nye foringer bak til bilen. Noen som vet hvordan det lønner seg å montere disse? Skal det metallrøret på før eller etter at foringen blir montert på bilen? Og hvor skal jeg bruke fettet? Regner med det er monteringsfett?

DSCN1835.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallohallo..jeg skal til våler men uten boran...ble ferdi lakkert tirsdagen..og monterer for harde livet.

Men har ikke fått sideskjørtene og hekkleppa ifra Norsk bildelesenter...har bare ventet i 2.5 måned nå på varene...

 

Skal lage justering til camber bak på tirsdag nå så sommerhjula kan få komme på...8.5 og 9.5 19 racing hart...håper d blir gromt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallohallo..jeg skal til våler men uten boran...ble ferdi lakkert tirsdagen..og monterer for harde livet.

Men har ikke fått sideskjørtene og hekkleppa ifra Norsk bildelesenter...har bare ventet i 2.5 måned nå på varene...

 

Skal lage justering til camber bak på tirsdag nå så sommerhjula kan få komme på...8.5 og 9.5 19 racing hart...håper d blir gromt..:)

 

Hei, tror det blir jeg skal kjøre nedover i allefall jeg. Har ikke planlagt 100% hvem som kjører av oss, men Våler skal vi på i allefall.

 

2,5 månder? Hørtes jo mye ut det da. Greit nok at det er sein leveringstid på styling som oftest men får da være grenser:p

 

9,5 bak? Blir bredt nok det ja.. Blir sikkert fett det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår