Gå til innhold

Catch tank?

Ranger emnet


pinjongen

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd å lese litt om dette men vil bare ha noen avsluttende svar fra dere... skjønner hva den gjør.. men hvor skal jeg koble den på? og trenger jeg åndefilter på f.eks ei cola flaske jeg lager til? fortell og gi meg tips a...

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør retur slange inn på blokka vel. og filter på tanken. slipper du den flaska. ser så billig ut. inn på tanken fra veivhusventilasjonen.

da vil ojlen den kaster av seg gå tilbake i motoren i stedet for den "billige flaska"

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flaska koster tross alt 1 kr, så det er kansje ikke så rart den ser billig ut? :P

 

hehe. sant det. men er man jo ute etter et pent og ryddig motorrom er det ikke mer som ødelegger helhetsinntrykket enn den flaska full av oljesøl. Er resten av motorrommet en svinesti og sist rengjort i 1990 så kan man jo kjøre flaskevarianten da men...

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mere enn bare damp hvis en har trykk i bånnpanna.. det har jeg prøvd.. Hvis du plukker bort den originale veivhusvent boksen og lager en flens som passer der, samt en flens der mek. bensinpumpe kan sitte... Så bruker du orignal retur.. Det negative er at tanken må sitte ganske høyt i motorrommet... kan ta noen bilder av mygel innretningen min hvis det er ønskelig...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mere enn bare damp hvis en har trykk i bånnpanna.. det har jeg prøvd.. Hvis du plukker bort den originale veivhusvent boksen og lager en flens som passer der, samt en flens der mek. bensinpumpe kan sitte... Så bruker du orignal retur.. Det negative er at tanken må sitte ganske høyt i motorrommet... kan ta noen bilder av mygel innretningen min hvis det er ønskelig...

kom gjerne med bilder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mere enn bare damp hvis en har trykk i bånnpanna.. det har jeg prøvd.. Hvis du plukker bort den originale veivhusvent boksen og lager en flens som passer der, samt en flens der mek. bensinpumpe kan sitte... Så bruker du orignal retur.. Det negative er at tanken må sitte ganske høyt i motorrommet... kan ta noen bilder av mygel innretningen min hvis det er ønskelig...

ja kom med bilder du:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal visstnok ha returen under veiven, mener jeg å ha lest.

Forøvrig,vil man ha tilbake den oljeslammen der??? bedre å bare hive den på miljøstasjon elns?

 

ps. man får "proffe" catchcans på ebay for en slikk og ingenting.. Sort matt er jo anonymt.

 

Ellers, har rema 1000 (der jeg bor, ialleflal) noen alu drikkeflasker. De koster 20kr elns., ikke noe prob å pusse ned og lakke sort matt.

 

Man må ellers ha filter ja, med mindre man har retur og skal bruke trykket til å tvinge oljen tilbake. Ellers vil det jo ikke være ventilasjon fra veivhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha sett all dritten som blir i tanken min så skal i allefall ikke det tilbake i min motor.

nei, sant nok.. Jeg kjørte catch-tank på b19a'en min og det var ikke den grommeste oljen som ble åndet ut der.

 

Jeg må somle meg til å kjøpe en catctank.. tror jeg skal finne meg en på ebay nå.. sort matt en, litt "sleeper" tank. Har vel litt bedre plass nå som jeg har big brake booster'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår