Gjest Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 God dag. :) Jeg har nå hatt min kjære 90-mod 240 i nøyaktig 1 år. :D I sommer en gang begynte jenta mi å bli vanskelig å starte! :( Helt uten videre... Må kinne mer og mer. Var borte i 2 uker nå nettopp, og når jeg kom tilbake så er det rett og slett no møkk å starte bilen. Må kinne lenge og pluttselig får jeg tenning, men ikke ordentlig. Ligger på LAVT turtall og "hoster". Hva kan dette skyldes? Har bytta olje og filter... Håper noen kan hjelpe meg her! :) Mvh. Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Bytt luftfilter og plugger. Hjelper ikke dette, kan du begynne å se på fordelerlokk, rotor, pluggledninger og coilen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Når vi er inne på treigstarting. Har selv en tilsvarende bil fra samma år. B230f motor i'n. Har opplevd en skjelden gang i blandt hvor den er litt treig på å starte. Gjerne da den hoster og harker på tomgang. Men, det jeg lurer på er hvorfor den kommer med en "skrikelyd" når jeg drar den på starteren. Er ikke sånn at den kommer med en gang, den kommer etter kanskje 1-2 sekund(er), og holder på sånn til motoren er i gang. Er det starteren som begynner å ta kvelden? Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirKim2000 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Når vi er inne på treigstarting.Har selv en tilsvarende bil fra samma år. B230f motor i'n. Har opplevd en skjelden gang i blandt hvor den er litt treig på å starte. Gjerne da den hoster og harker på tomgang. Men, det jeg lurer på er hvorfor den kommer med en "skrikelyd" når jeg drar den på starteren. Er ikke sånn at den kommer med en gang, den kommer etter kanskje 1-2 sekund(er), og holder på sånn til motoren er i gang. Er det starteren som begynner å ta kvelden? Samme her med den skrikelyden, men her skjer det bare av å til! Kanskje en tre ganger i uka! Og bruker den hver dag ofte, så lurer på hvorfor den er sånn en sjelden gang:hmmmmmmmmm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Prøv å bytt bensinpumpe relé. Hadde samme problem på min, bytta releet og har aldri hatt problemet igjen. :) Det koster ikke så mye heller, ga 350,- for mitt på Volvo. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asmo Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Skrikelyden høres for meg ut som startern? eller er det hyling fra viftereim/servoreim? +1 for skifte av fordelerlokk forresten. Spesielt hvis du ofte sliter når det er fuktig vær. Min '40 ble som ny med nytt fordelerlokk. Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Min 90mod er litt treig når den har stått lenge i sola og bare er sånn halvlunken.. men den starter alltid til slutt så det bryr meg ikke så stort. den dagen den ikke starter lenger går den på dynga alikavel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 nå sliter bilen min i all slags vær. Det som er litt rart. Handler plugger og luftfilter etterpå, så da håper jeg på at det hjelper! :) BTW: hvis jeg slipper gassen helt og lar bilen kun "kjøre" på innspruten (altså på så lavt turtall som motoren klarer, ikke no trilling inne i bildet) da blir det kengurubensin-effekt... Hva kommer dette av? Noe man kan gjøre for å fikse på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 nå sliter bilen min i all slags vær. Det som er litt rart. Handler plugger og luftfilter etterpå, så da håper jeg på at det hjelper! :) BTW: hvis jeg slipper gassen helt og lar bilen kun "kjøre" på innspruten (altså på så lavt turtall som motoren klarer, ikke no trilling inne i bildet) da blir det kengurubensin-effekt... Hva kommer dette av? Noe man kan gjøre for å fikse på dette? Hull på slangen mellom lmm og gasspjeldet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg