Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

nå er jeg kommet hjem fra treffet... det beste være på lenge, litt solbrent og rød, men slikt skal det være. masse folk, mange var innom stand vår og slo av en god prat og fikk med seg tilbud. treffet blir bare større og større, men samtidig så klarer de å holde seg unna de feilene gatebil gjør, at ikke alle får kjøre. å satse på drift battle tror jeg var en feil :) skal man gjøre slikt må man være god, sikkelig god :) takk til morten og gjengen, dere gjør en bra jobb.

 

eneste klagen jeg har på treffet er den fyren som kom stormende inn i "leiren" vår å sku slokke bålet vårt, jeg satt å varma meg på bålet og fikk en hvit støvsky rett i mot meg, uten en advarsel!!! nå skal det sies at denne rana racing security fyren, var ferdig på jobb kl 23.00, og har ingen ting med det som skjer utafor selve banen å gjøre, pluss at han hadde drukke, så der er det lagt inn en anmeldelse på fyren. men ellers var det topp show. ang. breisladd svingen, så har nå de som har følt med på forumet siden 2004 fått med seg at publikum ønsker den svingen den er i nå, de har testet alle andre svingene, og har vel funnet ut at denne er best.

topp treff, ses i august!!!

 

Bilder!!! me want

- BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740

x toyota carina e 2,0

x opel kadett gsi

 

http://www.dekklageret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for kjempebra treff, som vanlig:)

Strålende vær og mange hyggelige folk..

Fikk kjørt litt på bane selv, men var stortsett opptatt med å ta bilder:)

 

Har 2giga med bilder og litt film, deriblant hele 201m osv..

Før redigering prioriteres blir det dusjing, spising og soving:)

 

 

 

190.jpg

 

Rallye.jpg

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en super helg må jeg si:) Til tross for at dynamoen på bilen min slutta å funke. Så hele fredagen gikk med i skruing og sammensetting av en ny:) En stor takk til alle som hjalp til her.

 

Sommertreffet blir bedre å bedre synes jeg. Nå har jo værgudene kommet på vår siden også. Så tror dette kan bli veldig bra framover:)

- Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil)

- Nissan 200sx s13(Prosjekt)

* Audi s2 (borte)

* Coupe quattro 10vt (bortevekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Morten å crewet for et meget bra treff. Å den banen er jo konge gøy å kjøre på. Kan sikkert diskuters litt rundt breisladd svingen, men syns svigen var bra. Et tips er å starte oppe ved pitt, da får man god varme i dekka rundt "nord polen" å ikke minst ryttme i kjøringa. Blir da mye gøyere å se på, å ikke minst å kjøre. Men svingen er bra, ikke bytt ut den. Han spikern var helt grei han, litt humor å div hører jo med. Kansje få leid inn flere sope biler, så det blir mindre død tid. Men jeg håper på å få bilen på lastebil til neste år. Passer ikke for meg til høsten. Men ikke noe gøy å kjøre på Våler å Rudskogen nå. Tror jeg brukte opp 26 stk dekk på to dager. Digg. Konge bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp kommet hjem sjøl her nå... Mo i Rana - Tromsø!!! puh!

 

Treffet er bra det. Mange av nybegynnerfeilene er på god vei til å bli rettet opp men fortsatt er det mange tekniske ting rundt anlegget som må på plass og som jeg personlig syns er utrolig frustrerende og se at mangler hver gang jeg er der. Som f.eks. lys på toalettene. Det midterste avlukket utafor kafeen i hovedbygget var uten lys. Det var heller ikke lys på handikaptoalettet i sanitærbygget. Selv om vasking osv i sanitærbygget var 100 ganger bedre i år enn i fjor manglet det forsatt såpe og papir stort sett hele tida. Dette er ting som Sommertreff.no må få ACR til å fikse. Det betales tross alt mange penger i leie for anlegget og når ACR ikke klarer å ha ordning på elementære bygningsmessige ting så syns jeg Sommertreff.no har all grunn til å klage på dette.

 

Ang. treffet: I år syns jeg organiseringa av banekjøringa hadde tatt helt av og på mange måter ødela en del av kjøringa for ganske mange. Særlig nå på søndag formiddag syns jeg det var meningsløst å stenge banen kl 11 for å bare ha extreme biler utpå. For det 1. var det minimalt med publikum og for det 2. er det ikke mange extrem-biler som benytter seg av dette. Extrem-heatene kan også være kortere, f.eks. 20 minutter, da få av bilene holder ut mer enn 15 minutter på banen av gangen.

 

Disiplin: Jeg tror og håper at meninga med årets opplegg med å ha egne "drifte-heat" skulle holde drifterne "unna" den vanlige kjøringa slik at vi skulle slippe mange avkjøringer og masse grus på banen. Men nei! I drifteheatene var det ytterst få driftebiler og i frikjøringa var det fritt fram for hvem som helst til å kjøre hvordan som helst. Svartflagg så jeg bare en gang!!! Mitt forslag til organisering er at ekstrembiler slipper utpå først i f.eks. 20 minutter. Deretter 1 time frikjøring hvor opplagt kjøring med sladd blir slått hardt ned på. Deretter kan drifterne få ha banen for seg sjøl i f.eks 45 minutter. Deretter kan banen stenges for kosting og så starte på nytt! Mitt forslag altså!

 

Ellers må man jo bare takke Morten & Co for å ha dratt iland nok ett treff og sist men ikke minst en stor takk til alle frivillige hvis hjelp er uvurderlig for å avvikle ett sånt arrangement!

 

Takk til alle sammen. Personlig syns jeg nok at Sommertreffet begynner og fjerne seg fra ett sånt banetreff jeg ønsker å dra på. Så jeg må nok revurdere.... :-)

Subaru Impreza GT Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med siste inlegg angående oppdeling av kjøringa. Det ble veldig ofte mye sand og stein inne på banen under frikjøringa pga driftere uten kontroll. Det er ikke helt heldig, for om man så peugeoten som taka så vet man hva som kan skje når det blir for mye dritt på banen.

 

Og så hadde det vært et ønske at flaggvaktene av og til kunne gi signal til de som NEKTER å slippe forbi biler som kjører raskere. Er ikke så veldig morsomt å ligge å stange i ræva på en bil gjennom hver sving runde etter runde bare fordi at bilen foran har 300hk mer og dermed drar fra på langstrekkene. Dette må da vel vaktene se?!

 

Har lyst til å nevne hvilken bil jeg og en kompis slet med, men skal besinne meg.

 

Ellers synest jeg treffet var meget bra. Et minus at bilen streiket på lørdag, men virket som de aller fleste fikk kjørt fra seg, og det var mye mindre kø og kaos i pit enn det var på høsttreffet i fjor. Og så ble jeg kraftig solbrent, så været må ha vært helt glimrende :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dere skal bare skylde på "drifterne" for at det

ligger grus og sand på asfalten. Det er ofte de som vil prøve

å kjøre fort rundt banen som også havner i grusfella.

Egentlig, så prøver vel alle å unngå grusen,

men uheldig kan vel også alle være.

 

Men, uansett, et jævli bra treff!

-98 Primera GT

-84 Blazer

-77 280Z

-77 924

-76 260C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi også tilbake i Trondheim igjen gitt.

Fikk en noe dårlig start fra Tevo Dekk i Trondheim, men vi kom da oppover til slutt..!

 

Supert treff og masse hyggelig folk :)

Jeg dukker garantert opp igjen til høsten i hvertfall, da forhåpentligvis med egen bil ;)

 

Satser også på å campe på banen neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dere skal bare skylde på "drifterne" for at det

ligger grus og sand på asfalten. Det er ofte de som vil prøve

å kjøre fort rundt banen som også havner i grusfella.

Egentlig, så prøver vel alle å unngå grusen,

men uheldig kan vel også alle være.

 

Men, uansett, et jævli bra treff!

 

jeg satt på i breisladd svingen og der var det stort sett bare de som ikke klarte å kjøre idealspor som grus ut . dvs at de kuttersvingen feil.

 

drifterene fikk sjelden grus i banen i breisladdsvingen.

dessuten vil jeg påpeke at det ikke var grus i banen når peugoten taket eneste grunnen til at han sklei ut var at han bomma på idealsporet. jeg sjekka selv banen etterpå og det var ikke grus der.

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår