Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet


OleC

Anbefalte innlegg

  • Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by ehrnst

tok noen bilder av RX-7'en til en kompis idag. tanken bak bildene synes jeg er god, men kan noen fortelle meg hvorfor bildene blir så "blurrete"?? noen forbanna instillinger på kamera eller? fikk det idag, så er jo ikke helt dreven, og ikke verdens beste kamera heller.... men kom med forslag på hva det kan være. gjerne tips også:)

For det første kommer det litt an på hvor bra kamera du har. (Hvordan har du forresten)?

For å sikre seg skarpe bilder er det viktig at kameraet er mest mulig i ro i det du tar bildet (finn f.eks aldri på å gå mens du tar bilde, da blir det blurry). Er det ikke et veldig bra kamera kan det være fordelaktig å lene det på noe (f.eks en kamerats skulder). Husk også å fokusere får du utløser shutteren. En kamerat av meg hadde hatt kameraet sitt i over 1.5 år uten å vite at kameraet hadde den funksjonen. Det gjøres ved at du klemmer inn utløser knappen halvveis (har kameraet den muligheten (no jeg regner med) så vil du kjenne at det er en slags "mellomstasjon") til det piper i kameraet og bilde gjerne fryses på skjermen. På Ixus og Cybershot kameraene vet jeg at når den er ferdig fokusert så kommer det opp noen grønne firkanter som markerer etter eller annet på skjermen...

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk enter knappen mere flittig gutter/jenter.

For det er så kjedelig og scrolle(vannrett) hele tiden.

Bildene er så brede. og når dere ikke bruker ENTER,

Blir det skrift helt bort til Østfold.. og jeg bor i Vestfold.. :rolleyes:

*************************

over 20 biler på samvittigheten.

E36 M3 cab atm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

ehrnst:

Prøv å ikkje kutt vekk deler av fangeren osv.

Der du har fokusert på fangeren, få med heile, f eks det tredje bilete.

 

Det første var tøft, men litt rot i bakgrunnen. Litt tøft når vi ser ein person i refleksane.

personen i refleksene er meg:D

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekte meg litt med bilen til kameraten min idag.. kvaliteten på bildene er ikke HELT topp pga 5 år gammelt digital kamera :P

bilen man ser i refleksjonen er bilen min da ;P hehe ps.. den var akkurat nypolert av moa(eller hvordan det skrives på fransk ellerno)

 

calibra.jpg

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rad3on

lekte meg litt med bilen til kameraten min idag.. kvaliteten på bildene er ikke HELT topp pga 5 år gammelt digital kamera :P

bilen man ser i refleksjonen er bilen min da ;P hehe ps.. den var akkurat nypolert av moa(eller hvordan det skrives på fransk ellerno)

 

calibra.jpg

 

Calibra'n blei blank den ja =) min som er neste nå tenker jeg? hehe

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dy meg.. slenger inn et par bilder jeg tok i helgen!

Sikkert noen som har sett dem, før men men.. :)

 

Pene farger på dette bildet:

IMG_0268.jpg

 

Også syntes jeg dette ble ganske kuult for man ser at bakhjulet går fortere enn forhjulet:

IMG_0205.jpg

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår