Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet


OleC

Anbefalte innlegg

Originally posted by Nismo

Ble litt inspirert av noen bilder på 200sx forumet, så jeg måtte kjøpe meg et digitalkamera jeg og. Valgte et IXUS 500. Tror dette er et helt greit kamera, og virker lett å bruke.

 

Jøss. Trodde ikke man fikk så bra bilder med IXUS.. hehe. Dog har jeg en IXUS 2.1 mpx + Fuji Film S5000.

 

Likte det nederste bildet. Synd med buskene. De forstyrrer litt..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by KeLoN

 

Uuuh.. Hvis du går inn på "Endre", så kan du slette innlegget ditt. Du er klar over dette eller?

 

 

Nei det var jeg ikke klar over, eller så hadde jeg gjort det.

 

Du kunne bare ha sendt en PM vettu, liten vits i å quote + mld.

1991 Audi S2 - [sOLGT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

 

Jøss. Trodde ikke man fikk så bra bilder med IXUS.. hehe. Dog har jeg en IXUS 2.1 mpx + Fuji Film S5000.

 

Likte det nederste bildet. Synd med buskene. De forstyrrer litt..

Det kameraet han har er det nyeste i Ixus serien, med 5MP. Ikke rart bildene blir litt vassere

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Det kameraet han har er det nyeste i Ixus serien, med 5MP. Ikke rart bildene blir litt vassere

Jepp, men så blir bildene over 3.5mb også da. Blir nok enda bedre hvis man har kamera på stativ. Endel av bildene ble uskarpe pga skjelving. Men stiller man det i auto-modus tar det meget skarpe bilder da og. Eneste at bilder med blitz ser litt rare ut. Mulig det blir bedre når jeg lærer å bruke det:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

............. Trenger hjelp.

 

Kjøpte meg nytt kamera, Nei ikke verdens beste og dyreste sikkert. men det er ett olypums, 4.2mp , 10x optisk zoom,40digital zoom, justerar lukkertid m.m +++

 

Saken er, Får ikke til og ta bilde av bilen blir SKARP og bakgrunn SVAK

 

men på personer får jeg til, og på detaljer som er nærme. har en makro funksjon samt en super makro + jeg har portrett funksjon, hvorfor går ikke dette på bilen? sikkert noe jeg gjør feil men! noen tips?

 

og hva gjør man for og ta "farts bilder" av bilen som passer når man selv står stille, er det lukkertiden man skal justere da?

 

håper på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et HP Photosmart 850. Dette er et digitalkamera på 4.1 MP

Jeg bruker det veldig lite, for jeg får ikke til og ta bra bilder med det.

problemet mitt er at jeg nesten aldri får skarpe bilder. og da lurer jeg på om noen kan gi meg noen tips om dette.

Hva skal jeg vaske linsa med? for jeg tror det kan være grunnen til at det ikke blir skarpt.

Når først bildet blir skarpt er det et Meget bra kamera. og jeg har også 8xOptisk zoom.

 

hva betyr dette som står på linsa? "f 2.8 - 3.1 7.6 - 61mm"

*************************

over 20 biler på samvittigheten.

E36 M3 cab atm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pantax

Jeg har et HP Photosmart 850. Dette er et digitalkamera på 4.1 MP

Jeg bruker det veldig lite, for jeg får ikke til og ta bra bilder med det.

problemet mitt er at jeg nesten aldri får skarpe bilder. og da lurer jeg på om noen kan gi meg noen tips om dette.

Hva skal jeg vaske linsa med? for jeg tror det kan være grunnen til at det ikke blir skarpt.

Når først bildet blir skarpt er det et Meget bra kamera. og jeg har også 8xOptisk zoom.

 

hva betyr dette som står på linsa? "f 2.8 - 3.1 7.6 - 61mm"

 

"f" er blenderen på kameraet. Man må følge bilen/tingen man skal ta bilde av, mens man tar bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrKadett

............. Trenger hjelp.

 

Kjøpte meg nytt kamera, Nei ikke verdens beste og dyreste sikkert. men det er ett olypums, 4.2mp , 10x optisk zoom,40digital zoom, justerar lukkertid m.m +++

 

Saken er, Får ikke til og ta bilde av bilen blir SKARP og bakgrunn SVAK

 

men på personer får jeg til, og på detaljer som er nærme. har en makro funksjon samt en super makro + jeg har portrett funksjon, hvorfor går ikke dette på bilen? sikkert noe jeg gjør feil men! noen tips?

 

og hva gjør man for og ta "farts bilder" av bilen som passer når man selv står stille, er det lukkertiden man skal justere da?

 

håper på svar :D

 

Kameraet ditt høres fett ut det. For å få skarp forgrunn og dus bakgrunn bør man helst ha speilrefleks der man kan justere fokus manuelt. Tror bilen blir for stor til at kameraet kan brukes på portrett/makro-funksjon, men om du fokuserer makro på en liten detalj ytterst på en av kantene på bilen vil nok bakgrunnen bli svak. Fartsbilder kan taes ved å følge bilen som sagt, kalles panorering. Om man setter kamera på stativ og har lang lukkertid kan man få til spennende lyseffekter (spes. om natten/kvelden), men bilen vil neppe være særlig synlig. Håper det var til hjelp, jeg er ikke akkurat noen guru innen fotografi.

 

Noen slags eksempler:

 

eik_11.jpg

Panorering + zoom.

 

kodak_415.jpg

Stativ i mørket. En bil som bremser. Dårlig eksempel, men det viser at lys i bevegelse har potensiale.

 

kodak_445.jpg

Automatisk fokusering med zoom. Du som har 10x optisk zoom har en fordel. Jeg har 3x. Gikk et stykke vekk fra objektet slik at autofokusen ikke klarer å få det som er langt bak grillen skarpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang har jeg vært ute med kameraet, legger ut noen få av de jeg tok.... Regner med folk begynner å bli dritt lei boble bildene mine nå... ;) Har prøvd å gå for litt mer retro look denne gangen... (uten bruk av svart-hvitt funksjon i PS seff.)

 

Tips og kommentarer taes imot med STOR takk!

 

IMG_1061%20copy.jpg

 

IMG_1064%20copy.jpg

(Vet den hvite stripa ikke burde vært der..)

 

IMG_1068%20copy.jpg

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Nok en gang har jeg vært ute med kameraet, legger ut noen få av de jeg tok.... Regner med folk begynner å bli dritt lei boble bildene mine nå... ;) Har prøvd å gå for litt mer retro look denne gangen... (uten bruk av svart-hvitt funksjon i PS seff.)

 

Tips og kommentarer taes imot med STOR takk!

 

 

 

 

 

 

Dette synes jeg var skikkelig stilig, skikkelig retro look over bildet, fin bakrund plassering og vinkel.

Jeg tror også det hadde blitt stilig hvis bilen hadde vært helt rett i sitt kjørefelt, da ville det blitt et kjempe sug i bildet tror jeg..

IMG_1061%20copy.jpg

 

Dette synes jeg også var bra, men det blir kanskje en litt for moderne måte å ta bilde av så gammel boble, hvis du skjønner hva jeg mener....

IMG_1068%20copy.jpg

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår