Gå til innhold

Morten, Soundstream Arosa og Zetec inviteret til grill fest 30.09.06

Ranger emnet


morten pettesen

Anbefalte innlegg

Og Deleted:

Ang bilde, ja jeg synes selv det bildet er "dårlig" men det er godt nok til bilbruk, bildet på den andre saken jeg hadde før var mange ganger bedre enn på denne.

 

Spilleren koster nok ikke pga dvd bruken, er nok navigasjonsdelen som koster, og denne eier det meste som finnes på markedet i dag :) bare sånn at du ikke glemmer hvorfor den har en veil pris på over 20 000kr.

 

Hmm.. synes det er vel stift uansett, en standard GPS til bilbruk koster vel kanskje 5000 spenn eller noe. Så si du betaler 15 000 for selve DVD spillern da, noe som jeg fortsatt synes er litt drøyt for noe som de ikke har sponsa en progressive scan skjerm eller noe på. Kart kommer vel i tilegg til den prisen også, gjør det ikke ?

 

Selv har jeg AVH-P5700DVD eller hva den heter, den er akkurat like ræva liksom. Hadde faktisk forventet at de modellene som koster over dobbelt så mye faktisk var en mye bedre billed kvalitet enn de "billige" modellene.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. synes det er vel stift uansett, en standard GPS til bilbruk koster vel kanskje 5000 spenn eller noe. Så si du betaler 15 000 for selve DVD spillern da, noe som jeg fortsatt synes er litt drøyt for noe som de ikke har sponsa en progressive scan skjerm eller noe på. Kart kommer vel i tilegg til den prisen også, gjør det ikke ?

 

Selv har jeg AVH-P5700DVD eller hva den heter, den er akkurat like ræva liksom. Hadde faktisk forventet at de modellene som koster over dobbelt så mye faktisk var en mye bedre billed kvalitet enn de "billige" modellene.

Sånn helt enkelt så vil jeg tro at dvd spiller for film er noe som bare ble montert inn fordi kart plata er på dvd.

Navigasjonsdelen har utrolig mange funksjoner som er kjekt å ha når man reiser f.eks sørover, noe jeg gjorde i sommer. Har funnet alt av serverdigheter, campingplasser, hoteller, minibanker.

 

Og kartplatene (2 stk) koster vel rundt 2500kr ja. og selv om spilleren har en pris på over 20 lapper, så selges den jo ikke for den prisen, brs selger den f.eks for snaue 15 lapper, og andre plasser har jeg ikke sjekket enda.

 

Den har også innebygget BT for mobil, stemmestyring og sikkert mye mer jeg ikke orker å remse opp, hehe...

 

Og mye av dette kan man sikkert få på en pc også, men jeg orker ikke tenke på alt det styret som følger med i tillegg da når man skal ha det i en bil ;)

 

Forskjellen på den du har og den jeg har er hovedsaklig Navi delen og lyddelen, jeg har 6 linjeutganger, du har 2, og selvfølgelig softwaren da ;)

 

Men, nok OT :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg og James har pratet om før så trenger vi flere slike treff. Alltid morro å møte folkene man prater med her og få en fjes på de :)

Så får man jo og litt inspirasjon til kommende prosjekter og får prøvelyttet litt forskjellig utstyr så man kanskje kan komme nærmere en konklusjon i hva man skal velge av utstyr selv. :wonder:

 

På slutten får vel jeg være den som gratulere Nils på den faktiske dagen jeg da :happyhappy: birthday

 

Gleder meg allerede til neste gang.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å arransjere det :)

Prøve å heller få med ett par stykker til. Gjerner noen som bor i nærheten av den som setter i gang karussellen, for å få litt mere hjelp til å finne egnet sted til å være samt rigge til evn telt,stoler,bord osv.

 

Og som vi snakket om prøve å få det til litt spredt. F.eks. v Krisitiansand, Tønsberg, Oslo og Lillehammer?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt enkelt så vil jeg tro at dvd spiller for film er noe som bare ble montert inn fordi kart plata er på dvd.

Navigasjonsdelen har utrolig mange funksjoner som er kjekt å ha når man reiser f.eks sørover, noe jeg gjorde i sommer. Har funnet alt av serverdigheter, campingplasser, hoteller, minibanker.

 

Po = Points Of Intrest kalles vel det... Det har jeg til og med på GPS'en på mobilen min. En kan til å med legge inn egene PO's som fotobokser ect så det er jo ikke akkurat noe fantastisk.

 

Og kartplatene (2 stk) koster vel rundt 2500kr ja. og selv om spilleren har en pris på over 20 lapper, så selges den jo ikke for den prisen, brs selger den f.eks for snaue 15 lapper, og andre plasser har jeg ikke sjekket enda.

 

Kart pakker er alltid dyrt, og det er forsåvidt forståelig.

 

Den har også innebygget BT for mobil, stemmestyring og sikkert mye mer jeg ikke orker å remse opp, hehe...

 

Ikke veldig imponerende det heller. Mobiltelefonen min har full stemmestyring, gps og bluetooth den også +msn, remote desktop, putty, touchscreen osv. Du kan spørre den om alt fra ringe noen, hvem som har ringt, be den spille en låt, hvor mye bateri kapasitet som er igjen, hvilken låt som spilles nå ect.

 

Og mye av dette kan man sikkert få på en pc også, men jeg orker ikke tenke på alt det styret som følger med i tillegg da når man skal ha det i en bil ;)

 

Alt dette og mere til kan du få på en mobil telefon egentlig (ser da bort fra DVD delen avspillings delen) Å sammenligne den spilleren med en PC blir bare latterlig da en PC i bilen gir så mye muligheter at det bare er fantasien som setter grenser. Men du kan få lov å sammenligne den med mobil telefonen min, og til og med den har flere muligheter enn den headuniten :)

 

Forskjellen på den du har og den jeg har er hovedsaklig Navi delen og lyddelen, jeg har 6 linjeutganger, du har 2, og selvfølgelig softwaren da ;)

 

Hvor har du 2 linje utganger fra ? PC'en min har 7.1 den analogt pluss coaxial og optical SPDIF ut. AVH-P5700DVD har jukse Optical SPDIF ut (coaxial til fiber converteringen skjer i den proporitære Pioneer pluggen på kabelen i begge ender) som ender rett i DEQ-P6600 som da har 5.1 ut.

 

Men, nok OT :D

 

Tja, føler jeg må besvare ;)

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treff i Kr.sand ja. det hadde gjort seg:) men er det nok folk som er interisert? mener det blir fort at det kommer masse folk som ikke er så interisert, å da blir poengen vekke med disse treffene.

men vis detgår så er det jo genialt!

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid noen som forviller seg litt. Var jo det i helgen å. (Virket det som)

Syntes v8èr ikke var noe fett. "350 hester på en 7 liter, Hvor kult er det a?"

Selv kjørte de 2 liter tror jeg. Muligens Doch motor men ikke noe mer. TROR JEG!

Så de spurte om det kunn var bilstereo det handlet om på treffet, da sa jeg "EEHHHHH....Ja" og da kom de "Tror vi er på feil sted"

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid noen som forviller seg litt. Var jo det i helgen å. (Virket det som)

Syntes v8èr ikke var noe fett. "350 hester på en 7 liter, Hvor kult er det a?"

Selv kjørte de 2 liter tror jeg. Muligens Doch motor men ikke noe mer. TROR JEG!

Så de spurte om det kunn var bilstereo det handlet om på treffet, da sa jeg "EEHHHHH....Ja" og da kom de "Tror vi er på feil sted"

 

Hahah... *ler*

 

Gratulerer Nils P. med den store dagen :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig mørke bilder :( men her er de:

 

citroeng

citroengid4.jpg

 

fåård for faan!

foordkl1.jpg

 

Markro's anlegg

foordanleggjn9.jpg

 

James fååård

jamesfordsr6.jpg

 

Neonlys i bilen til Markro's fåård

neonlysfordqa9.jpg

 

Fort-knox opeln, rå bil!

opelntf7.jpg

 

Dårlig bilde av anlegget i renaulten

renaultlu9.jpg

 

Denne lille råtassen som sto i citroengen spilte helt sykt :D

raattanleggpu5.jpg

 

Toyaa

toyaapc4.jpg

 

 

takk for bildene allan:)

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår