Trollet_ Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 hehe:P tror jeg dropper det og:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Du skal ikke ha brennbar gass, du skal ha kjølende gass... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Det som kanskje kunne funket er å installere et eller annet elektrisk kjølesystem enten rundt røret fra luftfilter til innsugmanifold eller rett før filteret, slik at luften blir kjølt ned enda mer... Jo kaldere luft, jo mer effekt, så et slags 'kuldeteppe' eller noe tilsvarende kjøleelementer (f.eks. som i en fryser) som kjøler luften kunne funket kombinert med varmeisolasjon! Noen som vet om noe sånt, eller kunne tenke seg en måte å lage noe sånt på? :D Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvordan hadde flytende oksygen funket da...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvordan hadde flytende oksygen funket da...? Tenker du på til innsprøytning i luftfilter eller til forkjøling av luft eller kjøling av rør? Til f.eks. rør hadde det nok funket bra, men i det oksygenen hadde blitt for varm ville den utvidet seg, og dermed gjerne sprengt det som holder den der. Men, hvis man kunne laget et system som kunne sirkulere og holde en kjøleveske kald f.eks. rundt røret eller før luftfilteret, så ville luften til motoren være kaldere, og dermed tettere, som vil gi mer oksygen til 'eksplosjonen' i sylinderen = mer effekt. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Flytende oksygen virker, men det virker såpass mye at du må være ekstremt forsiktig..en blåst motor er ikke akkurat billigere enn NO2... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 hva med slik kjølespray som man bruker til elektronikk, fingeren frøs til is da jeg prøvde og spraye det på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 hva med slik kjølespray som man bruker til elektronikk, fingeren frøs til is da jeg prøvde og spraye det på:) Kunne funket, men utfordringen blir å lage et system som fungerer slik at du ved et tastetrykk får sprutet kjølingen mot filteret. Selve boksen med gass kan ikke befinne seg i motorrommet heller, for den tåler ikke over 50 graders varme. Et annet alternativ kunne vært noe som rørleggere bruker som kalles rørfryser, som er et kjølesystem som er laget slik at du kobler det på et rør, og så fryser røret til slik at man kan åpne/skifte ut en rørdel uten søl. Hvis man kunne festet dette på røret mellom luftfilter og innsugmanifold så kunne det sikkert fungert til å kjøle ned luften i røret. :???: Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 hmmm... er vel kansje ikke noe poeng og eksperimentere med med det sidet det tar så lang tid før før selve lufta ville bli nedkjølt:P kansje en liten beholder med NOS hadde gjort seg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 nos kit Koster ikke mer enn 5 lapper enkelte plasser... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Ring Mac Gyver han fikser no greier på no time vett :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 nos kit Koster ikke mer enn 5 lapper enkelte plasser... Husk at det er forkjell i pris på wet & dry ;) Dry kit er billigere enn wet, men skal man ikke ha er hester enn 50hk er dry mer en nok. :) Kan godt selge wet kitet mitt til noen som vil ha for 5 lapper, kan velge mellom single eller dobbel purge. :naaaws Og hester fra 35 til 200 :respect Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Hvis det er Mac Gyver-løsninger man er ute etter, så er det ikke mange 100-lappene i deler hos Tess for å lage seg et NO2-anlegg. Da mangler man bare ei 5kg flaske med gass, den koster ikke allverden den heller... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
høggeren Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Gå på hobby butikk å kjøp ei kanne med nitro bens(sånn te rc) og bland med dobbel mengde 98blyfri,, rist godt og fyll det på en tom tank.. funket rått på mopeden ;P Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Hehe:) testet det på gressklipperen... notrobensinen er jo beregnet for glødeplugger... så da jeg startet klipperen gikk den sikkert rett opp i 20 000 rpm uten at jeg gasset... og så lenge det er varmt nok inni cylinderen trenger man ikke gnist på pluggen...så med andre ord fikk jeg et helvette med og stoppe den:) klarte til slutt og kvele den med choke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.