Gå til innhold

høggeren

Bruker
  • Innholdsteller

    89
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om høggeren

  • Bursdag 06/24/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Astra G
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Kokk
  • Motor (eks 1.6)
    1.8i 24v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Full imrscher styling, senket 40\40
  • Fylke
    Vestagder

Contact Methods

  • MSN
    antrax47517@hotmail.com
  • Bosted
    Mandal

høggeren's Achievements

  1. Vinduene er ikke mye lette å få hele ut. de er heller ikke så enkelt å som bare å lime i. Trenger eget lim, og en del andre produkter for forarbeidet. men kan skrive en liten beskrivelse som er forholdvis lik på begge rutene. 1: demonter allt rundt vinduet, fronten er det bare det utvendige. 2: listen som går rundt frontvinduet må av hel, fra en av bilene men den er bare kosmetikk, og tetter ikke( kan bli mye susing uten) 3: skjær rundt vinduet med noe som hetter en kaldkniv, håndtak med en "snor" til å trekke i, som det igjen settes i et knivblad som er vinklet. kaldkniv kan være vrient å finne, siden det er litt spesial verktøy. du kan også skjære det løst fra innsiden av bilen med en lang stanly kniv(sånn som du kan knekke bladene på), masse såpevann og god tolmodighet. begynn da i ett av de øvre hjørnene og jobb deg til neste hjørne. bunnen er den siste som skal kuttes. her hjelper det å ha et lite press på vinduet utover, men da er det fort gjort å knekke det. 4: hvis du har fått 1helt vindu ut, så må du nå skjære vekk resten av limet på karosseriet, gjøres best med sånn skrape som du kan bytte blad på i bunnen, bruk et rett blad på ca 20mm, fjern allt lim. gjør ikke at det kansje er 2mm igjen ned til lakken under, men alle klumper og løse filler må vekk. 5: vask i falsen med vaskemiddel som er for det. 6: prime med aktivator og primer. følg annvisningen på lim pakken( kjøpes i kit) 7: prøvelegg vinduet med list på, du bør på forhånd lagt teip på taket, 2på hver side. sentrer vinduet og legg det slik at det ser likt ut rundt hele vinduet, fest den ene av teipene, på begge sider og skjer den av i mellom vindu og tak. så har du noe å sikte etter når du skal legge i med lim. 8: legg lim, enten på vindu eller på bil, prøv å ikke få noen skjøter i toppen eller på sidene og prøv å få jevn mengde og høyde på fugen. fugetuppen, klippes rett av slik at du får et hull på ca 0.5 til 1cm, klip så til en skrå(pil) opp mot tuben på ca 1.5-2.2cm, da får du en fin limstreng. legg i vinduet, press det lett inn, slik at du er sikker på at limet har fått kontakt hele veien rundt, fest teipen når det ser greit ut, la det står så lenge som det står, og gjerne lengre. Gode råd, er å være 2stk, samt få tak på noen skikkelige sugepropper for å løfte rundt på vinduet :) Ellers kan jeg sjekke priser på nye vinduer med list for deg. jobber på riis ser du )
  2. har skjønnt dette, men hoved sprørsmålet er hvordan finner jeg ut HVA og HVOR problemet sitter. sitter ikke på så mye penger at jeg bare kan begynne å handle del for del
  3. Som sakt rister bilen ved oppbremsing, det rister mest ved lett trykk på pedalen. bilen er en coupe 2.3ng quattro. har hørt at det kan være foringer i stabstag eller i navet. men hvordan kan jeg definere om det er foran eller bak og hva som er problemet.
  4. hmmm.. hvis du skal til høytalerene bak, hvorfor skal du ha ut dørtrekkene? hvis du har coupe, så har du ikke bakdører :s
  5. En ny audi 80 fanger, med hull for grøftelys. http://www.veng.no/klokkerholm/0017900A1.jpg Det er denne fangeren, bare ikke grunnet. ingen deksler er med. selger grunnet den ikke passet til min bil :/ kom med bud
  6. fant ut at det bare var et skjørt til å lime på org.fanger. men er det ikke flere som hvet om greie sider eller no, hvo jeg kan få kjøpt en replica i så fal??
  7. kunne skaffe orginal, men den kostet skjorta, og måtte hentes fra tyskland :S de har en rieger rs fanger til bilen der ser jeg, men spørsmålet er om det er feste annordning med, eller om det er vanskeli å få til
  8. Har ringt rudt til de fleste huggerene på sørlandet, samt bildeler.no og sjekket veng. men ingen har fangeren min :S Er en Coupe 89mod. med b4 front(hvertfall panser) har tåkelys og blinklys i fangeren. trenger fanger med festebrakett og allt i hop. hvor kan en få tak i det?? trenge ikke være orginal, kan være styling fanger o.l men må være tåli grei passform.
  9. Bilen selges som et reprasjonsobjekt. bilen er ikke kjørbar for øyeblikket, fanger, panser, lykter, dynamo og termostat husm\ slange må monteres. alle deler er med utenom dynamo og termostathus. bilen er sort, med hvitt skinn interiør, samt carbon deksler. bilen er eu ok frem til oktober. vei avgift ikke betalt. selges til Høyst Bydene over 19.000 kr tlf 41328345
  10. Letteste er faktisk å legge kablen fra bateriet, og ned under bilen, og opp i bagasje rommet. er et hull med en gummi propp under teppet der, som det ikke er noe problem å legge den gjennom. er tungvint å må legge kabel frem til spilleren igjen da, men men.
  11. Har som sagt en Audi Coupe 89mod. den er smelt i fronten, men har allt av deler liggende. eneste som mangler er termostat huset og slangen fra der til radiator. og en dynamo. men jeg har ikke tid, og kunnskap nok til å gjøre det selv. motor er 2.3 10v og det er en quattro. motor sviver fint, og er gått 235k. km. bilen er egentli eu-ok frem til sept.09. er Hvit skinn interiør, med karbon deksler. hva kan en få for noe slikt?
  12. Bilder?? Og gjerne ta en naf test på den, slik at en får med seg alle feila
  13. å komme til der det skal sveises er null sak, er åpent og fint når en tar av fanger og tverrbjelken. da er det åpent og helt rent for annet krims krams i en 25-30 cm radius :P så er bare å sveise på 3 tapper som det er gjenger inni på der de stod fra før:P
  14. Vet, men er ikke det å få sveist festene en sinnsykt dyr og vanskelig jobb, som ikke kan garanters velllykket?? allt av olje og slikt må jo ut av motoren..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår