volvo-r-sport Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Tok en komptest her om dagen og fant ut at det så litt mørkt ut for FT'n i 240n min... Tok også en trykktest og det bare fresa i bånnpanna... Så var bare å begynne å felle ut igjen. Tenkte jeg skulle lage en tråd med masse bilder fra "overhalinga" som mest sannsynlig vil gå ut på å bytte stempelringer denne gangen. Komptesten (dårlig bilde, men det synes hva det er for noe): Så var det bare å spyle av det værste og "gå tel" med demontering: Legger også med et par bilder av åssen kjerra ser ut nå for tia. Har fått noen kjedelige bulker på V.framskjerm, noen som har bulka den når den stod parkert. Grillen skal bygges om eller sette netting i denne også.. usikker enda. Kommer oppdatering i mårra (forhåpentligvis) med bilder fra at motoren løftes ut samt at jeg skal åpne den og bytte ringene.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 så tråden din på Turbo performance club :puke: lite morro med mekking i bånndelen, får håpe det bare er ringene som er defekte å ikke ringlandet på stempelet (sprekker) du hadde jo hatt litt spikning når du lada 1.4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 hehe bra du lager en tråd om det da:D ser no bra ut kjerra di da,foruten om bulken på skjermen:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Fikk gjort noe i dag også... Fikk motoren ut av bilen og spent den opp i bukken. Så var det bare å flekke ut stemplene og se hva som hadde skjedd Legger også med ett bilde av "bånndelen" som nesten ingen har sett før på en volvo... Det var kompresjonsringene som hadde gitt seg, bytta døm nå og satt i stemplene igjen. Kommer flere bilder i mårra da det ble for mørkt til å ta bilder med mobil. Skal se om jeg får ordna ett bilde av ringene også for døm så merkelige ut. Gjorde også 940 røret klart så det skal leveres til planing i mårra så jeg får på en mere hessig turbo. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 ser no bra ut dette:D skal no bli artig å følge med her Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Bilen din ser guud ut den. Synd med motorproblemene da :( men det ordner seg nok. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 kan du ta et nærbilde av de komp ringene på den sylinderen med lav komp knakk ringene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Skal ordne bilder, fikk ikke tatt i går pga dårlig lys. Men hvis en ser ringene ovenfra så er bredden på ringene forskjellige, den øvre bar smalere enn den midtre. Vanskelig å forklare det... Får resten av delene i dag også, så håper på å få sammen motoren og sette den inn. Mangler vare turbo og grenrør så begynner det å ligne noe igjen... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Men hvis en ser ringene ovenfra så er bredden på ringene forskjellige, den øvre bar smalere enn den midtre. Jeg var innom BCB, og de sa at det var to forskjellige typer stempelfjører på volvomotorene... Den ene typen der var kompresjonsringene like, mens den andre typen var det to forskjellige... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 VCE: døm var like når vi satt døm inn, er ikke så lenge sia så husker det.. eneste forskjellen er sporet som er på toppen på øverste ring og i bunn på nederste... Fått gjort litt i dag og, men fikk noen kjepper i hjula som det heter... Fikk igjen grenrøret fra planing... Så nå er det smokk på med en garett turbo: Satte også på toppen, nå med en K-kam i. Regner med at den er bedre enn A: Men når jeg skulle justere ventiler dret det seg.. La inn større og større shims, men klaringa var like forbanna stor... Fant ut at jeg kunne dytte ned løfteren med fingrene (og jeg har dobble ventilfjærer) og så mørkt på det. Fjærene så slik ut (det skulle vært likt mellomrom mellom alle vindingene): Og her er et dårlig bilde av en deffekt ventilstyring, den er oval: Så imorra blir det til å ordne noen nye styringer og bytte døm.. Må alle byttes samtidig eller åssen er det? Ventilene hadde greid seg, var eksosventilene på syl 2 og 3. ÆSJ!!!!!! MØKK!!!!! Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 hva slags topp har du? det er kansje lettere å finne en ok topp... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 fres opp hullet på røret ditt mens du er igang!(porte) slik: Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Jævli rå bil, fin farge, syns jeg! Overhaling er normalt en gang i blandt, alt ettersom om man kjører gris og møe ladetrykk og ikke tenker, o.s.v... Hva slags bredde, størrelse og inpress på felgene? 8x17et15?? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 BP:Felgene er 8x17 ET 13... VCE: Hadde på en 531 topp som var porta, kompa og med dobble ventilfjærer... Fikk meg nye ventilfjærer og styringer i dag siden de var skrot... Men tar heller å kjører med 530 og K kam ut sesongen tror jeg, får ordne med det til vintern... 531 topp er i allefall ikke noe jeg gidder å jakte opp igjen. Toyo: Det skal jeg gjøre, har vurdert det ei stund, men var ikke noe vits når det satt 13C turbo der... Takker for all positiv respons... Trenger det nå... Ble en liten downer når ventilstyringene hadde kvelda i går.... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 her var det framgang ja:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg