Gå til innhold

hvilke motor er enklest og trimme???

Ranger emnet


pjv84

Anbefalte innlegg

Jeg mente aldri at man skulle bruke orginale diesel råder, man handler vel lengre råder som er sterke. Men det finnes jo utallige muligheter å bygge sammen en i5 motor, men poenget er jo at det funker.

 

Men over til topic, så tror jeg en audi femmer er noe av det billigste man kan trimme til rundt 350hk av motorene rundt 1,8 til 2,4 liter.

handleliste til 350hk i feks en s4:

rs2 turbo (brukt rundt 5k)

chip (feks mtm 380 chip, rundt 3k)

3 bars map (1500kr)

filter (500kr)

Cat erstattere (1k)

 

sum 350hk: 11k :)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men det har du vel allerede lagd?

men her er en liste feks:

Oppsettet til jonus

Motor: 2.5l tdi block,tdi vevaksel med je spesial gasportade kolvar med andra ringar och forsterkt krysspinne bult, eagle måttbestelda stakar,ombygd smørsystem.Bly brons lager med 360 smørning.

 

Topp:20v topp som er rejelt portad med andra rostfria keramic coatade ventiler,piper dubbla racefjedrar och retainers.Custom kammar på egna mått. Ca 290c durasjon,1/10del lyft samt 11.6mm total lyft. Stellbara kamdrev med mycket overlap och justerad inn med mr Skinnes rekomenderingar.

 

Grenrøret er från mickael Furunæs, innsuget har jag occ enghsvets fiksat ihop.

 

Nya turbon i år kommer från PPF som delsponsat meg med den. Er av model pts 76 och holder til ca 950hk.

 

Styrsystem: Egenmappad bosch motronic/ "autronic nu" med single msd hvc blaster spole samt msd digital6 pluss tendsystem med nos retard,launch och flatshift. 1000cc høgohm ombygda spridare.

1680cc spridare

 

kanskje litt mer enn 6-700hk men

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna tolvern. Ingen grunn til å velge et slikt komplisert dyr som få har særlig erfaring med. Dessuten slet enkelte av BMW-tolverne med legeringen i sylindrene som førte til stor sylinderslitasje i enkelte tilfeller. Dessuten er den både lang og bred og selv om det sikkert er fullt mulig, så blir plasseringen i motorrommet mye vanskeligere.

 

M5-motoren, såfremt det er sekseren du mener, er bedre egnet til videre pisking og flere fremtredende profiler i Norge har erfaring med den.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tar opp igjen en gammel tråd her fordi jeg lurer på aktuelle ting på en audifemmer.

 

Har en "MC motor" (sitter vel i 200 turbo) i bruksbilen min og funderer litt på hva disse motorene tåler med orginal innmat. Skal justere den i Dyno på mandag, men har nok på sikt lyst på litt mer krutt.

 

Fakta om motoren:

MC motor (som sagt turbomotor fra 200 tubo)

440 cc bosch dyser

Megasquirt datasprut

Innovative LC-1 bredbåndslambda

KKK K26 turbo

2,5" hjemmelaget eksosannlegg med simmons biter.

 

Jeg har ikke noen spesielle formeninger om hva jeg kan forvente å få på mandag heller. Kommer iallefall til å prøve meg på 1,5 bar og se hvor lenge turboen holder med dette.

 

 

Hvor mye effekt er "trygt" å hente av motoren ved kun å bytte turbo og eksosannlegg ut ifra infoen jeg har gitt over?

Motoren er forøvrig "nyoverhalt" med da nye veivlagere, rådelagere, slipte ventiler og planet topp, nye tettninger etc. Men da som sagt egentlig orginal innvendig.

Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt

Alfa Romeo GTV6 -85

Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil

Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Rolls Royce Merlin...

 

flere varianter å velge i fra 745hk i de tidligste utgavene til 2644hk i den siste;)

Siden vi har bumpet denne,så kan jeg vel si at alt over 1830 hk var vel Griffons? En av P-51D'ene som går i Reno AirRaces hadde forresten 3800 hk i fjor... onfiredevi Blir fart i RR'ene med nye materialer og grommere kompressorer.

 

For å være on-topic: Hayabusa. Såder 4-sifra effekt fra 1,3 liter. Hvis det er krav til bil,2JZ-GTE. Bare kammer og eksterne biter så er ikke 800 hk umulig. Sier litt om motoren...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår