Gå til innhold

2,4i godkjening (trenger hjelp)

Ranger emnet


nissanpower

Anbefalte innlegg

hei vurderer og kjøpe meg ein 78 ascona b men 2,4i omega motor, so lurer på ka som skal til for å få motoren godkjent i bilen sann eg får skilter på den, kan noken hjelpe meg? er orginalt ein 1,9sr

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må helt sikkert bytte bremser, dempere å diverse andre deler av understellet for å få den godkjent....

 

joda alt de er ordnet, men trenger eg ikkje noke papirer og sant, var egentli de eg tenkte på, må eg ikkje betale avgjifter eller noke styr og??

er de noken som har papirer til meg? for og sei de sann so har eg ikkje peiling på sant, so eg trenger hjelp!

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de nokk med kun de papiret då?

 

Du får nok ikke kloa dine i den bilen.. da hadde kjerringa mi sikkert flådd meg..

men men... skulle vel holde med å bytte bremser ja.. vet ikke åssen det er med de fjørene.. har jo ikke no papir på de.. skal ikke vurdere å gjøre no kult med den nissanen di istedet da? kan hjelpe deg vøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Heidu.

Jeg skal godkjenne min med 2.4 omega motor nå.

Det jeg gjorde var at jeg ordnet så bremseskivan ble ventilert.

Altså jeg dreide dem selv.

Det skal være nok til og godkjenne biln din :)

 

 

Øøøh.. Det hørtes meget tvilsomt ut du.. Ventilerte skiver er ikke skiver med hullborring, men skiver som er ventilert i midten, dvs så det kommer luft til for kjølingen sin del du... Så er nok bare å få deg et par rekord 2.2 eller omega calipere, og rekord 2.2 skiver, om bt sier du må ha ventilerte skiver..

Ventilert skive:

 

disc-vent_001.jpg

 

Og har også hørt at vanlige Asconabremser (1.9) er godkjent til 125 hk :) Men skader jo ikke med litt mer "skrubb"

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreide inn skivene 3mm til litt over hullene til hjulboltan.

Og de svekker ikke akkuratt skivene noe.

Bremsene ble mye likere og godkjent.

 

Og dreie inn på midten av skivene uten noe stiving svekker ikke skivene noe? Neida.... alacocaina At du fikk det godkjent står som en gåte for meg...

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår