Gå til innhold

Lekker strøm! Hvordan finne hva som tapper?

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vert borte to uker nå og bilen har stått i ro. Når fatter'n skulle starte bilen etter en uke var det kun 1.7v på batteriet. Han lada det og da var det bra, han satt på polene igjen for å skjekke og da tappa det seg en god del på en natt.

 

Hvordan finner jeg ut hva som ligger å tapper? Kan det være en ledning som har fått brudd på isolasjonen, at den ligger og gnisser til jord?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er en måte å gjøre det på:

Sett et amperemeter mellom + pol og polsko(ta av polskoen). Så er det bare å ta en og en sikring til strømforbruket er borte. Tidkrevende, men hvis du gjør det systematisk kan det hende at du finner det ut. Finner du kretsen med strømforbruk, så må du begynne å lete der, koble fra en og en komponent:f. eks. radio, varmeapparat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er oftest noe ettermontert som fucker det opp.. feks radio, motorvarmer etc..

 

gjør som 75mk2 sier, sett på ampermeteret og ta ut en og en sikring..

eller måle over vær sikring

ps. enkelte nyere biler har strømtap, i ca 15 min som er en holdestrøm til styreenheten.. og da må du i tilleg slå av alt lys manuelt og "låse" dørene.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det lekker strøm, så kan han vel egentlig bare la bilen stå en stund, og så se hvor på bakken under bilen det har lekket ut?

Det burde vel ikke være så veldig vanskelig? Siden det lekker ut så mye, så burde det være lett å finne lekkasjen.

 

Eller: Siden det tappes ned til 1.7v på en uke, så ville jeg heller ha sjekket veskenivået i batteriet. Typisk feil dersom det er lite veske evt. lav syrevekt pga forurensning el lignende.

 

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det lekker strøm, så kan han vel egentlig bare la bilen stå en stund, og så se hvor på bakken under bilen det har lekket ut?

Det burde vel ikke være så veldig vanskelig? Siden det lekker ut så mye, så burde det være lett å finne lekkasjen.

 

Eller: Siden det tappes ned til 1.7v på en uke, så ville jeg heller ha sjekket veskenivået i batteriet. Typisk feil dersom det er lite veske evt. lav syrevekt pga forurensning el lignende.

 

 

Glenn

 

Ikke kødd da du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det lekker strøm, så kan han vel egentlig bare la bilen stå en stund, og så se hvor på bakken under bilen det har lekket ut?

Det burde vel ikke være så veldig vanskelig? Siden det lekker ut så mye, så burde det være lett å finne lekkasjen.

 

Eller: Siden det tappes ned til 1.7v på en uke, så ville jeg heller ha sjekket veskenivået i batteriet. Typisk feil dersom det er lite veske evt. lav syrevekt pga forurensning el lignende.

 

 

Glenn

 

ha! saklig:puke:

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet står allerede i bagasjen!

 

Nå har jeg tatt ut de 5 nederste sikringene, så får jeg se om det har tapt seg noe til i morgen.

 

Men når det drar 5v på en natt så er det ganske mye det tapper da vel?

volten skal variere mellom 11,5 - 14,5.

den skal egentlig ikke synke, men det varierer litt.

Det er amperen som varierer. Er batteriet tomt skal ikke spenninga falle drastisk alikavel..

 

1,7volt høres for meg også ut som batteriet har gjort sitt og vel så det.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veskenivået har faktisk mye å si. Er det ikke nok veske på batteriet, vil det ikke holde seg oppe.

Dette burde være det første man sjekker, før man begyner å måle og søke etter mulige feil.

 

Glenn

 

 

helt riktig.

hvis du også har tilgang til syrevekt måler så kont syrevekten også for og se at alle sellene er jevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår