VEPSEN Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Hvor på nettet finner jeg lister på hvor mye de forskjellige bosch dysene fløder? Har søkt endel på google men ennå ikke finni ut hvor mye bosch dyse 0280150719(VW 1,3) og 0280150743(ford 2L d.o.h.c)fløder.:rolleyes: Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2003 Ikke mye akkurat... :cool: Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hehehe, nei det er nok såvidt det pisser ut no tenker jeg! Men poenget er det at jeg har turbo-konvertert golfen min og for å få nok bensin har jeg montert en justerbar bensintrykksregulator fra en sånn kråssford(er det ikke sånn det staves?:D )i serie med den orginale og skrudd den nesten i bunn-litt over 6 bar bensin trykk ved 0.6 ladetrykk. Dette var ikke bensinpumpa særlig enig i så den skriker om nåde nå. dessuten så gikk den altfor fett før ladetrykk. Derfor har jeg montert dyser fra min kondemnerte scorpio nå og fjernet den justerbare regulatoren. Planen er nå å kjøpe en progressiv regulator som øker bensin trykket mye mer enn ladetrykket, og kjøre med ett lavere grunntrykk enn orginalt for å kompensere for at dysene er større enn orginalt. Trenger derfor data på dysene så jeg får regnet ut hvor mye lavere grunntrykk jeg må kjøre på for å få ford-dysene til å fløde som vw dysene. En annen mulighet er jo også å stramme fjæra i luftmengde måleren litt så den ikke åpner så mye på lave turtall.... Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 6 bar? er ikke det litt mye.. Bedre å montere større dyser så får du ett bedre spredebilde ut av dysene og ikke bare drypper bensin inn... Hva med å montere de gule cosworth dysene? får en billig da mange har dette liggende.. de fløder vel 273cc/min eller tilnærmet.. ikke rart bensinpumpa de protesterer med 6 bar.. he he.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 6 bar var helt klart altfor høyt, var sikkert det pumpa max orka å gi -den tok kvelden etter omtrent 3 dager. 273cc/min er nok for mye, kan tenke meg vw dysene er på ca 130-150 cc/min.... Prøvde bilen med ford 2l dysene i sta og de hang med til ca 0.35 i ladetrykk med 3 bar bensintrykk. Men den gikk nok en smule fett på lave turtall. Jeg må forske og prøve litt til med disse dysene før jeg kjøper andre dyser, er jo tross alt et relativt useriøst budsjett-bygge:) Men takker og bukker for cossie dyse tipset! Bilen gikk greit med 6bar bensintrykk v/0.6 ladetrykk og en fullgass aktivert ekstra vw 1.3 dyse montert før spjellhuset...:D Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hva slags sprut kjører du med? Monojetronic eller digijet/fant? Eller ? G40 dyser burde jo holde, ev G60 dyser, de grønne. 280,3cc ved tre bar. Hva slags oppsett er det på motoren Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 hva med et datasprut? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Det er det vanlige digijet innsprutet på motoren, datasprut hadde vært gøy men dette er somsagt ett budsjett bygge. totalt har det kommet på 8500kr ink. bil.... turbo-garret gt20 (mb sprinter 312)hadde liggende.... Div. olje rør/slanger lå på hylla. IC (MB Vito) hadde det slengende Bil-5000kr hjemme sveisa 2" eksos en lyddemper-1000kr 2 silicon bøyer av typen samco-500kr ekstra motor med gir og komplett ledn.nett med hjerne-2000kr div 2" rør til turbo/IC hadde jeg også liggende. Motoren er std innvendig og har holdt missbruket hittil....ryker sikkert men har jo en til... Høyst uoffisielle 0-100 med stoppeklokke-8.7-8.5-8.8 med 0.6bar Billige tips på hvordan jeg skal få den til å klare 0.6bar mottas med stor takk!:) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 kanskje finner du de dysene her? http://www.autospeed.com.au/cms/article.html?&A=0102 hvis ikke søk på goggle på bosch injector flow rates Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Takker for linken Kjetilr men der har jeg vært, har vært innpå alle sider jeg fant på google, men det virker som om det er veldig ukurante dyser jeg har...:rolleyes: Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Har faktisk hendt med meg oxo.. virker som at endel ikke blir listet opp.. kjiipt... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet August 2, 2003 Rapporter Share Skrevet August 2, 2003 ta kontakt med nermeste firma som er bosch forhandler. så får du dei til å ta kontak med bosch, dei har hjelpt meg mange ganger med lignede problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Digijet betyr at du har en NZ motor. Motoren er i bunn og grunn den samme som sitter i G40 (kode PY). Forskjellen er at den har dårligere stempler og ikke smidd veiv. Det billigste for å få det til å holde blir nok å få tak i smidde stempler og veiv fra en Polo Diesel. Da kommer du opp i 1,4L også. Forskjellen på Digijet og Digifant som G40 og G60 har er at Digijet bruker luftmengdemåler (første G40 brukte også dette) og g40/60 bruker mapsensor. I tillegg har Digifant også bankesensor. Du bør bruke plugger fra G40 i motoren din, eller kaldere. Bosch koden er W5DPO (platina) eller W5DTC (med tre elektroder) avhenging av år. G40 har også natriumfylte ventiler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 PoloClassic: takk for info! Planen er å få tak i en G40motor etterhvert å montere over turborælet på den, men G40 motorer vokser ikke på trær etter det jeg har skjønnt og bruksdriteren er ikke akkurat prioritert pengemessig i år. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Ta kontakt med Asker Elektro Diesel De hjelper deg sikkert. Jobba der før, og vet at de har diverse bøker hvor sånt står oppført. De er veldig hjelpsomme, så hvis du forteller dem hva det gjelder, ringer de sikkert opp igjen med riktig flow til deg. Tror det beste er å ha grunntrykket på 3-3,5bar, da er sprøytebildet penest på dysene. Får de for høyt trykk vil de bare "pese" og dryppe. De har forresten dyserens/tester der også:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.