Gå til innhold

Renault motorer i Volvo

Ranger emnet


Fox

Anbefalte innlegg

Eg har kjørt MANGE slike 440, 460 og 480 og ingen av de var noe god bil å kjøre.

 

 

 

Kansje du skal prøve litt andre bilen, tror du får deg en overaskelse vist du mener 400 er en god bil å kjøre.

At den stort sett er fransk trenger ikkje å vere noe minus, Renault har mange modeller som er langt bedre å kjøre enn 400, det gjelder sikkert Pikksjå og Citroen og.

 

Tro meg, har prøvd nokk biler til å vite hva jeg uttaler meg om.

Ja, Vovlo 940, 740 etc som er 1-2 ganger dyrere enn hva 440/460 er, da bør man forvente annen komfort også.

 

Om du ikke synes hverken 440 eller 460 er god å kjøre, vel.. ditt problem, men tro meg, det er en god bil å kjøre og jeg vet jeg har mange med meg på det.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tro meg, har prøvd nokk biler til å vite hva jeg uttaler meg om.

Ja, Vovlo 940, 740 etc som er 1-2 ganger dyrere enn hva 440/460 er, da bør man forvente annen komfort også.

 

Om du ikke synes hverken 440 eller 460 er god å kjøre, vel.. ditt problem, men tro meg, det er en god bil å kjøre og jeg vet jeg har mange med meg på det.

 

 

Bra at du liker bilen din. Du har sikkert mange med deg, mange rare folk der ute.:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du liker bilen din. Du har sikkert mange med deg, mange rare folk der ute.:hello:

Doførti har nå aldri vært noen god bil, haha.... Du har bommet fullstendig på skiven.

Eneste drite med 400 serien er at den trekker på feil aksel og lett ruster i hjulbuene og nederst på dørene. Ellers så er den modellen som kom fra 1994 og gikk fram til 1996 de beste modellene av 400 serien. Her er det alt for mange som uttaler seg om en bil (400serien) de overhode ikke har peiling på. Jeg har aldri prøvd 1,7 turboen selv om jeg hadde en delebil men 2 literen var fantastisk sprek. Med effektanlegg, sportsluftfilter, senkesett og 17" så var dette en meget potent bil. Det var ikke mange som dro fra meg ut av lyskryssene selv om min bil dro på forakslingen.

I nyere Volvoer er alle motorene Renault motorer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det et par i overkant drøye påstander om andre Volvoer enn 400-serien.

 

Når det gjelder 400-serien spesielt, er det for ille at folk skal føle seg nødsaget til å forklare at den er en normalt grei bil... 300-serien fikk også mye kjeft de første årene, men senere var den vel stort sett en "normalt grei bil" den også.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doførti har nå aldri vært noen god bil, haha.... Du har bommet fullstendig på skiven.

Eneste drite med 400 serien er at den trekker på feil aksel og lett ruster i hjulbuene og nederst på dørene. Ellers så er den modellen som kom fra 1994 og gikk fram til 1996 de beste modellene av 400 serien. Her er det alt for mange som uttaler seg om en bil (400serien) de overhode ikke har peiling på. Jeg har aldri prøvd 1,7 turboen selv om jeg hadde en delebil men 2 literen var fantastisk sprek. Med effektanlegg, sportsluftfilter, senkesett og 17" så var dette en meget potent bil. Det var ikke mange som dro fra meg ut av lyskryssene selv om min bil dro på forakslingen.

I nyere Volvoer er alle motorene Renault motorer!!!

 

Har aldri uttalt meg om hvor god 240 er, men 240 har altid vert en mer driftsikker og solid bil enn 400, en helt annen kvalitet. Eg har kjørt 1,7 turbo og 2.0 og eg har aldri sakt at de ikkje går bra. Det er spreke biler, men det vil ikkje si det samma som at det er bra biler. Eg er enig i at det er alt for mange her på forumet som uttaler seg om biler de ikkje har peiling på, men eg vil påstå at eg har bra grunnlag for å uttale meg om 400. Det er nok litt meir som ruster på 400 enn det du nevner, ta deg en tur under! Hva mener du med at alle motorer i nyere volvo er renault? 400 er siste Volvo som hadde renault bensin motor og S/V-40 er siste Volvo som hadde Renault motor, 1,9diesel. "Ekte"volvo har aldri hatt renault motor.

Vil vel påstå at du bommer bra på blinken med en styla 400 og.:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri uttalt meg om hvor god 240 er, men 240 har altid vert en mer driftsikker og solid bil enn 400, en helt annen kvalitet. Eg har kjørt 1,7 turbo og 2.0 og eg har aldri sakt at de ikkje går bra. Det er spreke biler, men det vil ikkje si det samma som at det er bra biler. Eg er enig i at det er alt for mange her på forumet som uttaler seg om biler de ikkje har peiling på, men eg vil påstå at eg har bra grunnlag for å uttale meg om 400. Det er nok litt meir som ruster på 400 enn det du nevner, ta deg en tur under! Hva mener du med at alle motorer i nyere volvo er renault? 400 er siste Volvo som hadde renault bensin motor og S/V-40 er siste Volvo som hadde Renault motor, 1,9diesel. "Ekte"volvo har aldri hatt renault motor.

Vil vel påstå at du bommer bra på blinken med en styla 400 og.:iconsm

 

 

Er da sannelig ikke mye rust under på en 440/460.

Den 440`en jeg hadde trillet vel 400 000 km, og hadde veldig lite rust under.

Og har heller ikke vært borti at 400 serien har hatt problemer med rust under.

 

Men derimot hjulbuene bak, og rundt bagasjerommet, det er en sårbar plass ja.

 

400 serien er faktisk komfortabel å kjøre, gode stoler, myk fjæring, av og til for myk.

 

Styla 460? Du kan ikke komme å si at 460`en som Thunder hadde så ille ut ?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lite om ikke noe rust under på min bil. Der det kommer rust er som sagt i hjulbuene og nederst på dørene. Dette er pga. feil legering i metallet (+ - ). Dette problemet går igjen på Mercedes og Mondeo for å nevne noen. De som er mest negative til 400 serien er også de som ikke vet noe om denne modellen. Om det er en "ekte" Volvo eller ikke har forsåvidt ikke noe å si. Volvo emblemet står i grillen samma pokker hva noen her inne måtte mene om saken.

Det er vel etter hva jeg har forstått Renault som eier Volvofabrikkene om jeg ikke har misforstått dette helt.

Om min gamle 460 var fin eller ikke er opp til hver enkel å avgjøre, men den var i alle fall unik.

Hadde jeg skulle kjøpt meg en billig og grei bil igjen hadde jeg heller kjøpt en 460 enn en 240. Har selv kjørt 240 og det var ikke mye å skrive hjem om. Snakk om kjedelig interiør, dårlige seter, stygt useende, dårlige kjøreegenskaper og bensinslukende og daff motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan selvsakt ikkje uttale meg om det var mye rust under på de 2 bilene dere hadde Stig-Arne og Thunder, det finnes bra og dårlige eksemplar av alle biler. Det eg snakker om er 400 generelt, og eg ser att 400 fra samme år som andre volvoer er i snitt mye mer rusta enn 200,700,800 og 900 biler. Under bilen, innom kanalen fra bakhjulet og framover er blandt annet utsatt for rust.

 

Stig-Arne: Tror ikkje eg og deg har samme oppfattning av hva som er en god bil å kjøre, eg synest ikkje seten og fjæring skal vere så mykt som mulig.

 

Thunder: Kan ikkje si at bilen din var stygg, har aldri sett den. Var vell Ford som kjøpte Volvo. Renault holder seg nå med Nissan. Skulle eg hatt en bilig bil å kjøre til/fra jobb med kan det hende eg hadde kjøpt meg en 400 eg og. Den er sprekere orginalt, i allefall 2liter eller turbo og de bruker mindre bensin. Men etter min mening er ikkje interiøret i 400 heller noe å rope hurra for, etter MIN mening har det en billig plastikk følelse og 400 har ca. like mye sjarm som en Mazda 626 eller lignende.

 

Eg synest heller ikkje en orginal 240 er feit eller kjempe god å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 serien var da en småbil.

Billig og bra bil. Men verken 300 eller 400 serien oppnådde noe Volvo preg.

Volvo er stor bil med solid kvalitet,

300 og 400 var liten og enkel.

Dem begge var sjøre mot rust.

 

Men dem har helt klart bedre kjøreegenskapen sammenliknet med en 200 og en 700 serie originalt.

 

 

Dette med Renault motorene. Det er da ikke noe negativt med renault motorene. Dem har ikke samme kvaliteten som Volvo sine motorer, men dem var da langt i fra dårlige motorer.

 

Syntes disse franskmennene har noe ufortjent dårlig rykte på seg.

 

Tenk hvor mange møkkabiler som var på markedet ellers i verden. :)

 

 

Enkelte nyere volvo motorer blir da laget av Yamaha?!

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 serien var da en småbil.

Billig og bra bil. Men verken 300 eller 400 serien oppnådde noe Volvo preg.

Volvo er stor bil med solid kvalitet,

300 og 400 var liten og enkel.

Dem begge var sjøre mot rust.

 

Men dem har helt klart bedre kjøreegenskapen sammenliknet med en 200 og en 700 serie originalt.

 

 

Dette med Renault motorene. Det er da ikke noe negativt med renault motorene. Dem har ikke samme kvaliteten som Volvo sine motorer, men dem var da langt i fra dårlige motorer.

 

Syntes disse franskmennene har noe ufortjent dårlig rykte på seg.

 

Tenk hvor mange møkkabiler som var på markedet ellers i verden. :)

 

 

Enkelte nyere volvo motorer blir da laget av Yamaha?!

Endelig et fornuftig svar. Man kan ikke sammenligne disse bilene etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et fornuftig svar. Man kan ikke sammenligne disse bilene etter min mening.

 

Det var du som sammenligna de:

Doførti har nå aldri vært noen god bil, haha....
gammal er du egentlig...12?

 

Vist du leser det eg har skrevet tidligere i tråden ser du at det er stort sett det samma som "Malone" skriver, og nå er det blitt et fornuftig svar og når eg skreiv det var det de dummeste du hadde hørt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 12 nei. Da hadde jeg ikke hatt bil. Det var voldsomt som du tok deg nær av dette da! Unnskyld da. Det var ikke meningen å ødelegge dagen din. 240 er nok bra på sin måte og 460 er bra på en annen måte. Volvo 460 blir aldri sett på som en "ekte" Volvo, noe jeg aldri har brydd meg noe særlig med heller. Det er ikke viktig i det hele tatt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 12 nei. Da hadde jeg ikke hatt bil. Det var voldsomt som du tok deg nær av dette da! Unnskyld da. Det var ikke meningen å ødelegge dagen din. 240 er nok bra på sin måte og 460 er bra på en annen måte. Volvo 460 blir aldri sett på som en "ekte" Volvo, noe jeg aldri har brydd meg noe særlig med heller. Det er ikke viktig i det hele tatt for meg.

 

Tok meg nær av hva da? Det virker forøvrig som det er du som tar deg nær av kritikk om 460, men istedet for å forsvare din mening om 460, slenger du heller med kjeften om andre biler. Hadde du ikkje så mye fint å si om 460 alikevell? Eg driter i hva du skriver, synest bare det er litt merkelig at du skifter mening fra hver post du legger ut. Er det du som er han der VinglePetter i fjordland reklamen.......?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår