Gå til innhold

Renault motorer i Volvo

Ranger emnet


Fox

Anbefalte innlegg

Er alle motorene i 400 serien renault motorer? Og sitter det renault motor i andre volvoer også? Titta litt på 460 siden de er skambillige.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2 literen skal også være renault motor. Alt av motorer i 400 sereien kommer fra renault. Tviler på at det er så mye lettere å skru på 2 literen enn Turbo motoren, men var lite jeg skrudde på motoren i min da. At 2 literen har bedre bunndrag tviler jeg veldig på!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg alltid har hørt og selv ment at 2 literen kom i fra Volvo så viser det seg at det ikke stemmer.

Ifølge denne siden: http://www.globalxs.nl/home/n/nhpot/engines.htm

Så er altså alle motorene i fra Renault.

 

Så, så feil kan man altså ta :)

 

men det som er liten tvil om er at 2 literen er en sprekere motor enn 1.7 liter med turbo :)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg alltid har hørt og selv ment at 2 literen kom i fra Volvo så viser det seg at det ikke stemmer.

Ifølge denne siden: http://www.globalxs.nl/home/n/nhpot/engines.htm

Så er altså alle motorene i fra Renault.

 

Så, så feil kan man altså ta :)

 

men det som er liten tvil om er at 2 literen er en sprekere motor enn 1.7 liter med turbo :)

Har du kjørt 1.7 med turbo? Den har da både mer hester og dreiemoment enn 2 literen, og maks dreiemoment og hk kommer også tidligere på turboen. Riktignok skiller det ikke mye. Akkselerasjonen er jo også oppgitt til å være endel bedre på turbo motoren enn 2 literen. 2 literen har forresten bare 110 hk i følge Volvo.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt både 2 literen og 1.7 turbo

 

Bunndrager er uten tvil bedre enn 1.7, og det sier seg selv, men når turboen begynner å spinne og momentet kommer, da blir det motsatt.

 

står litt forskjellig flere plasser, 110 eller 115 hk..

 

Ta f.eks en 1.6 TDI som jeg har i min V50, det finnes ikke bunndrag i den, men når man får litt turtall, går den godt. 240 Nm og 110 hk kommer ikke før turboen er i gang, og samme er det med 1.7 literen, 3 dl mindre volum gjør sitt til at bunndraget blir dårligere.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår