Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja' date=' hvis den er banebil fra fabrikk, hvor er det originale buret? Hvorfor har man bakseter?[/quote']

Når den i utgangspunktet ble laget til bane. Men så gjort om så de fikk regga den på gata, så trenger man ikke bur. Og bakseter er kjekt å ha når man kjører i gata. Man har gjerne med enn 1 venn..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liiiiten ting....når det gjelder bremser... jeg er rundt ca 55-60 meter fra svingen på langsletta på skogen før jeg begynner å bremser, da har jeg ca 200 km/h.

På ACR under vårtreffet der oppe, så var det ikke en kjeft som kjørte fra meg... ble kanskje frakjørt på langstrekka der oppe,men tok så og si igjen alle igjen når svingen kom... og passerte da folk på innersving.

Har fått mange kommentarer på at jeg begynner å bremse veeeeldig sent før svingen. Det er faktisk veldig gode bremser på bilen orginalt, tatt i betraktning at det er 2490 kg som skal stoppes opp.

Sesongen 2007 skal bremsene oppgraderes til 380x 34 mm og 12 stempla caliper fra Endless Brakes.

Tror jeg skal kunne kjøre ennå litt hardere før jeg må begynne å bremse.

Lastebilen min har nå bikket 17 000 km og jeg har brukt opp de første bremseklossene framme....

 

bare lurer...200km/t og bremser 55-60m før svingen... hvilken hastighet har du da gjennom svingen? har aldri vært på banen der jeg... men man kjører da nesten 50 m i sekundet i 200km/t...!? tror neppe svingen går så fort...ikke 160 heller...men mulig...

 

kan en intetanende få et svar? :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at jeg orket å lese gjennom hele tråden..hehe

Spørsmålet i begynnelsen var vel om han klarte å vinne med sin integra over han andre med sin SRT-10?

 

Og eneste måten å vite dette for sikkert på er å la dem kjøre om kapp.

 

Hvis det blir en duell mellom dere så hadde det vært gøy om noen kunne filmet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den i utgangspunktet ble laget til bane.

 

Nå er jo dette du sier ikke sant. Les posten en gang til.

At ITRen er spesielt lettkjørt er noe en kan ta med en klype salt. Har selv sett hvordan bilen oppfører seg midt i sving, og en kan fort få litt å hanskes med. Syyyyyke bremser? Nja, god bremser er det på'n, men absolutt ikke syyke. Men en ting ITRen spesielt er god på, det er kjøreopplevelse. 1,8 literen drar alltid fram et smil. Og for all del, film denne duellen, kan være noe å spare på for framtiden :)

 

Ståle, ta det Thor-Espen sier med en kilo salt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det var gammel væske som måtte ut ihvertfall,og når vi fikk lufta ut alt og lagt inn ny racing bremsevæske SÅ blei bremsene helt værst ja =) Tok vanvittig godt... så du mener at ett understell fra 1998,og morkne dekk ikke er en unnskyldning? Jeg har aldri sagt jeg ville kjørt fortere med noe annet,men ting sier seg litt selv da når det ikke er oppdatert.

 

Og da kanskje jeg ikke skulle vært på banen? Hvem er du for en som kan komma og si noe sånt a,Button? Så en må ha ALT oppgradert før en kan dra på bane og ha det gøy altså? Jeg hadde det griseartig jeg,selv med de feilene bilen min hadde =) ...

 

 

Slik jeg forsto ham, så kan du møte opp med hva faen du vil! Problemet er bare folk som taper klager over et eller anna som ikke var optimalt, hadde det vært i orden, hadde de visstnok vunnet. Man hører skjelden "Tapt? Javel, da får jeg tilbake til garasjen og skru litt!" Det er altid et eller anna med at den justerbare bensintrykksregulatoren har hengt seg opp i styringa til LMM'n og at den ga ikke nok ladetrykk... For ikke å snakke om de gamle dekka som er så tørre at felgen spinner i dekket! :puke:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev;"jeg har aldri sagt jeg ville kjørt fortere med noe annet" Og bremsene blei knallgode etterhvert de Ü

 

Men er gjerne på bane under ekstremt bruk feilen baller på seg. Jeg kjørte jo til Rudskogen fra Eidsvoll uten problemer. Væska var kjip,blei bytta og blei bra. Understellet er nå fikset. Dekka kjører jeg på til dem punger =) Skal ha semislicks nest år allikvel =D

 

Men hvem i all verden er Thor-Espen???

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer...200km/t og bremser 55-60m før svingen... hvilken hastighet har du da gjennom svingen? har aldri vært på banen der jeg... men man kjører da nesten 50 m i sekundet i 200km/t...!? tror neppe svingen går så fort...ikke 160 heller...men mulig...

 

kan en intetanende få et svar? :)

Hei. Jeg har vel rundt 100 km/h igjenom svingen... kanskje noe mindere.

Men kan opplyse om at stopplengden fra 100-0 er på 40.33 meter. Synes det er rimelig bra til å være en bil på 2,5 tonn. Har hatt pasasjerer som har "bremset så hardt" at de nesten har laget bulk i dørken/torpedoveggen.....under banekjøring pga sen nedbremsing fra min side.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår