Gå til innhold

765 montere 960 motor++

Ranger emnet


4x4vinge

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

airbagen er kun i rattet så jeg må bruke det rattet også pga jeg har byttet rattaksel og den nye akselen er tykkere.

 

Hei. Bra prosjekt dette her.

 

Har et lite spørsmål,hvorfor har du byttet ratt stammen. Passer det ikke med den originale?

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bra prosjekt dette her.

 

Har et lite spørsmål,hvorfor har du byttet ratt stammen. Passer det ikke med den originale?

 

Mvh Morten

 

takk.

grunnen til det er at jeg vil ha ratt justering.

fikk heller ikke mont nytt dashbord med gammel ratt stamme heller pga dashbordet buttet i festebrakket til rattaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.

grunnen til det er at jeg vil ha ratt justering.

fikk heller ikke mont nytt dashbord med gammel ratt stamme heller pga dashbordet buttet i festebrakket til rattaksel.

 

Ok takker for svar. Skal bygge om slik jeg også,så da er det greit å vite.

Men jeg har en 944 da,mulig jeg ikke trenger å bytte stammen?

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

litt små oppdateringer.

 

har nå begynt litt smått igjen.

har flyttet bilen fra verkstedet til garasjen hjemme pga da kan jeg bare gå ut døra og drive med bilen.

men det er noe helt jævelig rotete der så det blir litt vanskelig og trangt og jobbe.

 

men nå er jeg i gang med og tilpasse dashbord og ledningsnett.

 

DSC_0031.jpg

 

her ser dere da også noe av rotet.

 

DSC_0006.jpg

 

DSC_0003.jpg

 

 

 

har også satt opp et regnestykke på hvor mye bilen vil bli kostet på framover for og få den sånn jeg vil ha den med bremser, foringer osv

uten og koste på motor noe vil det da koste ca 55000kr

for at bilen skal gå igjennom eu kontrollen må foringer bremser og eksos og frontrute kostes på og det kommer på ca 23000kr.

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt! Jeg har et spørsmål: er det kurant å koble lednigsnettet til motoren? Har motor og aut-kassa noen forbindelse elektronisk, eller er det bare kick-down wire?

Jeg skal være med en kamerat som skal gjøre nesten samme motorbytte som du. Han har kjøpt en 94 mod bil, orginalt fra usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt! Jeg har et spørsmål: er det kurant å koble lednigsnettet til motoren? Har motor og aut-kassa noen forbindelse elektronisk, eller er det bare kick-down wire?

Jeg skal være med en kamerat som skal gjøre nesten samme motorbytte som du. Han har kjøpt en 94 mod bil, orginalt fra usa.

 

takk for det.

husker ikke om det er noen forbindelse mellom motor og gear men jeg mener det er bare vaieren.

det kan jeg finne ut av til i morgen.

 

jeg bytter ut komlett ledningsnett i hele bilen og det er ingen lett jobb men på kabel matta til motoren min er det bare 1 stor kontakt og ledning til start motor\dynamo og minus kabel.

men og koble fra el-nettet fra en annen type motor tror jeg kan bli en del jobb.

 

den store kontakten som kommer opp på siden av motoren er kabelmatten som går til motoren.

P1010896-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår