Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Takk for responsen så langt!

 

Nå har jeg montert ny netting i grillen og satt netting i frontfangeren for å se om dette hjalp på utseendet - noe det definitivt gjorde i mine øyne. Her medfølger før/etter bilder fra montering av netting, og bilens 'nye' look.

 

Grillen før

grillfrkf0.jpg

 

Grillen etter

grilletterhy3.jpg

 

En relativt enkel jobb å feste nettingen, bare å bøye den til den satt. Tilpassing og kutting av nettingen var litt verre, men totalt sett tok ikke grillen mer enn ca. ti minutter å skifte netting i.

 

Til frontfangeren så brukte jeg en del lengre tid, da nettingen måtte bøyes på 'langs' for å passe i fangeren - jeg la den på bakken og brukte hender og føtter til å bende den til. Etter litt tilpassing passet nettingen bra, og så var det 'bare' å feste den...

 

Jeg bestemte meg tidligere for å bruke svarte strips til å feste nettingen. Det var litt stress da det var såpass dårlig plass under/bak fangeren at jeg ikke kom til skikkelig, men jeg fikk da knotet det på plass til slutt. Det ser kanskje ikke så profft ut på nært hold, men fra lengre en en-to meters avstand så syns jeg selv det ser bedre ut enn før. Du får se bildene og bedømme selv.

 

Fronten før netting

frontfrcp5.jpg

 

Fronten etter netting

bilbilder005mv9.jpg

 

Alt i alt ble jeg ganske fornøyd med resultatet - ikke værst forbedring for å være så billig og lite arbeid.

 

Penger brukt hittil:

Kr. 100,- Sotespray fra Autodeler

Kr. 70,- Avfetningsmiddel fra Statoil

Kr. 119,- Svart netting fra Biltema

_____________________________

Totalt: Kr. 289,-

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var igår og vasket bilen og kjøpte en flaske Autoglym Bumper Care etter tips fra forumet, og etter ca. 20 minutters bilvask så lufttørket vi (jeg og madammen) bilen med en liten tur i nabolaget. Da vi kom tilbake til garasjen så satt jeg meg sjøl i arbeid med klut og Glym - resultatet ble skinnende blanke hender og 150 meter skitten polerduk... (og litt finere fangere da ;) )

Så må jeg få fjernet silhuetten av 'Opel' på bakfangeren (jeg får det ikke vekk!!), og farge fangerne svarte på et eller annet vis...

 

Vi var ute og tok noen bilder av bilen idag så dere kan se fremgangen fra tidligere. Her medfølger et "før" og mange "etter" bilder så dere kan sammenligne og nyte synet for øvrig. m'm

 

Bilen før Bumper Care uhhmmwhat?

fangerefrdk8.jpg

 

Bilen etter Bumper Care :eek:

fangereetterbb1.jpg

 

Ja det må man si er en fin forbedring!! Fine, blanke, svarte fangere... just the way we like it! Bumper Care = gledelig overraskelse.

 

So Fresh and so Clean! kiddie

bilbilder001uc1.jpg

 

Finvær i Bergen

bilbilder008ef1.jpg

 

Yeah Baby, Shake That A$$! m'm

bakfrabf8.jpg

 

:cab

bilbilder014rn7.jpg

 

Totalt sett syns jeg bilen har et 'nyere' preg nå, og ser vesentlig mye friskere ut enn før. Tror ikke dette blir siste gangen jeg kjøper et produkt fra Autoglym ihvertfall! :thumb

 

Jeg syns at raggar'n min begynner å se ut som noe som går an å kjøre rundt i etterhvert... Selv har jeg fått en liten a-ha opplevelse med hensyn til utseendet på bilen og billig utstyr - man trenger ikke monsterkit, 20" kromfelger og kamelonlakk for at en bil skal gå fra :shake til m'm !

 

Penger brukt hittil:

Kr. 100,- Sotespray fra Autodeler

Kr. 70,- Avfetningsmiddel fra Statoil

Kr. 119,- Svart netting fra Biltema

Kr. 20,- Svamp fra Esso

Kr. 30,- Selvvask hos Statoil

Kr. 165,- Autoglym Bumper Care fra Statoil

Kr. 89,- Polerduk fra Statoil

_____________________________

Totalt: Kr. 593,-

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le litt...

 

Ser du har gjort det nøye med å dekke til å greier på sideblinkerne.. Dekket til halve bilen. Greit det, vil jo ikke ha noe sprut.. Men de lysene er jo bare å vri på så står du med glasset i hånden..Da kan du jo lakkere det hvor som helst.. Men gjort er gjort;) Lykke til med bilen...

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg har liggende.

(sjekk instrument panelet og se om W=1083 står i displayet)

 

Gi meg en lyd om du ønsker dette :-)

Kjempeflott! Sender deg en PM.

 

ha og delebil viss du trenge nåke..

Høres bra ut. Gir lyd fra meg hvis jeg finner ut at det er noe jeg trenger. Takk for tipsene for øvrig, skal ta de til ettertanke! :thumb

 

Må bare le litt...

 

Ser du har gjort det nøye med å dekke til å greier på sideblinkerne.. Dekket til halve bilen. Greit det, vil jo ikke ha noe sprut.. Men de lysene er jo bare å vri på så står du med glasset i hånden..Da kan du jo lakkere det hvor som helst.. Men gjort er gjort Lykke til med bilen...

:doh Le i vei du - var ikke klar over dette med blinklysglasset, men da vet jeg det til neste gang. Takk for lykkeønskningen. :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! Skal ringe til Autodeler og høre om induction kittet mitt har kommet, så da får vi se om det blir motormodding som står som neste post på programmet... :)

 

Edit: Snakket med de på Autodeler, det kommer noen varer imorgen og noen på mandag.... så får jeg bare håpe kittet kommer imorgen. hmmmmmmmmm

:iconsm

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du for å få fangerene svarte? :) De ser jo helt nye ut :P Var det bare vasking eller farget du de og?

Autoglym Bumper Care, ca. kroner 165,- på bensinstasjon!

 

Vask bilen, bruk en ren klut (eller polerduk) og smør på godt med Bumper Care på fangerne. (Husk å rist flasken godt først.) Vips - nybil look! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1 uke...

Vi får se... Ingen vits å være så negativt innstilt - kommer ikke noe positivt av det! :iconsm

 

 

:hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mordach: Du bor i Bergen ikke sant? Hvor da? Har ikke sett denne før...

 

Du kan forresten prøve å bruke varmluftpistol på fangerne. Koster vel like mye som en flaske med slik autoglym på biltema.

 

Ta deg en tur innom Blomdals opelhugg i Arna, mye artig å plukke der!:)

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo lakere de gråe feltene på fangeren i samme farge som bilen.

Hmmm, jo kanskje... men tror heller jeg ville lakkert de svart, ellers burde jeg lakkere bunnen av dørene i samme farge og... Dessuten er det såpass mange Vectra'er i den fargen at jeg tror bilen vil skille seg mer ut i indigo og svart enn bare indigo. :thumb

 

pen vectra !

Takk! :D

 

Mordach: Du bor i Bergen ikke sant? Hvor da? Har ikke sett denne før...

Ja, bor på Damsgård. Kjøpte bilen for et par uker siden, og før det var den på Austrheim... så kanskje ikke så rart at du ikke har sett den før. Men bare vent - du kommer nok til å se den før eller siden...! ;)

 

Du kan forresten prøve å bruke varmluftpistol på fangerne. Koster vel like mye som en flaske med slik autoglym på biltema.

Takk for tipset - det holder vel også lenger enn Bumper Care? Skal se om jeg kanskje skal investere i en slik. Kjekt å ha!

 

Ta deg en tur innom Blomdals opelhugg i Arna, mye artig å plukke der! :)

Har vært rett innom og sett litt, men har egentlig ikke hatt tid til å se så mye... Tenkte meg kanskje innom en tur i neste uke og titte litt. :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår