Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

[OT]

 

 

 

:hvaskjera

eksosanlegg002zs4.jpg

 

 

 

 

 

....Kanskje like greit å ikke parkere der....

 

:hammer

 

[/OT]

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Lidl (!) med madammen idag da jeg plutselig kom over noen billige gulvmatter. Et lysglimt traff meg, og jeg kjente et svakt stikk i hjernebarken - hva kunne det være..?? Kunne det være.. nei... jo! En idè! :idea:

 

Etter å ha gått til innkjøp av mattene hev jeg meg i gang så snart bilen sto i garasjen.

 

Før - mneeeeh... kjedelig!

gulvmatter001ss7.jpg

 

Før - blæææh... ukledelig!

gulvmatter003um6.jpg

 

Lite pent rett og slett. :shake

gulvmatter004zj4.jpg

 

De gamle gulvmattene ble pelmet ut fortere enn svint, og de nye lagt frem for inspeksjon...

 

Det nyeste innen bakrutedekor

gulvmatter006qt7.jpg

 

Varene ble godkjent, og så var det bare å hive de inn der de hører hjemme... Det så straks myyyye bedre ut enn før! Litt farge hjelper alltid, og mattene føltes definitivt bedre enn de gamle gummimattene.

 

Jepp, dette ble bedre! :m'm:

gulvmatter010od8.jpg

 

Hmmm.. ser bedre ut her og jah.

gulvmatter008kk4.jpg

 

...Og her...

gulvmatter009ur8.jpg

 

Resultat:

Alt i alt en billig investering som gjorde mye for interiøret i bilen. Lite arbeid med mye gevinst - absolutt verdt det! Var samtidig på Mekk i Åsane og kjøpte plastprimer og lakk, så i helgen blir det svarte fangere på meg! Følg med videre for oppdatering! :thumb

 

(PS: Til de som lurer så pleier jeg IKKE handle på Lidl... Seriøst.) :fingers:

 

Penger brukt hittil:

Kr. 100,- Sotespray fra Autodeler

Kr. 70,- Avfetningsmiddel fra Statoil

Kr. 119,- Svart netting fra Biltema

Kr. 20,- Svamp fra Esso

Kr. 30,- Selvvask hos Statoil

Kr. 165,- Autoglym Bumper Care fra Statoil

Kr. 89,- Polerduk fra Statoil

Kr. 125,- En time på bukk hos Absolutt Gjør-Det-Selv-Verksted

Kr. 350,- Nytt rørledd fra Autodeler

Kr. 18,- Nye gummifester fra Biltema

Kr. 700,- To timer og sveising av eksosanlegg hos Absolutt

Kr. 80,- Dørmatter fra Lidl

_____________________________

Totalt: Kr. 1848,-

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å bytte ut Pedal i sett av aluminium.

 

mener ikke å pirke, men du burde smøre dørene dine med olje eller fett! (det er rust i dem, som du ser på det nederste bilde!)

Ja, har tenkt på alupedaler. Ser mye bedre ut det og, så jeg får se etterhvert. Dørene skal smøres, skal prøve å fjerne litt av den rusten som finnes på bilen - det er ikke mye, men det må gjøres likevel. Takk for påminnelsen! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering for helgen er følgende: Mye stress, har ikke hatt tid til en drit...

 

Hadde bilen ute idag for å lakke fangerne svarte, men det skyet over og så stygt ut til det skulle regne, så jeg pakket sammen igjen. Nå skinner solen ute, men jeg orker ikke ta av fangerne en gang til idag. Får se imorgen hvordan været og moralen er.

 

Fremdeles ingen induction kit - begynner å bli farlig utålmodig...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har jeg nettopp fått vite fra Autodeler at ALLE de bestilte K&N kitene er kommet til Oslo fra junaiten ...UNNTATT mitt!! Av en eller annen grunn så har K&N ikke klart å gjøre kitet mit ferdig, og dermed ikke fått sendt det sjøl om det står på pakkseddelen at der har blitt sendt. Grrrrr!!

 

:iconsm

 

Det kommer KANSKJE med neste forsendelse til Oslo en gang i neste uke (yeah, right) og dermed KAN det hende jeg er heldig og får kitet mitt om tja, la oss si to uker... Nå har jeg ventet i snart en måned det! Tålmodigheten min begynner å bli RIMELIG tynnslitt....

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg møkk lei av å vente på induction kitet mitt, så jeg kommer til å avbestille det. Imorgen blir det custombygging av induction kit istedet - mye bedre!

 

Følg med - bilder kommer så snart jeg er ferdig å utarbeide og installere mitt eget custom kaldluftinntakskit. :thumb

 

Edit: Hvis været tillater det så blir det lakking av fangere iløpet av de nærmeste dagene også!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt muligheten til å gjøre noe med bilen på en stund, på grunn av situasjonen i livet mitt. Har kastet ut hun som nå er eksen min, og jobbet masse.. så har ikke hatt tid til å mekke - men skal prøve å få lakket fangere og litt småplukk iløpet av helgen.

 

Mens dere venter kommer litt ventebilder for å smøre tålmodigheten litt! Ikke gi meg opp helt ennå, går bare igjennom en vanskelig periode...!

 

Lowrider

lowriderdi7.jpg

 

Raggar'n!

grideai7.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt

På søndag skal jeg installere instrumentpanel med turteller. Skal lakkere fangere og sidespeil til helgen også (ja, vet at jeg har sagt det lenge, men har ikke hatt tid!) og forhåpentligvis kommer det $%"@# induiction kittet mitt snart...

 

Skal jeg fortelle en liten hemmelighet?

Har også funnet MASSE godsaker til bilen på nettet, så hvis jeg finner penger til det, så øyner jeg muligens et nytt prosjekt - Extreme Makeover... Følg med videre!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår