Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

@ chrizz g:

Bilen sto i Stokke utenfor Tønsberg. Importert fra Tyskland i 2002. :)

 

 

@ Suzuki Ac-50:

Takk takk! I og med at jeg ikke driter penger mer enn en gang om dagen så har jeg ikke råd til å ha to biler... Da blir vel konklusjonen at en må gå. Det blir nok Vectra'n desverre. Prisen på Calibraen var ikke noe å si på, bilen er i overraskende god stand. Føles fast og fin, flere slitedeler er byttet, så å si strøken innvendig bortsett fra et lite hull i sidestøtten til setet på førersiden. Fin i lakken bortsett fra et par riper enkelte steder.

De eneste uglene jeg har sett er rustugler i bakre hjulbuer, svake frontlykter og litt slitne dempere foran. Hjulbuene skal fikses, nye frontlykter kommer vel og demperne og fjærene blir byttet ut med noe lavt noe. Fullstendig prosjektplan kommer - et nytt prosjekt med medfølgende tråd ligger og koker i hjernebarken en plass... så får vi se hvilket heksebrygg jeg klarer å komme opp med. ;)

 

 

@ Opelmaffian:

Takk takk! Det er ikke meningen å ditche Vectra altså! Mesterplanen var jo i utgangspunktet å spleise med Dimmu87 på delebil med motor, så hive motor og diverse deler fra Calibra'n over i Vectra'n, men som Dimmu87 sa: "Vi har kjøpt for fin delebil!"... Hehe. Calibra'n var i såpass god stand at Vectra'n føles ti år eldre - da var det litt kjipt å gå et steg tilbake. Resultatet er at jeg kjøper ut Dimmu87 sin del av Calibra'n, og Vectra'n er nå lagt ut for salg... Link til annonse kommer. Håper dere er overbærende - men kan ikke si at eplet har falt så langt fra stammen når den 'nye' bilen tross alt er bygget ut ifra Vectra platformen... Opel er tross alt Opel vettu! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert har fått med dere har det kommet en ny bil i stallen min - en '91 Calibra 2.0i 16v. Fra å være planlagt delebil til motorbytte (C20XE skulle i Vectra'n) så har Calibra'n steget i gradene og overtatt plassen som førstevalg.

 

Det som skjer videre nå er følgende - Vectra'n er lagt ut for salg, et nytt prosjekt er på vei. Calibra'n skal grommes opp - hva som er planen for den kan dere lure litt på til den nye prosjekttråden er klar, men det blir nok kanskje ikke helt som dere tror... Følg med videre!

 

Link til salgstråd på Bilfynd forumet:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=152266

 

Link til salgsannonsen på Autodb:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1340772

 

Jeg håper Vectra'n havner i gode hender, hos en som kan ta godt vare på den...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen tidlig drar jeg nordover, og kommer til å være uten forbindelse til omverden i en ukes tid fra lørdag kveld. God jul folkens, og ses igjen i romjulen! :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmat i motor som tåler 250hk... I de første xe motoren var det smidde stempler orginalt, og staker/veiv er samme som LET og de tåler 300hk++

Ja, god innmat frem til og med '91. Motoren som står i Calibra'n er en 88 modell. Innmaten tåler mer enn nok, men enkelte bolter og annet småplukk bør byttes ut for å være sikker på at man ikke raser noe ved hardtuning...

Og det er vel strengt tatt LET som har samme innmat som de første XE'ne. ;)

Får se hvor mye jeg får lyst å hente ut av XE'n, men 300 sugehester blir det nok IKKE med det første - fy så dyrt! Men skal nå få'n til å gå fremover. :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår