Gå til innhold

min ascona B 2.4i

Ranger emnet


Toa

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe! ja det holder jo forså vidt med 125hk i så lett bil! men blir enda bedre med litt mer guff;)

C24ne er utprøvdt endel med turbo her i distriktet.... så det funker fint med litt større dyser og lade 0,6-0,7bar, effekten blir vel ca 180-200hk;)

 

gummi spoileren blir nok hengende på ja! å skiver kommer nok etterhvert... men det blir ikke første prioritert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvem bryr seg om den er tørst? det tenker jeg faktisk veldig lite på når jeg skal kjøpe meg bil, (lekebil) det er da

 

Må si meg enig her ja!;)

Har foresten blitt litt forandring i planene mine og nå!

han som skulle hjelpe meg med pussinga har så mye biler han driver med for tia, så det var fare for att asconaen måtte stå ute i drittværet i mellom pusse øktene:doh så da er lakkeringa utsatt til våren engang...

 

Men pengene må jo brukes så jeg skal levere bilen til JMA på onsdag og få montert Turbo isteden:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rått! Turbo på 2,4? Har du en aning om pris og effekt? Sånn ca.

 

ja skal funke greit d vil jeg tru!

prisen blir ca 20-25k... da er alt med;) men da skal di og ta ut motoren og bytte til bunnpanne med retur og skvalpeplate samt slenge på en adapter som er til oljekjøler og uttak til turboen....

kunne jo kjøpt ein grei LET motor til samme prisen, men det bryr jeg meg lite om! vil heller prøve noe litt annet siden det er så mange som har LET:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der. Er ikke så vanlig med en slik turbomotor, gøy å gå litt andre veier.

 

jepp! har sett en kadett C med 2,4 turbo i aksjon... så har litt tru på det jeg;)

 

turbo på 2,4:o

Åssen er det med kompresjon og tenning da?? bare å sette på turbo, tut og kjør??:P Sett motor i benk og sleng ut testresultat når den er ferdig!!!

 

motoren kommer til å vere orginal til å begynne med... blir skifta til større dyser kun;) da skal jeg kunne lade 0,6-0,7 uten problem visstnok.

planen er å få målt effekten ja, trur jeg satser på å kjøre lavt ladetrykk første gangen... slik att jeg får papirer på rundt 150hk. Da kan jeg få bilen godkjent med turbo uten å måtte skifte bremser i første omgang....

 

så skal jeg få målt effekten ved 0,6-0,7;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår