Gå til innhold

min ascona B 2.4i

Ranger emnet


Toa

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe så rått! Dette har vel potensiale til å bli norges fineste Ascona b! Du må passe på å oppdatere med bilder fremmover, skikkelig inspirasjon :D Felga kledde bilen utrolig godt :)

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for d:) vel så superbra tror jeg nok ikke den blir, denne skal jo brukest så jeg vil ikke ha den alt for strøken heller, men i meget bra bruksstand skal den nok bli:)

ble dårlig med mekking i dritværet sist jeg var hjemme, men fikk da montert fronten,lykter,pakninger å litt sånn... styrde endel med å skifte panserhengslene og siden di var bøyde:S

ett lite bilde uten panser men med fronten ferdig utenom lyktelist som ble montert etterpå:

375656_10150477628840166_731380165_10874421_819850557_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må poste i vei bilder, artig motor i bilen, 2.4 turbo er det ikke mange som har:) Funker dette bra og åssen er det å kjøre med mtp fusking, tenningsbank osv.. Blei litt ivrig på cih turbo når jeg leste om denne :)

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal prøve å komme med litt mer bilder å updates etterhvert som jeg får gjort litt. Går tregt siden jeg har den stående ett stykke unna der jeg bor å jeg har ikke tjangs til å få gjort noe så ofte når jeg er hjemme, men det er jo lenge til våren enda så den blir nok ferdig til da:)

Motoren har fungert mye bedre enn jeg hadde forventa, er jo orginal motor utenom dysene som er 315cc så den går litt fett på tomgang men ellers fungerer det smertefritt, kjørde kun 0.5bar jeg å det fungerte bra. Men skal opp i 0.7-0.8 når den kommer på veien igjen, skal gå greit med 0.7 uten tenningsbank iallefall så får vi se;) 2.4 turbo er vel ikke det som blir brukt mest, men jeg kjenner flere som har kjørt det og det har fungert bra der og.

Blant anna en kadett som gjikk flere år med datasprut å 0.7 bar på orginal innmat i motor uten problemer, skal klare 0.7-0.8 uten datasprut og sies det så jeg skal prøve å se hvor grensa går, ryker det så er det ikke så farlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig, skal bli spennende å følge med fremmover:) Du burde slengt ut den mms filmen å btw:)

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! den filmen er nok tapt for lenge siden dessverre, er noen år si det nå... kjøpte meg omega B rett etter jeg fikk Turbo på asconaen så da begynte pengene å gå i den med ny lakk,interiør osv... Dyrt å ha bruksbil som skal være strøken til hver treffsesong:P

så asconaen har stort sett stått lagret siden 2008, men etter jeg solgte omegaen å kjøpte 07mod legacy som konebil har det tatt seg opp med å få gjort noe med Asconaen, må jo ha treffbil igjen!:)

Slik såg Omegaen ut siste treffet jeg var på med den...

1369981_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jepp! samme brukernavn der og;) har blitt dårlig med oppdateringer i d siste men, putler bare på med litt lakking av smådeler som lister, stolfester å slikt for tia, må ha asconaen i en litt varmere garasje så jeg får limt takktrekket å få satt i ruter, men nå er det glatt å jævlig så da får den bare stå der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se om jeg finner deg der da å får lagt inn et spor i tråden din, om du har garasjetråd der da:)

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel da fikk jeg putla litt med asconaen i helga, fikk på plass taktrekk og rutene. Har tona bakruta å siderutene bak medium, siderutene fremme skal få lys toning etterhvert men di rutene jeg har er litt ripete så jeg gidder ikke det før jeg finner noen i bedre stand;)

Så da gjenstår sideskjørt, bakfanger,speil å gummivingen utvendig, innvendig må det legges asfalt matter,teppe, dash, dørsider og seter. Satser på ei effektiv helg til så nærmer det seg noe her:)

292627_10150745756050166_731380165_11799689_435080350_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår