Petter`n Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Hey! Noen her som veit om det blir vanskli å godkjenne en 945 med T5R motor... driver å leker litt med tanken....! hadde vært hefti! Er klar over att det kommer til å koste, men handler alt jeg trenger, å så får byggingen begynne... Må blant anna ha ei M90 kasse fra en 6`r for å få det til å passe sammen, eller rekker det med kun clutchkåpa? å motorfester passer visst fra 6`rn... Er hull i blokka etter det jeg har skjønnt, men så er det resten da... Ledningsnett å alt anna rundt, vil blant anna fortsatt ha fungerende AC... er sikkert ikke noe problem noe av detta, men vil ta tid å koste penger regner jeg med... Men er takknemli for svar:) MvH Petter`n Siter Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:) x - Volvo 240 GL x - Volvo 240 DL, ble TIC x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing) x - Volvo 740 GLE automat (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Litt usikker på hvordan det blir med godkjenning etc etc... Men AC`n tror j kan bli et problem hvis du skal ha inn T5R motoren, blir dååårlig plass der da gitt... Kan hende du får plass, men har mine små tvil... Gamle bilen til 960 her på forumet er vel godkjent ombygd med 5`er og turbo, så alt går vel ann så lenge det er "vettugt" gjort... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 t5r får du ikke godkjent pga hk,men derimot får en godkjent t5 motorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 t5r får du ikke godkjent pga hk,men derimot får en godkjent t5 motorn. Ikke ved bytte av bremser til f.eks S60R-bremser heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Ikke ved bytte av bremser til f.eks S60R-bremser heller? vel,du må isåfall søke. Har jo ingenting for seg å kjøpe en t5r istedet for en t5 motor da.er jo samme motorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Jaja, det er klart. Btw - Hva slags turbo står det i en T5®-motor? Plundrete å montere på 940? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Jaja, det er klart. Btw - Hva slags turbo står det i en T5®-motor? Plundrete å montere på 940? mitsu 15g turbo.850r har 16t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 mitsu 15g turbo.850r har 16t. Hvordan kan eg da se hvilken eg har? Han eg kjøpte min bil av hadde satt 850 turbo i bilen rett før eg kjøpte den. Noen særtrekk som eg kan se fort? Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Hvordan kan eg da se hvilken eg har? Han eg kjøpte min bil av hadde satt 850 turbo i bilen rett før eg kjøpte den. Noen særtrekk som eg kan se fort? Hvis du har en 850 turbo på en B230, så kan du se om det sitter en hjemmelagd brakett til wastegateklokka. For kompressorhuset må vris for at den skal passe på en B230. Dessuten skal det sitte et skilt på kompressorhuset som viser åssen turbo det er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 15G turboen fram til 1996 har samme utløp på eksos siden som en T3 ellet original 940 turbo. De nye 16T har en helt annen flens så da må eksos flens som skal kobles til turbo modifiseres ganske mye. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 15G turboen fram til 1996 har samme utløp på eksos siden som en T3ellet original 940 turbo. De nye 16T har en helt annen flens så da må eksos flens som skal kobles til turbo modifiseres ganske mye. neinei,16t ifra 850r har kon på eksosflensen likens som på 15g turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Stemmer det, Maxis. 18T fra S/V70R 97 - 98 har også kon på eksosflensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Heisann, barnehagen er i gang med diskutere turbo ja... var ikke det denna tråden handla om da! jeg driter egentli i hvilken turbo som sitter der, den skal sikker byttes ut LELL! men... Er egentli samma om jeg kjøper en T5R eller T5 motor... men kansje best med T5 som det blir sagt, for da stemmer det litt med hk....! men vi får se! Å AC`n SKAL på plass uansett, men vi får se hva tiden bringer:) skal ha felger til neste sesong å! hehe.... men ang motorfester å slikt da? noen som veit noe om det? Siter Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:) x - Volvo 240 GL x - Volvo 240 DL, ble TIC x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing) x - Volvo 740 GLE automat (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 finnes folk som monterer ac sammen med femmern,bare flytt motorfestet 3 cm lengre bak.. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Så vidt jeg har forstått så er bremsene på disse godkjent til 250HK orginalt?? En T5R motor har vell 240?? Skal vell gå bra dette, men det er jo ikke laget noen 940 orginalt med 5`er så da er det vell problemer å få det godkjent. Det er jo et alternativ å ta bilen til tyskland for å få godkjent den der (de er snillere der:) for alt som er godkjent i tyskland er godkjent her:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.