Gå til innhold

Ikke skilt foran - 1000,- i bot?

Ranger emnet


k9v

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by DarkSouL

Bagasjerommet blir sjekket for å se om du har varselstrekant, reservehjul, balltre, narko, lik, apekatter mm.

 

Reservehjulet skal dessuten vere innenfor godkjent størrelse og ditt og datt...

 

 

Darkie

 

Hva er galt med balltre i bilen?

 

Og reservehjulet har vel ikke noe å si, er jo flere nye biler(kommer ikke på hvem men har da lest det) som kommer uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passatvr6

Da jeg hadde golf cab-en sveiset jeg igjen hele bakluka og flyttet skiltet ned på bakfangeren. i samme vendinga passet jeg på å sette inn type lite skilt!!! gjorde det bra med skiltlys og greier. hadde det lille skiltet bak i flere mnd. så sotet jeg alle vinduene, og var tilfeldig innom jessheim en kveld. og der var selvfølgelig vår kjære onkel i sun nye volvo v70! de kjørte etter meg en hel runde før jeg kjørte bak utestedet "Taket" og parkerte. da kom blåblinkern på gitt. de sa ingenting på de sota vinduene men skiltet bak tok de!!!!! de truet med anmeldelse for dokumentforfalsking og greier.men etter litt bilprat slapp jeg unna med at jeg lovte å ordne nytt STORT skilt på mandagen. de var ganske hyggelige spør du meg. kanskje fordi han ene i uniform var litt bilinteressert?? og ettersom golfen var 1-of-a-kind med all mulig plastikk utvendig og stereo med tv og greier innvendig syntes onkel blå at bilen var strøken.

det jeg gjorde på mandagen var å ordne nytt lite skilt og et par mnd senere var bilen byttet/solgt med en i haugesund så da tenkte ikke jeg mer på skiltet ihvertfall.

lang story men pass på!!! lite skilt er etter det jeg har forstått heller ikke lov

 

Hvordan ser bilen ut? Artigt om jeg ser den igjen her nede:)

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

1500 faktisk? Er det opp til hver enkel politimann å bestemme hvor mye de vil gi deg? Trodde nå det var noen slags faste satser for slike bøter. De tar seg rått betalt, det skal være sikkert...

 

En annen ting som slo meg, de ville også sjekke bagasjerommet?! Hva har det med skiltet mitt å gjøre liksom... Skjønner egentlig ikke hva de forventa å finne... et lik kanskje? men hvis purken vil se bagsjerommet, så betyr det vel at de leter etter noe....? Eller er det en slags rutine..? De fant selvsagt hverken noe lik eller atombomber smugla inn fra Irak.. :rolleyes:

 

Forelegg for å kjøre uten skilt skal være på 1500,-

Du var tydeligvis heldig.

 

Forøvrig viser man ALDRI snuten hva man har i bagasjerommet, dersom de ber om å se varseltrekanten ber du snuten stå FORAN bilen mens du finner i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passatvr6

Da jeg hadde golf cab-en sveiset jeg igjen hele bakluka og flyttet skiltet ned på bakfangeren. i samme vendinga passet jeg på å sette inn type lite skilt!!! gjorde det bra med skiltlys og greier. hadde det lille skiltet bak i flere mnd. så sotet jeg alle vinduene, og var tilfeldig innom jessheim en kveld. og der var selvfølgelig vår kjære onkel i sun nye volvo v70! de kjørte etter meg en hel runde før jeg kjørte bak utestedet "Taket" og parkerte. da kom blåblinkern på gitt. de sa ingenting på de sota vinduene men skiltet bak tok de!!!!! de truet med anmeldelse for dokumentforfalsking og greier.men etter litt bilprat slapp jeg unna med at jeg lovte å ordne nytt STORT skilt på mandagen. de var ganske hyggelige spør du meg. kanskje fordi han ene i uniform var litt bilinteressert?? og ettersom golfen var 1-of-a-kind med all mulig plastikk utvendig og stereo med tv og greier innvendig syntes onkel blå at bilen var strøken.

det jeg gjorde på mandagen var å ordne nytt lite skilt og et par mnd senere var bilen byttet/solgt med en i haugesund så da tenkte ikke jeg mer på skiltet ihvertfall.

lang story men pass på!!! lite skilt er etter det jeg har forstått heller ikke lov

 

Alle skilt skal være av en standardisert type, andre skilt er ikke lov å ha nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

hvsi du for en snill fyr på biltilsynet til å skrive på vognkortet ditt att bilen er godskjent med lite skilt så er det ikke no prob..

jeg kjørte med skilte på front ruta en god stund ifjor, blie stoppa, men han fyren sa ingengting når han så at jeg hadde det i front ruta.

 

Altså, han tåketeppet her hadde jo tydeligvis et skilt som ikke var godkjent, altså et som ikke var lagd av riktig materiale og av de rette folka.. Det kalles dokumentforfalskning, og han hadde fortjent en anmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DarkSouL

Bagasjerommet blir sjekket for å se om du har varselstrekant, reservehjul, balltre, narko, lik, apekatter mm.

 

Reservehjulet skal dessuten vere innenfor godkjent størrelse og ditt og datt...

 

Reservehjul trenger man ikke å ha med seg engang.

 

Varseltrekant derimot er påbudt å ha med, men de har ingen rett til å se i bagasjerommet av den grunn, kun rett til å se varseltrekanten, som man selvsagt finner i uten at snuten får se baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Altså, han tåketeppet her hadde jo tydeligvis et skilt som ikke var godkjent, altså et som ikke var lagd av riktig materiale og av de rette folka.. Det kalles dokumentforfalskning, og han hadde fortjent en anmeldelse.

 

Du hadde fortjent å kjøre med et stort skilt selv så jævlig tåpelig som du er. Det burde jo vært lov til å ha små skilter på bilen hvis man ønsket det. Den eneste grunnen til at man skal ha store skilt må jo være fordi det finnes lovløse personer i samfunnet. Du er jo et godt eksempel på dette som skryter av at du har hatt over 236 km/t i en 70 sone. Du burde vel faktisk hatt skiltnummer over hele bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår