Gå til innhold

Volvo-treff Heidal - 2006

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

Jepp, den ene veien var som C.Sundts gate, bare opplevd i 80kmt. Det kan vi jo prøve med 242-en. Kjøre C.Sundts i 80kmt!

 

Men Thjoms må få ut bildene her nå. Er vel ikke så farlig med sladding av skilter ettersom det ikke var noe burning, herjing osv?

egentlig bør folk sladde skitlene på treff, om de er redd for bilder av regnr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis folk ikkje vil at skiltnr skal synes når de er på treff, får de ta av skiltene.. Er det litt folk der, kommer det uansett fram bilder med skiltnr synlig.. Evt at folk sladder som Dabutcher gjorde, 3 av 6 tall.. Til slutt kan du sette sammen alle tallene fra forskjellige bilder :P

 

Men, har aldri fått med meg, kor er Heidal? Så trivelig ut der..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin: IDIOT! Var jo med dere begge dagene!

 

Står på forumets reglement at skilt skal sladdes... Ikke jeg som har pålagt de å si det, men jeg følger regler og sladder skilt.

 

DaB: MEGET bra bilder, MED sladdede skilt.. Liker det jeg!

Jeg kjører først to batch-jobber i photoshop..

Ene batch resizer bilder, kjører curves og så et unsharp mask filter.

Neste batch, legger til url'en min.

 

selvsagt er det på kopi av org-bilder.

 

Etter det er gjort, ser jeg gjennombildene i acdsee, finner biler der skiltnr kan skimtes. De bildene drar jeg så inn i photoshop og bruker smudge-tool, eller bare tar å visker med viskelær.. spørs hva jeg føler for den aktuelle dagen.

 

Tar litt tid ja, kansjke 10-15 min for alle bildene, om det er en del bilder (som i mitt tilfelle, ca. 60 bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med LoCdoG jeg. vi du ikke ha skilt nr på bilde..ta av skilte på treff.

 

jeje.

 

må si at den svart 242 med vinge alt det der var fæl- unnskyld hvis eier dette, men den passer ikke inn..hehe:P

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... skulle tatt turen jeg også... satt lørdags morgen å lurte på å ragge opp med 242r6 til olav... da hadde han vel måpt noe grusomt...

 

Satser på å kunne ta turen til neste år med stv'en min (herved prosjekt r6?)

fruen vil iallefall at jeg overflytter gromsaker fra 940 til 740 ,så da må vel jeg kanskje bygge den om.... skikkelig sleeper...

 

forresten ,fine bilder-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den svarte gjedda som "aldri startet"

 

Veldi mykje diskusjon ang. alu-fjøla på bagasjen, lysa og at den aldri vart startet.. Og det er bra, fordi det viser at folk går nye veier.. Nokon liker det, andre avskyr det..

 

Vinga har han hatt liggande lenge, og vart brukt for å få noko som passer til den runde bakluka. grp.a vinge ser berre dumt ut på den, og den virker veldi høy dersom der ikkje e noko bakpå.. Sånn vart det til.

 

Ang. baklysa så handler det om å ikkje ha det samme som alle andre ræse rundt i. Det er ikkje tøft når det er so mykje jobb lagt ned denne bilen. . Diode-innsatsen kostet 70-80,- pr stk, og tar ikkje mange timer å få til.. Veldi flinke gut han her...

 

MOTOR!!: Trimma 5.7 liter med ganske grei klaring på råde-lagera, så det ble eit pent "helst ikkje" når det vart spørsmål om å starte.. Motor har vert lagret lenge, og når den kombineres med 2førr og sperre-aksel, så skal det bruker for det den er verdt..

 

Motor kan selges som den står med matchende girkasse.. Inn skal en skarping av en 327cid og helst ei 6-trinns corvettekasse..

 

Motor gikk på sirup-olje fra FK butikken, men det hjalp desverre ikkje særli..

Men den måtte startes når den skulle på henger, og da kunne dei interesserte fått høyre kvifor den vart skubbet fram til premiering..

 

 

Ang prisen for "BESTE OMBYGGING". Den hadde han ikkje med heimatt ivertfall.

Slik eg forsto det, må juryen nulla seg med talla, så dei ropte opp "81" og tittel "242 V8" istaden for "79". Bilen er 81 mod, og var påmeldt nr 79..

Så slik gikk den i dass. Ikkje var der fleire med 2-dørs med v8 heller.

 

Trekkvogna var en volvo 760tic som godt kunne fått seg en påskjønnelse den og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår