Gå til innhold
Bilforumet.no
lulle

Identifikasjon av US-automatkasser!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ikke dumt.Men en generell tråd for alle amerikanske kasser hadde kansje vært enda bedre?

Chrysler 904 er firkantet med et avskåret hjørne.727 en ser lik ut men har i tillegg en bul på motsatt hjørne.

 

Enig i det, legger ut for ford og Mopar også, så kan kanskje moderator eller

lulle endre Tittel på tråden..

 

FORD:

Ford_id.jpg

 

1: C6

2: FMX, small-case Cruise-O-Matic

3: Medium-Case Cruise-O-Matic

4: C4, C5

5: C3

6: A4LD, 4R44E, 4R55E

7: AOD

8: AODE, 4R70W

9: E4OD, 4R100

 

MOPAR:

mopar_id.jpg

 

1: 727/A518

2: 904/A500

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står Aluminum Powerglide 14 bolts der, finnes det flere typer powerglide? vet de brukes mye til racing, men er det de samme modellene (selvsagt forsterka og prepparert) som de som er laget helt tilbake i 1955?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en grei oversikt over automater. Så er det mange forskjellige opplysninger der ute i "verden" om hvordan kassene passer på forskjellige biler. f.eks th 700 leveres i en rekke forskjellige modeller (er det da samme type kasse?, eller bruker GM forskjellig deler alt etter hvilken bil? TH 700 med fordelingskasse er den den samme i astro som i f.eks suburban. Noen sa at splins'a var forskjellige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Var en grei oversikt over automater. Så er det mange forskjellige opplysninger der ute i "verden" om hvordan kassene passer på forskjellige biler. f.eks th 700 leveres i en rekke forskjellige modeller (er det da samme type kasse?' date=' eller bruker GM forskjellig deler alt etter hvilken bil? TH 700 med fordelingskasse er den den samme i astro som i f.eks suburban. Noen sa at splins'a var forskjellige?[/quote']

 

I th 700 er det mye forskjellige deler de har blitt oppgradert nesten hvert år helt siden de kom.. Det eneste som er forskjellig på en th700 fra en feks s10 og en fra 4x4 astro er utgående aksel fra automat kassa til fordelingskassa har forskjellig antall splines.. Dette gjelder vel alle biler som bruker Borg Warner 4472 fordelingskasse. (inkluderer også Syclone/Typhoon)

 

Ps husk at en riktig justert Tv kabel på en th 700 kasse er VELDIG VIKTIG..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med TH 700 da? den har vel 1 eller 2 gir mer?å er det samme mål på disse kassene,passer de om en annen?hva fungerer best til 450 hk?naboen min har TH 350 å når ha ligger på motorveien durer det noe sykt,akkurat som om det mangler ett gir liksom viss du skjønner.men han liker å burne mye passer vel best med TH350 da eller?er veldig ny på dette å prøver å lære mest mulig om alt innen v8 verden men er ikke alt jeg finner svar på.

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil man har har MYE å si. I en liten bil kan man greie seg med en preppet TH700 (med 4 trinn), men i en større bil eller med aktiv høyrefot blir den litt svak. Vil du ha en solid kasse, men med 4 trinn, er nok en 4L80-E (fra bl.a Chevy Van) den enkleste å skaffe her på berget. Den er riktignok drøyt 20 kg tyngre enn en TH700 og noe større.

Endret av VCE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.