asmo Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Har en '90 240 sedan som er ganske gyngete. Vet ikke helt tilstanden på demperne, sannsynligvis får jeg en stivere bil bare ved å skifte disse, men for det første: Hvilken type dempere foreslår dere? Pris på disse? Hvilke andre ting kan gjøres for å få den stivere, beregnet til vanlig bruk? (ikke løp) Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Gassdempere, feks. gule koni, bilstein, el. lign. Senkefjærer, feks Lesjöfors Grovere stabstag Lavere profil på dekkene (større felger) Finnes mye du kan gjøre, men dette er tingene som vil gi det veldig merkbar endring. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 merker du stabstag så fælt da? Tårnstag skal jeg være enig i, men ikke stabstag.. tror ikke det er SÅ stor forskjell.. Bare mindre dekk-profil merker man jo GODT :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 JO! Det er stor forskjell på stab stagene. Kapp til Lesjø fjærer og ring Pedersen for å få Bilstein som er ment for lavere fjærer og asfalt. Har det oppsettet på min....Blir tårnstag og stag til torpedo nå oxo justerbare Sellholm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 hmmm tårnstag og stag til torpedo, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Gulbrandsen_Racing skrev: merker du stabstag så fælt da? Tårnstag skal jeg være enig i, men ikke stabstag.. tror ikke det er SÅ stor forskjell.. Er ca stikk motsatt. Merker ikke så mye på et tårnstag(jaffal ikke på 240), som du merker med tjukkere stabstag. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 tårnstagene er da for at ikke fronten skal vri seg så mye sidelengs. stabstangene er for at ikke fronten skal bevege seg utover og innover. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Mr. Bollocks skrev: Er ca stikk motsatt. Merker ikke så mye på et tårnstag(jaffal ikke på 240), som du merker med tjukkere stabstag. enig her, har fullt stagoppsett på min bil, og selv med temmelig slitne dempere ligger den som et strykejern gjennom svingene.Tykke IPD stag tex er gull verdt, man får en mye mer stabil vogn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Malone skrev: tårnstagene er da for at ikke fronten skal vri seg så mye sidelengs.stabstangene er for at ikke fronten skal bevege seg utover og innover. Veit ikkje heilt hva du meiner med at fronten beveger seg innover og utover, stab.stag er der for at bilen ikkje skal krenge. Tårnstag vil du ikkje merke noe av på ein ellers orginal 240. Viss du har kjørt en, har du kansje lagt merke til at de har en tendens til å krenge "litt". Så med grovere stab.stag vil du merke stor forskjell. :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 asmo skrev: Har en '90 240 sedan som er ganske gyngete. Vet ikke helt tilstanden på demperne, sannsynligvis får jeg en stivere bil bare ved å skifte disse, men for det første: Hvilken type dempere foreslår dere? Pris på disse? Hvilke andre ting kan gjøres for å få den stivere, beregnet til vanlig bruk? (ikke løp) Har montert volvo orginal r-sport pakke på ett par biler, det er passe stive dempere, fjører og stab.stag til "vanlig" bruk. ikkje for lav og ikkje for stiv, men det koster noen lapper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 noen som vet hvor stor forskjell det er på eks bilstein sprint og bilstein rally? og er 22mm stabstag det groveste man får forran på 240? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 rogern skrev: noen som vet hvor stor forskjell det er på eks bilstein sprint og bilstein rally? og er 22mm stabstag det groveste man får forran på 240? får vell 24mm hjå Pedersens-racing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 jeg har et sett som jeg plukka av en bil på 25mm bak og 23mm forran.. så har jeg et som er kjøpt på volvo med 23 bak og 21 forran Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 ser bare 22mm jeg.. kanskje jeg som er blind.. ser også at bak på 240 er det 18mm og på 245 er det 20.. er ikke de like? bare tykkere? er vel ikke så viktig bak? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 er ikkje stab.stag til 240 og 260 like?? har 24mm til 260 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg