KimMorten Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Har en 92' Mercedes E300D. Km står på 360000. Jeg ville tro at en slik motor ikke hadde godt av og få ettermonnt en turbo pga belastning ol. En kompis av meg påstår at dette ikke har noe og si.. Hva mener folket her inne???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 ALLLT for mye km på den for å montere turbo.... hadde det vært bare 50-100000 så hadde det vel gådd..... motorn vil havarere etter kort tid,med turbo ettermontert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimMorten Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Det jeg mente også. Men bare av nyskjerrighets skyld.. Hva blir egentlig forsjellen på en motor innkjørt med turbo fra den er ny og en som har fått den ettermont etter noen hudre tusen km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Kommer vel litt an på tilstanden generelt på motoren din,er jo slitesterke motorer. En turbo med moderat trykk hadde sikkert fungert ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 setter du først på en turbo på en slik motor, overhaller du den gjerne først Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Enig... sjekk hvor slitt den er ved og ta en komp test og vurder ut ifra det :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Jepp,særlig viss en vil beholde den en stund:cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Disse har jo blitt levert med turbo org... Har nå sett motorer som har gått like langt som dette men som har blitt turbokonvertert..skuddsikremotorer :) En overtaling skader ikke... er nærmest nødvendig ! Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Ja. Er det 12ventilersmotoren du har eller 24v? 12v (602motor trur eg det var den heitte...) gikk vel med 0,9 org,men med forskjellig komp selvsagt. Har jo stempekjøling desse motorene også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Dvs Olje sprut? imponerende :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hadde sikkert vært gøy det der. Men hvordan skal det gå med såpass høy kompresjon orginalt? Kompresjonen er vel senket en tanke på turbodieslene, blir noe mye press med turbo i tilleg, er solide greier men tviler på den vil tåle det. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Mange turbodiesel som har samme komp som sugediesel, vet ikke hvordan det er med din? Er det lik komp, så kan du bare hive på. Som sagt over, like motorer med turbo går like langt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chspt Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Har en Slik sedan med turbo dog orginalt levert med turbo.. min er akkorat bikket 280 000 nå, og går som en klokke.. så lenge motoren er i bra stand skal det gå helt fint og ettermontere.. hør på http://www.mercefreaken.com de har peiling på merce:) Siter 06 Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimMorten Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Om det er 12 eller 24 ventiler er jeg ikke sikker på. heller ikke hvordan det er med komp.. Regnet egentlig med at det er den samme.. men ikke helt sikker. får fohøre meg litt med http://www.mercefreaken.com som jeg fikk tips om her:) Takk for svar.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 en kompis av fatter skal hive en 300 TD i "vår" gamle bil, dette er en 77modell med 3trinns aut. motoren var grei, men hadde litt umoderne gløding. -han byttet til nyere motor med 4trinns? automat, den var utslitt.. før han fant ut det byttet han bort den gamle motoren.. nå er bilen (nesten) helrestaurert og skal på vegen til neste år, når alle småfeil er i orden... om han har god tid? -han er autofil ;) Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg