Gå til innhold

TS-W3004SPL - 54 liters kasse. Hvor stor port?

Ranger emnet


Woodbeach

Anbefalte innlegg

husk at de oppgitte liter målene er eksl voofern den må du plusse på i tilegg.

Så den kassa blir for liten for bassrefleks trur jeg hvis du ikke allerde har trekt ifra bassern.

 

Flere produsenter pleier vel å medberegne det elementet fortrenger. Uansett, dersom du bruker 19mm2 plate eller noe tykkere, så er det vel svært lite som egentlig blir fortrengt i det heletatt. Store deler av membranen ligger jo "inni" plata, samt ytterst i elementåpningen får du jo faktisk litt ekstra volum. Da gjenstår kun midtre del av membranen, chassiet og magneten, og det er vel neppe snakk om noe særlig volum.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men poster det likevel....

 

Jeg har en 47liters bassrefleks for min 3004SPL, og jeg har IKKE regnet med de literne selve elementet fyller. DVS at kassen min er 47 liter UTEN element. Og det er 47 liter pioneer selv anbefaler til 3004SPL om jeg ikke tar feil.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men poster det likevel....

 

Jeg har en 47liters bassrefleks for min 3004SPL, og jeg har IKKE regnet med de literne selve elementet fyller. DVS at kassen min er 47 liter UTEN element. Og det er 47 liter pioneer selv anbefaler til 3004SPL om jeg ikke tar feil.

47 liter er det som er tomrommer inni kassa så man må plusse på magnet osv..

Står det i manualen som fullgte med pioneer bassern

Jeg har akkurat drevet av å regnet på det og de målene jeg har skrevet ovenfor skulle være rimelig greie.

Man må også ta med at veggene er ca 2cm noe som også er noen liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel egentlig hvor stor port jeg burde bruke :P

 

Hvor stor port har du i kassa di Boddiz?

 

Jeg prøver i første omgang med lukket kasse og ser hvordan det fungerer :)

 

Greia er den at jeg nå har 2 stk i en lukka kasse på 54 liter (27 liter på hver) og jeg merker at de ikke liker det så godt :P

 

Takker for alle tilbakemeldinger! :)

 

Hvis noen har forslag til port eller har T/S parametere til dette elementet blir jeg glad :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en TS-W3004SPL og en kasse på 54 liter.

 

Lurer på hvor stor port jeg burde ha i denne kassa? :) Burde spille noenlunde lineært fra 30-70 Hz...

 

Noen som har testet litt forskjellig med denne kassa som kanskje kan komme med tips? :)

fyr i en 4" port uten "trakt" i begge endene på ca. 14 cm.. ;)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må rette meg selv sto vist at de literne var inkl subwoofer

Ok, da er min kasse PERFEKT da! :thumb

 

Man må også ta med at veggene er ca 2cm noe som også er noen liter.

Jepp, har selvfølgelig regnet literne "innenfor" kassen... :)

 

Hvor stor port har du i kassa di Boddiz?

 

Jeg prøver i første omgang med lukket kasse og ser hvordan det fungerer.

Porta kasse spiller noen få db høyere enn lukket, men vanskeligere og "tune" osv...

 

Jeg har 1 port på 6,5cm i diameter i kassa (13cm dypt). Brukte winisd pro og fant ut at med den kassa og den porten jeg har, så får jeg en "peak" ved 36hz på 3004SPL. Winisd pro er et genialt program, anbefales! :)

http://bilforumet.net/showthread.php?t=122712

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er min kasse PERFEKT da! :thumb

 

 

Jepp, har selvfølgelig regnet literne "innenfor" kassen... :)

 

 

Porta kasse spiller noen få db høyere enn lukket, men vanskeligere og "tune" osv...

 

Jeg har 1 port på 6,5cm i diameter i kassa (13cm dypt). Brukte winisd pro og fant ut at med den kassa og den porten jeg har, så får jeg en "peak" ved 36hz på 3004SPL. Winisd pro er et genialt program, anbefales! :)

http://bilforumet.net/showthread.php?t=122712

 

 

Kult :) da må jeg kutte ned porten min...slang inn en 3" port på ca 20 cm...skal stikke ut å kappe den litt jeg tror jeg ;)

 

Har du forresten parameterne til dette elementet? Så send det gjerne til meg på mail cskogstrand@gmail.com :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår