AXi0N Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Noen som vet hva dette kan være`? Når jeg trykker inn clutchen noen ganger i fart så får jeg en viiine lyd fra motoren, og jeg kjenner en veldig liten vibrasjon i clutch pedalen... Noen som vet hva dette kan være? Girolje? slitt clutch?...?? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 utløserlageret i kassa som er slitt? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juli 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by projektRUST utløserlageret i kassa som er slitt? Og det vil si??? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 "For at motorens kraft skal bli overført til drivhjulene på en korrekt måte må vi ha en koblingsplate som tåler ekstrem friksjon og varme. Når vi trykker koblingspedalen ned påvirker et utløserlager og koblingshevarmene en trykkplate slik at den blir fri fra koblingsplata, og motoren er ikke lenger i kontakt med girkassen. Når koblingspedalen slippes igjen vil koblingsplata presses mellom svinghjulet og trykkplata og drivhjula er igjen i kontakt med motorens kraft. [...]" Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juli 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by projektRUST "For at motorens kraft skal bli overført til drivhjulene på en korrekt måte må vi ha en koblingsplate som tåler ekstrem friksjon og varme. Når vi trykker koblingspedalen ned påvirker et utløserlager og koblingshevarmene en trykkplate slik at den blir fri fra koblingsplata, og motoren er ikke lenger i kontakt med girkassen. Når koblingspedalen slippes igjen vil koblingsplata presses mellom svinghjulet og trykkplata og drivhjula er igjen i kontakt med motorens kraft. [...]" Var det jegt tenkte meg når jeg leste det da.. men hva kan fårårsake dette?.. og er det tung jobb?. koster det mye på verksted? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbetuss Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 hvis du har en 02o kasse, er d fort gjort. maks et kvarter med garasje mekkings. men har du g60 kasse må du ned med heile kassa. vet ikke hva de tar for noe slikt på et verksted, men om de skal ta ned kassa, ser jeg for meg at lommeboka får en alldri så liten slanke kur... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juli 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by Labbetuss hvis du har en 02o kasse, er d fort gjort. maks et kvarter med garasje mekkings. men har du g60 kasse må du ned med heile kassa. vet ikke hva de tar for noe slikt på et verksted, men om de skal ta ned kassa, ser jeg for meg at lommeboka får en alldri så liten slanke kur... Har ikke noe G60 nei... har 1,6 litern:) så jeg må ikke av med Kassa for å fikse det? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbetuss Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Nei, du jekker opp bilen, tar av hjulet på venstre side da ser du et deksel på gikkassa(grønt under all driten) du pirker av d, me et skrugjern el.l. så må du ta av clutch wiren, og plukke av clutch arma, så ligger lageret rett inn bare å ta ut å bytte... ser ut som en ventil løfter, kanskje.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 da har jeg fått et problem som kan ligne på dette, får en ulyd fra clutch/girkasse når jeg har clutchpedalen inne, uansett om jeg er i fart eller står stille. Bare motoren er i gang så får jeg lyden. en slags uling som forsvinner med en gang pedalen er helt ute... men det virker som det er mer, når jeg skal kjøre i gang på 1. gir så slipper jeg clutchen sakte ut, og den tar litt etter litt etter litt, så tar den plutselig tak, og det rykker litt i bilen. akkurat som om man hadde sluppet clutchpedalen raskt ut lissom... er det utløserlageret som gjør dette også? eller? og er det evt så lett/raskt å bytte det som labbetuss skriver over? Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juli 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Originally posted by KaiFred da har jeg fått et problem som kan ligne på dette, får en ulyd fra clutch/girkasse når jeg har clutchpedalen inne, uansett om jeg er i fart eller står stille. Bare motoren er i gang så får jeg lyden. en slags uling som forsvinner med en gang pedalen er helt ute... men det virker som det er mer, når jeg skal kjøre i gang på 1. gir så slipper jeg clutchen sakte ut, og den tar litt etter litt etter litt, så tar den plutselig tak, og det rykker litt i bilen. akkurat som om man hadde sluppet clutchpedalen raskt ut lissom... er det utløserlageret som gjør dette også? eller? og er det evt så lett/raskt å bytte det som labbetuss skriver over? Tviler... Min clutch er helt normal...ikke noe tegn til slurring eller noe. Bare det noen ganger når jeg skal gire opp eller ned (for det meste ned) i FART, så får jeg en ulyd og en liten vibrasjon i clutchpedal... men det er bare i fart... aldri stillestående. så hva du har aner jeg ikke... kanskje slitt clutch.. håper ikke det.. Jeg skal fikse det snart.. kan komme tilbake til det å si litt om hvordan jeg fikset det Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2003 trodde ikke dette lageret klaget seg før en tyngte inn klutsjen med bilen i gang jeg - skal ikke være der når bilen går uten klutsjen inne ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by Sonick trodde ikke dette lageret klaget seg før en tyngte inn klutsjen med bilen i gang jeg - skal ikke være der når bilen går uten klutsjen inne ? stemmer det, utløserlageret spinner kun rundt når clutchpedalen er inne.. for dere som lurer på hvor lageret ligger, sjekk vedlagte bilde: Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 jeg har ulyd så lenge motoren er i gang og clutchen er inne... så det er nok dette lageret som snart tar kvelden :( takk for bilde! nå skjønte jeg litt mer, får vel fomle meg til å få kjøpt og bytta det en dag :) Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Når du kjøper lager må du huske å kjøpe nytt lokk også, og girolje siden den gamle renner ut når du tar av lokket. :) Smør litt silikon rundt det nye lokket for du banker det inn. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet August 2, 2003 Rapporter Share Skrevet August 2, 2003 jupp, nytt lokk må inn.. jeg brukte blå silikon rundt det nye lokket før jeg satt det inn. sikkert mye annet rart man kan bruke også, bare det tåler olje og varme. sånn ser det som regel ut etter man har tatt det ut :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.